אנריק סבוריט מודיע על עזיבת מכבי תל אביב

המגן שבשנים האחרונות הוסב לתפקיד הבלם, מודיע הבוקר (שישי) במסיבת עיתונאים על עזיבת המועדון הצהוב, בו זכה ב-3 אליפויות, זכייה נוספת בגביע המדינה, 3 זכיות בגביע הטוטו ו-2 זכיות באלוף האלופים.

אנריק סבוריט נפרד ממכבי ת”א.

את מסיבת העיתונאים המגן/בלם פתח בגרון חנוק: “מחר יהיה משחקי האחרון במכבי תל אביב. אני רוצה לומר תודה לכולם, שכל כך דאגו לי כאן. אשתי היא הכל. בשבילה קשה להיות כאן זר וכשיש לך משפחה כמו שיש לי, זה מדהים. בזכותה אני בכלל יודע אנגלית ומצליח לדבר”.

הספרדי עוד הוסיף: “תודה רבה לכל מי שעבד פה. בן, כשהגעתי לכאן ועד היום, כמה דברים מדהימים הוא עשה פה. כל הצוות עשה עבודה נהדרת בלהכיל את הרגשות של כולם אחרי השנים האחרונות ואחת הסיבות שהחזרנו את האליפות זה בגלל זה. כל השחקנים שחלקתי איתם חדר הלבשה, תודה גם לכם”.

בהמשך סבוריט הצביע ישירות על דניאל טננבאום ואמר תודה: “תודה לך, לאיש הזה. הוא עזר לי, למשפחה שלי, לאמא שלי, תרם לי בכל כך הרבה דרכים. סוג האנשים האלה הם הסיבה להצלחת המועדון. האנשים פה גרמו לי כל יום להגיע לפה, להמשיך פה, לתת את ההכי טוב שלי. עכשיו האוהדים. כל משחק תשוקה, כל משחק שמו עלינו לחץ וזה חשוב, הם גרמו לי להרגיש מדהים. עם השירים, ברחוב, הראו לי כמה הם אוהדים אותי. כל איש בישראל התייחס אליי מדהים, לא משנה הצבע שלו, הדת שלו, כלום. גרמו לי להרגיש שזו המדינה שלי. תודה רבה (בעברית)”.

על המעבר לקריית שלום סיפר: “לא דמיינתי לעולם שאהיה פה שש שנים. כשקיבלתי את ההצעה ידעתי שיש קבוצה טובה בכדורסל, לא ידעתי מה יש בכדורגל. עשיתי כמה שיחות וראיתי שאנשים אומרים דברים טובים. בן היה פה, איביץ’ היה פה, גרמו לי להרגיש שאהיה חשוב כאן. שש שנים עברו ולא דמיינתי לדבר כזה. הפרק הכי גדול שלי”.

על עזיבת המועדון אמר סבוריט: “זה הרגע הנכון, אני מרגיש את זה. אנחנו אחרי אליפות, רציתי לעזוב ככה, היה לי חשוב מאוד להחזיר לפני שאני עוזב. הזמן שלי כאן נגמר, אני צריך לנסות משהו חדש וזה נטו עניין של כדורגל. מרגיש לי שזה מספיק, הגיע הזמן לתת לצעירים ולשחקנים האחרים שהם מוכנים למועדון הזה. לא דמיינתי שש שנים, אבל חשוב אחרי תקופה כזו לשנות מטרות ודברים. זה הזמן”.

הוא התייחס כמובן גם לנושא קבלת האזרחות שלא יצאה לפועל: “זה לא היה משנה ולא היה משאיר אותו. זה עניין של הרגשה ומחשבה, אין קשר לאזרחות. התחלתי לשלם מיסים בצורה מלאה לפני כמה שנים כבר (צחק). אז לא, באמת שזה לא היה משנה כלום, הייתי עוזב ככה או ככה”.

במהלך מסיבת העיתונאים, שאלו אותו- על הרגע הכי גדול: “שאלה טובה, יש המון רגעים וקשה לומר. לבוא בכל יום לאנשים שיש פה. דור פרץ, אייל גולסה, יונתן כהן, אופיר דוידזאדה, מיוחד לבוא כל יום לחדר הלבשה כזה מיוחד. כשזוכים בתארים זו ההרגשה הכי טובה שיש. עבדתי עם מאמנים אדירים, שהביאו אנרגיות, יש המון רגעים וגם רגעים קטנים שהופכים את המועדון הזה למיוחד”.

הייתה גם נגיעה מעניינת בנושא של האפשרות לזכות בתארים לראשונה בקריירה: “אחת הסיבות שעזבתי את ספרד ובאתי למכבי ת”א זה כי אמרו לי שנלחם על תארים ועל אירופה. אמרתי גם הזמן בקדם העונה, אני רוצה לנצח בכל משחק. אמרתי לכולם לא משנה מה היה לפניי, אני רוצה לנצח פה. כשאתה זוכה בתארים זה אדיר תמיד. גרמו לי להרגיש כל הזמן שאני כאן כדי להילחם על תארים בקבוצה ובמועדון הכי גדול בישראל. גרמו לי להיות יותר רעב תמיד, מדהים לקבל הרגשה כזו”.

ועכשיו לקצת היסטוריה של השחקן במועדון

אנריק סבוריט – שחקן ההגנה הספרדי בן ה-32, שהצטרף למכבי בקיץ 2018, כבש לכל אורך הקדנציה שלו במועדון 14 שערים ב-248 הופעות בכל המסגרות. סבוריט, שערך את הופעת הבכורה שלו במכבי במוקדמות הליגה האירופית נגד פרנצווארוש אי שם ביולי 2018, ייצג את מכבי במפעלים האירופיים השונים ב-50 משחקים.

סבוריט הופיע עם מכבי בשלב הבתים של הליגה האירופית (20/21) והקונפרנס ליג (21/22) והעפיל פעמיים עם הקבוצה לשלב 32 האחרונות בנוסף להעפלה היסטורית לשמינית גמר הקונפרנס ליג בעונת 2023/24.

בשש עונות מוצלחות במכבי, זכה סבוריט בתשעה תארים: 3 אליפויות (18/19, 19/20, 23/24), גביע המדינה (20/21), 3 גביעי טוטו (18/19, 20/21, 23/24), ו-2 תארי אלוף האלופים (19/20, 20/21).

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן