
!HERE WE GO – מי אתה פבריציו רומאנו?
בקהילת הכדורגל העולמית, פבריציו רומאנו הוא שם מוכר בכל בית, שם נרדף להצהרה האייקונית שלו "HERE WE GO" שמסמנת השלמת עסקת העברה בין מועדונים. אך למרות שכולנו נמצאים עמוק בתוך העולם הדיגיטלי, מעטים מכירים את סיפור הרקע של עיתונאי הספורט הנודע ביותר בכדורגל.
HERE WE GO
אין הרבה אנשים בעולם הכדורגל שלא מכירים את השם פבריציו רומנו, ואפילו פחות שלא מכירים את המשפט/מותג המפורסם שלו – “Here We Go” אשר מודיע באופן רשמי וסופי שעסקה מסוימת יוצאת לפועל. בעולם הדיגיטלי של היום, בו הכל צריך להיות קצר, תמציתי ומונגש לקהל הרחב, נדירים האנשים המכירים את הסיפור העומד מאחורי העיתונאי המפורסם ביותר בעולם הכדורגל.
פבריציו רומאנו, שנולד ב-21 בפברואר 1993 בנאפולי שבאיטליה, ומבחינה בלתי מוסברת (באופן כללי אהבה לכדורגל זה בלתי מוסבר) דווקא אוהד הדוק של ווטפורד האנגלית, הפך לסופרסטאר של עיתונות כדורגל, בכך שהתפרסם במיוחד בזכות עבודתו סביב תחום העברות כדורגל. הוא החל את הקריירה שלו כנער בגיל 16, כאשר היה כותב בחינם לאתרי כדורגל איטלקיים, והפריצה הגדולה שלו הגיעה כאשר שקיבל הזדמנות מטעם סוכן איטלקי להציג פרופיל של שני כישרונות צעירים, ג’רארד דאולופאו ומאורו איקרדי, מ’לה מאסיה’ של ברצלונה. זה לא רק הוביל אותו אל הסקופ הגדול הראשון שלו, אלא גם עזר לו לבנות רשת שתהיה קריטית להמשך קריירה שלו. לאחר שקיבל מידע פנימי מאותו סוכן, הגיע הפרסום הראשוני והבלעדי שלו על ההעברה של מאורו איקרדי מברצלונה לספדוריה ב-2011 ואז לאינטר ב-2013, ושם את רומאנו באור הזרקורים. כשעבר לאחר מכן לתפקיד בסקיי ספורט איטליה, רומאנו אימץ באופן מלא את המדיה הדיגיטלית כדי לדווח על כדורגל. עם יכולת לפנות לקהל רחב מאוד, כשבנוסף לאיטלקית הוא דובר באופן שוטף גם ספרדית ואנגלית, כיום הוא מתהדר בנוכחות דיגיטלית מרשימה עם 20 מיליון עוקבים בטוויטר, 27 מיליון באינסטגרם, 17 מיליון בפייסבוק, ו-2 מיליון מנויים ביוטיוב. כדי לתת לכם מושג עד כמה זה גדול, לסקיי ספורט (הדף הרשמי, לא רק הדף האיטלקי) כיום יש כ-44 מיליון עוקבים בסך הכל בטוויטר, פייסבוק, אינטסגרם ויוטיוב ביחד. שליש (33%) פחות מרומאנו. לבד.
משפט הסמל של רומנו “Here We Go” הוא כעת ציטוט מהימן לחדשות העברה מאושרות, ומציגות את המחויבות שלו לקבל את הסיפור האמיתי לפני השיתוף הספקולטיבי. הגישה הזהירה והיסודית שלו גורמת לאוהדים ולאנשי מקצוע כאחד להתבסס ולהיתלות בכל מילה שלו בעדכוני ההעברות לאורך השנה. העבודה הקשה שלו הובילה אותו לזכות ב-2022 במקום ב-30 האנשים המשפיעים ביותר בעולם המדיה והעיתונות לאנשים מתחת לגיל 30 לפי עיתון פורבס, ועוד 2 זכיות בפרס “עיתונאי השנה” בעולם הכדורגל לפי גלוב סוקר.
✨ @FabrizioRomano, presented with the Best Digital Journalist award at the Globe Soccer Digital Awards on January 19, 2024, in Dubai, U.A.E. 🏆#HereWeGo pic.twitter.com/Y7O1BvpAC0
— Globe Soccer Awards (@Globe_Soccer) January 25, 2024
אבל רומאנו הוא יותר מסתם עיתונאי. העדכונים שלו יכולים להשפיע על דעת הקהל ואפילו להשפיע על משא ומתן על העברה, ומראים כיצד עיתונות הספורט התפתחה עם פלטפורמות דיגיטליות המעניקות לעיתונאים את הכוח לעצב את הסיפורים שהם מדווחים עליהם. לאחרונה דווח במספר עיתונים בדנמרק ובנורבגיה על האשמות כלפי פבריציו רומאנו, כאשר נטען כי אחת החברות שעובדות עמו בשיתוף פעולה הציעה למועדונים שונים ברחבי אירופה ציוצים ואזכורים על שחקנים תמורת תשלום (אחד השחקנים הוא רוני בראדג’י מקופנהגן), על מנת להריץ אותם בתודעה התקשורתית ובכך לעלות את השווי הכספי שלהם לקראת מכירה. יש לציין שזה דיווח ראשוני ואין מאחוריו שום ביסוס. פבריציו כמובן מכחיש כל קשר לטענות.
Acusan a Fabrizio Romano por cobrar de representantes.
Roony Bardghji es una de las promesas del Copenhague, pero no viene jugando y Fabrizio dijo que es por un tema contractual.
El club lo desmintió, y medios daneses dicen que el agente del jugador le pagó para informar eso. pic.twitter.com/Gdbh5er4GH
— Valentín Torres Erwerle ✍️🎙️ (@TorresErwerle) March 4, 2024
למרות הלחצים של העיתונות הדיגיטלית, כמו הביקוש המתמיד לחדשות והפחד מפרסום מידע שגוי, הרשת העצומה של רומאנו ומסירותו לדיוק עוזרים לו להישאר מוביל בתחום. ככל שהעולם הדיגיטלי משתנה במהירות מטלטלת, יכולתו להסתגל תוך הקפדה על יושרה עיתונאית (נכון לעכשיו) נותרה המפתח להצלחתו.
הסיפור של רומאנו הוא דוגמה מצוינת לכל מי שמחפש להיכנס היום לעיתונות הספורט. הוא מדגיש את החשיבות של מעורבות דיגיטלית, דיווח מדויק ושמירה על סטנדרטים אתיים. גישתו “החלוצית” היא מדריך לעיתונאי העתיד בעולם תקשורת שמעריך דיווח מהיר, אמין ומעורב עם הקהל. פבריציו רומאנו לא רק עשה לעצמו שם בעיתונות הכדורגל; הוא סלל את הדרך קדימה לעיתונות בעידן הדיגיטלי. עם מחויבותו לחדשות העברות אמינות, קהל עוקבים עצום באינטרנט והשפעה משמעותית על שוק ההעברות, רומנו שרטט מחדש את גבולות עיתונות הספורט לעידן הדיגיטלי. ככל שאנו מתקדמים בעידן המודרני, המסע שלו נותר דוגמא לניווט במערכת היחסים המורכבת בין עולמות הספורט והתקשורת המהירים וחסרי הסבלנות של היום, ובעצם מגדיר את העיתונות המודרנית של היום ושל המחר.
אין עליך ירדן
נהנתי מאוד לקרוא
מעניין מאוד!
אחלה כתבה -פורץ דרך הכתבה על אנשים שתמיד היו שם אבל לא באמת הכרנו
כמה איכותי האתר הזה זה פשוט לא נתפס
כתבה נהדרת ירדן, תודה:)
רק במגזין הכדורגל הטוב ביותר אפשר למצוא כתבות כאלה – נהדרים!!!
כיף של כתבה, תמשיכו לכסות כמה שיותר נושאים בתוך הענף זה כל כך מרתק ומעשיר ואנחנו אסירי תודה על מה שאתם עושים עבורנו.
ירדן אני אישית אוהב את כל הכתבות שלך.
אלופים