“אין ספק שהנבחרת הולכת לתהליך הצערה” | מסיבת העיתונאים של רן בן שמעון

המאמן הלאומי החדש ערך מסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל כניסתו לתפקיד | כל הציטוטים

אחרי שהמינוי שלו אושר סופית – רן בן שמעון החל רשמית את תפקידו.

המאמן החדש של נבחרת ישראל ערך היום (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הוא דיבר על מגוון נושאים.

“נבחרת ישראל זו לא עוד תחנה בשבילי”, פתח המאמן החדש, “זו שליחות גדולה, שליחות לאומית. אדרוש מהצוות שלי ומהשחקנים שלי לעבוד קשה. אני שחקן עבר של הנבחרת וכאחד שעקב אחריה הרבה מאוד שנים, יש הרבה דברים לקחת מקודמיי. חלק מהדברים שארצה לקחת מהם זה גם את תהליך ההצערה שהנבחרת צריכה לעבור. התקופה שלי כמאמן נבחרת בעבר נתנה לי המון הבנה של הצרכים ואם אצטרך לעשות משהו שונה הפעם, זה לתת חשיבות אדירה לעבודה היומיומית, לקשר שלי עם השחקנים והצוות ולעבודה מול מועדונים. להיות שחקן נבחרת לפני הכל זו ההתנהלות על המגרש ומחוצה לו ואלו דברים שאתן להם משקל גדול. חשוב לי שכל מי שיהיה שותף לדרך שלנו יעבוד קשה ושמי שיבוא לראות אותנו יראה שחקנים שמשרתים את הנבחרת ולא להיפך”.

בן שמעון המשיך ואמר: “אני לא רוצה שיתעסקו בסטטיסטיקה וחשבונאות. כל אחד צריך לשאול מה הוא יכול לעשות כדי לשנות את השיח סביב הנבחרת” אנחנו בתקופה מאוד מורכבת של העם והנבחרת הזאת צריכה להיות בצלמם של אותם גיבורים שנמצאים במקומות מאוד קשים. אשתדל לעשות נבחרת שמחוברת לעם שלה”.

על הציפיות ממנו אמר בן שמעון: “לא אתכחש לזה שהמטרה העליונה היא יורו 2026. זה לא אומר שנוותר על יתר השלבים. מי שמכיר אותי ואת השחקנים שלי, יודע שאנחנו לא מוותרים. לא יהיו משחקים שאי אפשר להשיג בהם נקודות. כדי להעפיל לטורניר גדול נצטרך לעבוד קשה מדי יום. אני לא יודע אם הקמפיין הקרוב מעשי או לא, אני רוצה שתהיה נבחרת שראויה להצלחה שלה ובשביל זה אעבוד הכי קשה שאני יכול. נלמד מנבחרות שהיו במצב שלנו, כאלה ששברו תקרות זכוכית. אפשר לפחד מההמשך ואפשר ללמוד ממה שעשית לא טוב. תהליך הלימוד, הבקרה, ההתקדמות, חייב להיות נכון ואמיתי. סומך על מה שנמצא בידיים שלי”.

על ההחלטה לאמן את נבחרת ישראל אמר המאמן: “הגעתי לנבחרת בשלב הנכון בקריירה והשלב הנכון ביכולותיי. מאמין מאוד בדור הזה, ביכולות שלהם. הגעתי בשלב המתאים בחיי לנבחרת ישראל. אין לי תמונות שחורות או סרט בראש על העתיד. התמודדו על התפקיד הזה מאמנים טובים וראויים, בטח מאמן כמו בכר שזכה בשש אליפויות. הייתי מועמד גם בקמפיינים אחרים ותמיד בירכתי את מי שנבחר. אני מרגיש מאוד בטוח במקום שלי”.

על השחקנים אותם יזמן לסגל אמר בן שמעון: “לא אקבע את עצמי לסוג מסוים של שחקנים. הרשות פתוחה בידי כולם. אצטרך לעצב את אופי העבודה שלי מולם, לא אבדיל. אני מעדיף ניסיון אירופי, אבל אצטרך להתמודד עם מה שבידיים שלי. “דיברתי עם ערן זהבי ועם מיגל ויטור. אין ספק שהנבחרת הולכת לתהליך הצערה, אבל אני לא רוצה להיכנס לעניינים מקצועיים. לגבי שחקני הגנה בקמפיינים הקרובים, אין לי ספק שמשחק ההגנה הוא משחק של קבוצה שלמה. נצטרך להיות יצירתיים ולסמוך על חומר מקומי. כבר ראיתי החודש ארבעה משחקים, ננסה להיות יצירתיים בנוגע לשחקני הגנה בקמפיינים הקרובים”.

על ההכנות למשחקים הבאים אמר המאמן: “מבחינתי, לכל התכנסות יש משמעות אדירה, דווקא במשחקי הכנה מגלים דברים שאי אפשר. אני לא מחפש עם סכין בין השיניים כדי לחפש מי בורח. אני יודע שיש שחקנים שעברו עונה קשה מאוד, לכל שחקן יש התנהלות שונה מולי. אני יודע מי צריך את החופש ויבוא לקמפיין הבא יותר רגוע. אין שחקן נבחרת שבורח, יש שחקנים שזקוקים לחופש יותר וכאלה שפחות. אני מעדיף שהם יבואו אחרי שהם נחו. כולם אוהבים ומחוברים לנבחרת”.

המאמן החדש דיבר גם על נהלי משמעת שיונהגו בנבחרת תחתיו: “עוד לא החלטנו בשלב הזה על נהלי משמעת, מטלפונים ועד שינה בחדר. לכל צוות יש את האמונה שלו. אנחנו נשב ונחליט איך אנחנו רוצים שדברים ייראו, נשב על הכל. נתמודד עם זה כשזה יגיע, המורכבות לא גדולה מדי”.

על המינוי של השופט רועי ריינשרייבר לתפקיד מנהל הנבחרת אמר בן שמעון כי: “בימים הקרובים הצוות ייסגר. ריישנרייבר? זכות גדולה להביא אדם כמוהו לנבחרת ישראל, הצוות זכה – זו גאווה גדולה לצרף אותו. יש לי חבר שהמליץ לי עליו לתפקיד וברגע שהשם שלו עלה, הצבתי בפניו את האתגר. הוא יוכל לעזור לנו הרבה מעבר למנהל, אני רואה בו מישהו שיכול לעזור לנו הרבה מאוד”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן