אלופה בלי הגנה

חוליית ההגנה של ברצלונה הייתה שמחה אם הייתה מזכירה ואפילו קצת, את יכולתה מהעונה שעברה. אלופת ספרד שלאורך כל העונה שעברה ספגה רק 20 שערי ליגה, הוציאה מהרשת העונה כבר 21 כדורים אחרי רק 18 מחזורים בלה ליגה.

בסיום עונת 23\2022 ואחרי שלוש שנות בצורת חזרה האליפות לקאמפ נואו. ברצלונה בעונתו הראשונה המלאה של צ’אבי על הקווים, סיימה את העונה בפער של 10 נקודות מהיריבה המושבעת ממדריד וחגגה את האליפות ה- 27 בתולדותיה.

מאז ומעולם דוגל המועדון הקטאלוני בכדורגל התקפי מרובה שערים ויפה לעין,  ב-4 האליפויות שקדמו לאליפות האחרונה שלה, הבקיעה ברצלונה לפחות 90 שערי ליגה בכל עונת אליפות. (17\2018 – 99 שערי זכות, 19\2018- 90 שערי זכות,16\2015 – 112 שערי זכות,  15\2014 – 110 שערי זכות.)

בעונה שעברה, המצב היה קצת שונה ממה שאליו הורגלו אוהדי הקטאלונים בשנים האחרונות.

בארסה הבקיעה 70 שערים כאשר רק ריאל מדריד מקדימה אותה – 75 שערים. לשם השוואה בארסה כבשה 20-30 שערים יותר בעונות האליפות הקודמות שלה. וב-16\2015 כבשה 42 שערים יותר מבעונה שעברה! אז כן, בעונה החולפת ברצלונה מצאה את הרשת הרבה פחות מעונות אליפות קודמות, אבל האליפות הזו הגיעה דרך ההגנה. קבוצתו של צ’אבי  ספגה רק 20 שערי ליגה לאורך כל העונה, רשמה רצף של שישה משחקי ליגה  ללא ספיגת שער ושמרה על רשת נקייה 26 פעמים בסה”כ ב-38 מחזורים ובכך השווה טר שטגן את שיאו  של פאקו ליאניו שוערה של לה קורוניה מעונת 94\1993.

באותה עונה ספגה לה קורוניה רק 18 שערי חובה ובכך קבעה שיא חדש אשר הושווה ע”י אתלטיקו מדריד בעונת 16\2015.

 

בעונה שעברה הציגה ברצלונה משחק הגנה נפלא והגיעה למחזור ה-18 כאשר היא במקום הראשון בטבלה עם 47 נקודות בפער של 3 נק’ מריאל ומציגה מאזן של 15 נצחונות, 2 תוצאות תיקו והפסד אחד בלבד – בקלאסיקו. קבוצתו של צ’אבי ספגה ב-18 המחזורים הראשונים בעונה הזו 7 שערים בלבד והבקיעה עוד 53.

אך העונה ברצלונה רחוקה מהקבוצה של העונה שחלפה לה. אלופת ספרד נמצאת במקום הרביעי בטבלת הלה ליגה עם 38 נקודות בלבד ובמרחק 7 נק’ מהפסגה. הקטאלונים ספגו העונה כבר 21 שערי ליגה, שער אחד יותר מבכל העונה שעברה, בממוצע סופגת בארסה 1.17 שערים למשחק ומוציאה כדור מהרשת בכל 77 דקות בליגה העונה.

 

Ronald Araujo y su pasión por el Barça: "Sería un orgullo ser capitán"
יקווה לשחזר את היכולת מהענה שעברה. רונאלד אראוחו

 

ב-39% בלבד ממשחקיה העונה בליגה שמרה ברצלונה על רשת נקייה, רק בשבעה משחקים מבין-18 מחזורים העונה בארסה הצליחה לא לספוג.  במשחקי החוץ הנתון עומד על 25% בלבד – שמונה משחקי חוץ ורק שניים היא מסיימת עם רשת נקייה. שחקניו של צ’אבי הצליחו  לחבר רק 2 משחקים רצופים בלבד ללא ספיגת שער העונה, בשני מחזורי הפתיחה של הליגה.

בארסה גם לא פותחת את המשחקים שלה העונה בצורה טובה וסופגת מוקדם.  מתוך 21 שערים שספגה בליגה, ברצלונה סופגת 12 במחצית הראשונה.

במשחקי הבית יריבותיה של בארסה מצאו את הרשת במחצית הראשונה חמש פעמים ועוד שש במחצית השנייה. ובמשחקי החוץ של הקבוצה הנתון הרבה יותר גרוע, מתוך עשרה שערים שסופגת ברצלונה במשחקי החוץ שלה, שבעה נכבשו במחצית הראשונה של המשחק, אותה כמות שערים  שספגה לאורך כל העונה שעברה במחצית הראשונה במשחקי החוץ שלה.

 

לעומת שאר קבוצות הלה ליגה ההגנה של בארסה נמצא במקום ה-8 בלבד מבין הקבוצות שספגו הכי מעט. ההגנה של בארסה נראית רע מאוד, ובשלושת המשחקים האחרונים שלה בליגה ספגה הקבוצה 7 שערים.

“אנחנו צריכים להבין מה עשה אותנו חזקים בעונה שעברה, וזה ההגנה. אנחנו צריכים להגן טוב ביחד לעשות מאמצים ביחד. אני חושב שהקבוצה מודעת לזה” כך התייחס ז’ול קונדה, בלמה של בארסה למצב הנוכחי של קבוצתו.

הצרפתי רשם העונה 15 הופעות בליגה בהן בארסה ספגה 14 שערים, ומציג מאזן של 0.93 תיקולים מוצלחים במשחק ו0.54 חילוצי כדור למשחק, 61% הצלחה במאבקי קרקע ו65% אחוזי הצלחה במאבקי אוויר.

גם רונאלד אראוחו לא מציג את יכולותו הטובה מהעונה שעברה והבלם המבטיח של בארסה רושם רק 30 אחוזי הצלחה בחילוצי כדור העונה, ו30% הצלחה במאבקי קרקע ובמאבק על הכדור באוויר אראוחו  רושם 70% הצלחה עד כה העונה. הבלם האורוגוואי רושם 1.1 תיקולים מוצלחים למשחק ועוד 0.5 חילוצי כדור.

 

 

スペイン紙「不思議なシャツ」バルセロナDFがアレンジされた日本代表ウェアを着て会場入り | antenna[アンテナ]
“אנחנו צריכים להגן טוב ביחד” ז’ול קונדה

 

גם בעמדת השוער המצב אינו מעודד עבור צ’אבי.  טר שטגן פצוע כבר תקופה לא קצרה וגם כששיחק הגרמני לא הזכיר את יכולתו הטובה ביותר. אחוזי ההצלחה של טר שטגן למנוע מהכדור להכנס לשערו בליגה עומד על 71% אחוזי הצלחה כאשר ב-13 ההופעות של השוער הגרמני, ספגה ברצלונה  13 שערים מתוך 45 איומים אל עבר השער שלו. אינאקי פנייה הצעיר שנכנס אל בין הקורות בעקבות פציעתו של הגרמני ספג עד כה העונה בליגה שמונה שערים מתוך 23 איומים לעבר השער שלו. 65% הצלחה.

 

אחד מהגורמים להגנה הפרוצה של הקטאלונים היא כמובן עזיבתו של סרחיו בוסקטס. ה”התמנון” של בארסה ששלט במרכז השדה שלה בעשור האחרון היה חלק משמעותי אם לא המשמעותי ביותר הנעת הכדור של הקבוצה, שחרור הלחץ וכמובן משחק ההגנה. בוסקטס תרם המון למשחק ההגנה של ברצלונה נתן שקט למגנים לעלות ולעזור בהתקפה. המחליף שהגיע במקומו, אוריול רומאו שגדל בבארסה, חזר מגקיורנה לקבוצת נעוריו בגיל 32 מג’ירונה ורשם עד כה רק 658 דק’ ב-14 הופעות העונה בליגה להם הוא מוסיף בישול אחד בלבד.

בצד ההגנתי תרם רומאו 0.8 תיקולים מוצלחים למשחק ועוד 2.8 חילוצי כדור, אך רומאו מקבל פחוות ופחות דקות משחק ובששת משחקיה האחרונים של ברצלונה רשם רומאו 3 הופעות ו-87 דק’ משחק בלבד במדי בארסה ונראה כי הוא אינו מחליף ראוי לעזיבתו של בוסקטס.

צ’אבי ניסה למצוא פתרונות לעזיבה של הקפטן שלו למיאמי, ובמשחקים מסוימים הציב המאמן הקטאלוני בעמדת הקשר האחורי את פרנקי דה יונג ששיחק בעמדה זו באיאקס, אך מהר מאוד החזיר את הקשר למרכז השדה.

 

La performance de Ter Stegen contre Leganés, en vidéo

 

גם ממשחק ההתקפה של קבוצתו צ’אבי אינו יכול להיות מרוצה. לעומת 53 שערים שכבשה הקבוצה בעונה שעברה עד למחזור ה-18, העונה ברצלונה מצאה את הרשת רק 34 פעמים.

“חוסר האפקטיביות מול השער לא נורמלי, ולדעתי הוא גדול יותר מחוסר האגרסיביות של ההגנה, הגיע הזמן להיות ביקורתיים ולדרוש מעצמנו יותר.

אנחנו אחת הקבוצות הכי פחות אפקטיביות באירופה, למרות שאנחנו אחת הקבוצות שיוצרות הכי הרבה הזדמנויות. אנחנו צריכים לתת ביטחון לשחקנים כדי להיות יעילים יותר” צ’אבי הרננדז.

ברצלונה רשמה העונה 11 ניצחונות בליגה ורק 2 מהם הסתיימו בהפרש של יותר משער אחד לטובת הקטאלונים (5-0 נגד בטיס ו-2-0 מול קאדיס.) הקבוצה רושמת אינספור החמצות העונה במשחקיה ומובילה את מדד ה-XG בשערים צפויים למשחק בלה ליגה עם 41.4 שערים למשחק כשבפועל היא מבקיעה רק 34.

שחקניו של צ’אבי נמצאים במקום הראשון בליגה הספרדית בהחמצת מצבי הבקעה עם 48 מצבי הבקעה בהם לא מצאו את הרשת.

במשחקה האחרון של הקבוצה נגד ג’ירונה, בעטה ברצלונה 34 פעמים לעבר השער אך מצאה את הרשת רק פעמיים והפסידה 4-2.  גם מי שאמור להוביל את התקפת הבלאוגרנה רוברט לבנדובסקי לא נראה כרוברט לבנדובסקי שהרגלנו לראות. החלוץ הפולני שסיים כמלך שערי הלה ליגה בעונה שעברה, מצא את הרשת עד כה העונה בליגה רק 8 פעמים  מתוך 24 נסיונות הבקעה. כאשר שני שערים הוא מבקיע הנקודה הלבנה.

 

בחצי העונה שנשארה צ’אבי יודע שכדי לשמור על תואר האליפות ולהמשיך לשלבים הגבוהים של ליגת האלופות, הוא חייב להחזיר את שחקניו למסלול.

 

Robert Lewandowski: Findings after Barca debut – he will miss a Bayern ...
חייב לנצל יותר מצבים – לבנדובסקי

 

3 תגובות
  1. רביד כותב

    אחלה סיקור! ויסקה!

  2. שון כותב

    התפוצץ הבלוף של צאבי
    יש לו סגל מספיק טוב לליגה וגם לאירופה (אולי מאתגר לזכות אבל חצי גמר זו מטרה ראויה) אבל עדיין הקבוצה לא מתרוממת וכולם מצודדים בו.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    סוף סוף כתבות כאלה על בארסה! תודה לכם Ballerz

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן