'אנחנו נלחמים נגד הכל ומול כולם' | ז'ואן לאפורטה בנאום רשמי

לאפורטה נשיא ברצלונה, עלה לנאום באסיפה הסוסיוס הכללית בה דבר על ברצלונה תחתיו, השינויים מהעונה שעברה, החזרה אל הקאמפ נואו ותיק נגריירה| כל הפרטים

"חצינו את מחצית הדרך בקדנציה שלי. ואני יכול להבטיח שאנחנו עובדים קשה על מנת להשיב את ברצלונה למקום הראוי לה. הבעתם בי את האמון, ואני מרשה לעצמי להגיד שכעת אנחנו הרבה יותר טובים מאשר היינו לפני כניסתי לתפקיד ב-2021". כך פתח לאפורטה נשיא של ברצלונה, את נאומו באסיפה הכללית של ברצלונה שנערכה הבוקר (שבת). לאפורטה שהתמנה לתפקיד בשנת 2021, חידד מדוע דווקא תחתיו המועדון חוזר למורשתו, כשהוא זוכה בתארים דוגמאת אליפות הליגה בספרד והסופר-קאפ הספרדי.

הנשיא התייחס בעקיפין גם לקודמו בתפקיד ז'וזפ מריה ברתומאו שכיהן כנשיא בין השנים 2014-2020. אשר נאשם בהונאות מס וכמי שדרדר את ברצלונה לחובות כספיים ולירידה ביכולת הקבוצתית, "לעולם לא אפסיק לחזור על זה, השגנו מה שהשגנו בזכות זה שלא הקשבנו להכרזות הקטסטרופליות של אנשים, שחלקם כבר לא נמצאים כאן. אנחנו חזקים יותר ונחושים הרבה יותר להמשיך בדרך הזאת".

עם הצלחתה של ברצלונה עם פתיחת העונה אי אפשר להתווכח, חמישה ניצחונות ב-5 המחזורים הראשונים של העונה ומקום ראשון בטבלת הליגה הספרדית. מצביעים על ברצלונה מוצלחת יותר בהשוואה לעונה שעברה, כשאחד הגורמים לאותה הצלחה נמצאת על הקווים. "אני שותף לתחושות המרות והאכזבה מהעונה שעברה, היא לא הלכה כמו שצריך. וזה למה בחרנו לערוך שינויים גדולים בספסל של המועדון".

"היינו חייבים לערוך שינוי בספסל עם כבוד גדול לצ'אבי, שעשה עבודה טובה ואנחנו מודים לו כאן בפומבי, אבל השינוי היה נחוץ. עם פליק והקבוצה הצעירה, ההצלחה תשוב", אמר הספרדי שהוסיף: "אנחנו מאוד שמחים עם העבודה הקשה והנחישות של דקו ופליק, שהצליחו להקטין את החוב ב-170 מיליון יורו. הייתה להם גם את היכולת לשפר ולהצעיר את הסגל הנוכחי והעתידי של המועדון".

בנאומו התייחס לאפורטה ל'מלחמה' המתמשכת בין המועדון הקטלוני לשופטים וליתר קבוצות הליגה, כשלטענו: "ישנם אנשים שלא רוצים שננצח, זה מעצבן אותם. על מנת שנוכל להגן על עצמו אל לנו להראות חולשה, הם להוטים להשמיד אותנו" הוא הוסיף ואמר: "אנחנו נלחמים נגד הכל ומול כולם, לא כקורבנות אלה זאת המציאות שאנחנו חשים יום יום. אפשר לראות זאת בתיק נגריירה".

בהתייחסות לגרעון הכלכלי מולו נאלצת ברצלונה להתמודד בשנים האחרונות, אמר לאפורטה: "אנחנו מטפלים לאט לאט בגירעון הכלכלי של הקבוצה ללא כל צורך שהשותפים ישלמו ביוקר. הנושא הזה נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו ואנחנו עובדים קשה על מנת להשלים את זה. על פי החישובים, הבדיקות שלנו יצאו חיוביות ב-12 מיליון לראשונה מאז 2017".

הגרעון שעמד בתום העונה הפיננסית של 2023/2024 על 94 מיליון נטו, יצליח להסגר לטענתו של לאפורטה בעזרת מחירות מוצרים וBARCA VISION מערכת חדשה שהעבודה עלייה החלה עוד בימי ברתומאו. שההשקעה בה לדעתו של לאפורטה עתידיה להפוך עם השנים לאחד ממקורות ההכנסה הגדולים של הקבוצה, "מחירות המוצרים בקבוצה מרקיעות שחקים. עוד לא סיימנו לפתח את BARCA VISION שבעתיד תהפוך לאחת ממקורות ההכנסה המרכזיים של המועדון, זאת חברה שפעלה מעט וכעת היא לא מכניסה כסף, ואנחנו נהייה חייבם לטפל בזה ולהשקיע בזה לרווח עתידי".

לסיום התייחס הנשיא הספרדי לחזרה הצפוייה של ברצלונה עוד העונה לקאמפ-נאו "זה החלום המשותף של כל אוהדי ברצלונה. חלום שהופך למציאות כיום. זו תהיה המורדת שנשאיר לדורות הבאים וגם נהנה ממנה כשנחזור במהלך העונה. אנחנו מעריכים שהבנייה תסתיים בסביבות 2026. עלינו לשמור על יציבות, הדבר החשוב ביותר הוא לתת כוח למוסד לכל אתגר ואגר במועדון" סיכם.

    קבלו עוד תוכן ייחודי ובלעדי מבית בולרז

    היישר אל תיבת הדואר שלכם!

    • ✅ היו הראשונים לקבל תכנים בלעדיים
    • ✅ סיכום שבועי מאת העורך הראשי ניסים חליבה
    • ✅ ערוץ תקשורת למערכת - השפיעו על התכנים, כתבות, ונושאים אותם נסקר ברחבי הפלטפורמה
    • ✅ הטבות מיוחדות לנרשמים כחלק ממועדון בולרז האקסלוסיבי
    השאירו תגובה

    כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

    דילוג לתוכן