אחרי בניון: אלון חזן פוטר מאימון נבחרת ישראל

המאמן הלאומי מסיים את תפקידו בעקבות כישלון ההעפלה ליורו | כל הפרטים

אחרי שאמש פוטר המנהל המקצועי, יוסי בניון, מאמן נבחרת ישראל, אלון חזן, סיים היום את תפקידו כמאמן נבחרת ישראל.

יו”ר ההתאחדות, שינו זוארץ, ערך היום(רביעי) שיחה עם המאמן, בה הוא הודיע לו כי הוא לא ימשיך באימון הנבחרת. השיחה בין זוארץ לחזן הייתה קצרה מאוד ועניינית מאוד, וערכה כ-2 דקות בלבד. לאחר הפיטורים של חזן אמר זוארץ כי: “אלון חזן היה חלק מההתאחדות לכדורגל כבר עשור וחצי, ועשה שירות נפלא לכדורגל הישראלי. חלק גדול מהשחקנים המובילים שלנו טופחו על ידו בנבחרות הנוער והצעירה, וכך גם בתקופתו כמאמן הבוגרת. לצערי, ומבחינתי, אי ההעפלה ליורו 2024 מחייב שינוי משמעותי בצוות המקצועי. אני יודע עד כמה אלון היה מחויב, עד כמה השקיע ורצה ועל כך אני מודה לו וכמובן מאחל לו הצלחה בהמשך״.

חזן, בן ה-56, אימן מאז 2016 את נבחרות ישראל השונות. בהתחלה הוא אימן את הנבחרת עד גיל 16, ומשם הוא התקדם לנבחרת עד 18 ולנבחרת עד 21. במאי 2022, נפרדו בהתאחדות מוילי רוטנשטיינר, ויוסי בניון נכנס לתפקיד המנהל המקצועי. המאמן הזמני של הנבחרת, מרקו בלבול, פוטר בשל חילוקי דעות, וחזן קיבל את המושכות בנבחרת הבוגרת.

בהתחלה, שיחק המזל למאמן החדש, והנבחרת קיבלה הגרלה קלה בליגת האומות. גם במוקדמות היורו המזל המשיך להאיר פנים לחזן ולנבחרת כשהם קיבלו הגרלה קלה במוקדמות היורו, בבית שבו לחלוטין היה אפשר להיאבק על המקום השני. למרות ההגרלות הקלות הנבחרת כשלה פעם אחר פעם, וביום חמישי האחרון סתמה את הגולל על אפשרות ההעפלה לטורניר היורו, עם ההפסד לנבחרת איסלנד.

קריירת האימון של חזן בנבחרת תיזכר בעיקר בשל הסערות שקרו סביבו, עם קבלת החלטות תמוהות בזימון השחקנים וועדות משמעת לשחקנים מסוימים. הסערה העיקרית הייתה הסירוב שלו ושל המנהל המקצועי, יוסי בניון, לזמן את ערן זהבי בעקבות הדרישה של השחקן לישון בחדר לבד.

הפיטורים של חזן מהיום, יחד עם פיטוריו אמש של יוסי בניון, הם הצעד הראשון בדרך לשינוי בנבחרת ישראל בעקבות הכישלון הנוכחי. מי שצפוי כעת להתמנות למאמן נבחרת ישראל הוא ברק בכר, שיקבל בימים הקרובים הצעה לאחר שחברי וועדת האיתור צפויים להצביע בעדו פה אחד.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן