“אני חושב שהפסיכולוג שלי הציל לי את החיים” | רישארליסון נפתח בראיון

החלוץ הברזילאי התראיין לEspn ברזיל וחשף את התקופה הקשה שעבר לאחר המונדיאל.

רישארליסון חלוצה בן ה 26 של טוטנהאם ונבחרת ברזיל הרגיש על גג העולם בדצמבר 2022. במונדיאל 2022 בקטאר, רישארליסון היה החלוץ הפותח של נבחרת ברזיל ואף הבקיע שלושה שערים בטורניר, כולל שער במספרת נגד סרביה שזכה בשער הטורניר. 5 חודשים לפני כן, בקיץ שלפני המונדיאל, החלוץ בדיוק עשה מעבר גדול מאברטון לטוטנהאם תמורת 60 מיליון פאונד והיה נראה שהקריירה של רישארליסון בנסיקה.

בראיון השבוע לEspn בברזיל החלוץ חשף בפעם השנייה כי עבר דיכאון קשה לאחר המונדיאל. “לפני שהלכתי לאימונים רציתי ללכת הביתה. רציתי לחזור לחדר שלי בגלל מה שעבר לי בראש. דיברתי עם אבא שלי על לוותר, הבן אדם שרדף יחד איתי אחרי החלום שלי. אני בדיוק שיחקתי במונדיאל ועוד בשיא שלי. הגעתי לגבול שלי. אני לא הולך לדבר על התאבדות, אבל הייתי בדיכאון וממש רציתי לוותר”. הברזילאי שיתף בדמעות “היו לי הרבה התקפים, סבלתי מבעיה בבית ואפילו שאני מגדיר את עצמי כאדם חזק נפשית, הרגשתי שאחרי המונדיאל הכל מתפרק”. החלוץ שמטופל בחודשים האחרונים אצל פסיכולוג הודה. “אני חושב שהפסיכולוג שלי הציל לי את החיים. חשבתי רק על זבל. חיפשתי בגוגל דברים על המוות. בעבר הייתה לי דעה קדומה על פסיכולוגים, חשבתי שזה שטויות, שאני משוגע. במשפחה שלי חושבים שכל מי שהולך לפסיכולוג הוא משוגע. אני גיליתי שזה נפלא, זו התגלית הכי טובה שגיליתי בחיים”. רישארליסון הוא אחד הספורטאים הכנים והמשתפים ביותר בקשר למצבו הנפשי והוא מראה את הצד הקשה בלהיות בצמרת ונותן פתח לחשיפה לספורטאים וכדורגלנים נוספים הסובלים מדיכאון. “היום אני יכול להגיד, אם אתם צריכים פסיכולוג תחפשו אחרי אחד. זה נחמד להיות פתוח ולדבר ככה עם בן אדם. היום בא אליי פסיכולוג ואמר והודה לי שלקחתי את הנושא לעולם הכדורגל. גם מחוץ למגרש זה מאוד חשוב, בין אם נרצה ובין אם לא זה מציל חיים”.

זו לא הפעם הראשונה בה רישארליסון חושף על מצבו. בספטמבר 2023, החלוץ הברזילאי חשף בראיון לאו גלובו הברזילאי כי הוא זקוק לטיפול ולעזרה נפשית. הוא פרץ בבכי כשהוחלף במשחק הנבחרת נגד פרו וחשף שכאשר יחזור לאנגליה בתום הפגרה יחל בטיפול פסיכולוגי. “עברתי תקופה סוערת מחוץ למגרש בחמשת החודשים האחרונים. עכשיו העניינים קצת יותר יציבים. אנשים שרק שמו עין על הכסף שלי כבר לא קרובים אליי. עכשיו הדברים נרגעו ויתחילו לזרום. אני בטוח שאמשיך לקבל הזדמנויות בטוטנהאם ואנצל אותן. הדבר העצוב היה שקיבלתי את הביקורות לא בגלל ששיחקתי גרוע, לדעתי שיחקתי לא רע. זה היה יותר התפרצות של דברים שקורים מחוץ למגרש, שיצאו משליטה. למרות שאתה רוצה לעשות דברים כמו שצריך, זה בסופו של דבר משתבש. אמשיך להתמקד במועדון, הסערה מאחוריי”. עושה רושם שהטיפול אכן עזר לשחקן שחווה עונה טובה בטוטנהאם עם עשרה שערים ושלושה בישולים העונה בפרמיירליג.

לאחר הראיון שיצא אמש, טוטנהאם פירסמה הודעה. “אנחנו תמיד מאחוריך ריצ’י”. גם אברטון קבוצתו לשעבר של רישארליסון יצאה בהודעת תמיכה. “בעקבות הראיון המרגש של רישארליסון, אנחנו מביעים את תמיכתנו החזקה בו ומחזקים את המסר החשוב שלו בו שצריך לדאוג לבריאות הנפשית ולחפש עזרה. כל אברטון איתך”.

 

1 תגובה
  1. כפיר וילנסקי כותב

    היום בניגוד ללפני עשור או יותר זו כהר לא בושה מבחינת ספורטאים ללכת לפסיכולוג או לדבר על הבעיות הנפשיות שלהם.
    סימון ביילס התחילה את זה באולימפיאדת טוקיו ולאחריה זה הפך לנפוץ יותר ויותר.

    אם זה היה נפוץ ככה פעם אז או לי אדריאנו היה נשאר חלוץ על ורוברט אנקה לא היה מתאבד עקב דיכאון😢

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן