מושכות עניין: כמות המנויים של קבוצות הליגה האיטלקית
הסולד אאוט של הקבוצות ממילאנו, ההפתעה של לאציו וגנואה והאכזבה של יובה. כמה מנויים מכרה כל קבוצה בליגה האיטלקית?
הליגה האיטלקית, הסרייה א’, מתקרבת למחזור הרביעי כאשר מספר רב של אוהדים כבר הבטיחו את מקומם ביציעים לאורך כל העונה עם מנויים שנתיים. אחרי שלושה מחזורים של ליגה וכמעט שבועיים של פגרת נבחרות, הגיע הזמן לבחון את היקף התגובות מצד האוהדים, כאשר מרבית המועדונים בסרייה א’, למעט ורונה, טורינו ומונצה, כבר סיימו למעשה את מכירת המנויים לעונה הקרובה.
בפסגת הדירוג נמצאות שתי הקבוצות המילאנזיות – אינטר ומילאן. שתיהן הצליחו למלא את אצטדיון סן סירו המרשים עם 40,000 מנויים כל אחת. השימוש באצטדיון הגדול ביותר באיטליה, שמציע כמות אדירה של מקומות ישיבה, מעניק יתרון משמעותי לשתי הקבוצות המובילות.
במקום השלישי נמצאת רומא עם 38,000 מנויים, כאשר די בפער מאחוריה, נמצאת היריבה העירונית, לאציו, עם 28,500 מנויים לעונה זו. באופן דומה, גם גנואה רשמה הצלחה נאה עם 28,093 מנויים. נאפולי, ממשיכה ליהנות מאהדה רבה למרות העונה הקדומת המאכזבת, עם 22,000 מנויים, ואילו לצ’ה ובולוניה מגיעות למספרים מרשימים של 21,677 ו-20,000 מנויים, בהתאמה.
למרות שהיא משחקת באצטדיון אליאנץ עם 41,000 מושבים, יובנטוס הצליחה למכור רק 19,200 מנויים.
ורונה נמצאת עם 15,500 מנויים נכון לרגע זה בעוד טורינו מכרה כבר 10,000. שתי הקבוצות ממשיכות במכירת המנויים, ולכן המספרים הסופיים שלהן עשויים לעלות.
בקצה הטבלה נמצאות מונצה ו-ונציה, שמכרו 5,000 מנויים בלבד ומסיימות את הדירוג. קצת מעליהן נמצאות קומו ואמפולי, עם 6,700 ו-6,660 מנויים בהתאמה.
הנתונים הללו משקפים את התמיכה הנלהבת והאדוקה של אוהדי הכדורגל באיטליה, כאשר אינטר ומילאן שוב מוכיחות שהן בין המועדונים האהודים ביותר בליגה.
דירוג המנויים בליגה האיטלקית לעונת 24/25:
1-2. אינטר ומילאן: 40,000
3. רומא: 38,000
4. לאציו: 28,500
5. גנואה: 28,093
6. נאפולי: 22,000
7. לצ’ה: 21,670
8. בולוניה: 20,000
9. יובנטוס: 19,200
10. ורונה: 15,500 *
11. אטאלנטה: 15,200
12. אודינזה: 13,784
13. קליארי: 13,500
14. פארמה: 12,839
15. פיורנטינה: 12,000
16. טורינו: 10,000 *
17. קומו: 6,700
18. אמפולי: 6,661
19. ונציה: 5,000 *
20. מונצה: 5,000 *.
* מכירת המנויים עדיין פתוחה והכמות יכולה להתעדכן.