“אנשים חושבים שקל להגיע לגמר – אבל זה מאוד מסובך” | פדה ואלוורדה בראיון

רגע לפני גמר ליגת האלופות, קשרה של ריאל מדריד מסכם את העונה החולפת. משחקי הנוקאאוט, הפרידה מקרוס, השאיפה להיות קפטן, והרצון ללבוש את הספרה 8. הראיון המלא.

3 ימים לפני גמר ליגת האלופות – ובשני הצדדים כבר החלו לצחצח חרבות. ביום שבת הקרוב (22:00) ייפגשו ריאל מדריד ובורוסיה דורטמונד לקרב על כל הקופה, משחק אחד על התואר החשוב ביותר – אלופת אירופה. רגע לאחר סיום העונה הסדירה ורגע לפני המשחק הגורלי, התיישב שחקנה של ריאל מדריד, פדה ואלוורדה, לראיון מיוחד לעיתון ה’מארקה’ הספרדי.

“הרבה אנשים חושבים שקל להגיע לגמר”, פתח פדה את הראיון, “אבל זה מאוד מסובך”.

על המשחק נגד מנצ’סטר סיטי ברבע הגמר אמר הקשר: “עבורי המשחק מול סיטי היה קשה מאוד, סבלתי. אם היו אומרים לי לשחק נגד סיטי שוב – הייתי מוותר מראש. עבורי זה היה ניצחון מאוד חשוב, אני חושב שזה נתן לנו דחיפה גדולה להגיע לאן שאנחנו היום. בסופו של דבר אני חושב שקיבלנו את הדחיפה הקבוצתית הזאת, את הגאווה על משחק ההגנה שהצגנו מולם. בלחימה על מה שכולם רוצים – לזכות בליגת האלופות. אני חושב שזה גרם לנו לגדול”.

על המפגש נגד באיירן מינכן בחצי הגמר אמר ואלוורדה: “לדעתי, בגרמניה זה לא היה כזה קשה כמו שנאמר. זה היה משהו מאוד אפשרי, היינו יכולים לנצח אם זה היה תלוי בנו. הקשתה עלינו מאוד הידיעה שהמשחק השני יהיה בברנבאו. אחרי שעברנו כל כך הרבה שלבים, כולם חשבו שבברנבאו זה הולך להיות קל. בסופו של דבר נאלצנו לסבול בבית. אני הייתי אחד החילופים שבזכותם ניצחנו, אז חוסלו צריך להודות לי הרבה על מה שהוא עשה. זה היה משהו מפואר. לפני שנתיים הייתי צריך לחוות את זה על המגרש, השנה מהספסל ובשבילי זה היה נחמד לא פחות. כשאתה על הספסל אתה סובל הרבה כי אתה לא יכול לעזור, אתה יכול רק לתמוך. אתה רואה אנשים עצבניים, החברים שלך לקבוצה. על המגרש אתה מרוכז בכדור, מנסה להבקיע שער, אבל אתה סובל יותר”.

על פרישתו של טוני קרוס אמר ואלוורדה: “לעולם לא נוכל להחליף אותו ואני אומר לך, הוא האדם שאני הכי מעריץ ואני אשמח להיות מסוגל לעשות לפחות עשרה אחוז ממה שהוא עשה בריאל מדריד, אבל זה יהיה מאוד קשה. בסופו של דבר יש לנו סגנון משחק שונה, אין שחקן בעולם כמו טוני, ננסה להמשיך את דרכו במועדון הזה – אבל זה יהיה קשה. עם האיכויות שלנו, אנחנו מסתגלים למה שהמאמן מבקש מאיתנו, שזה לתת את המיטב בשביל ריאל מדריד.”

על השאלה האם הוא רוצה ללבוש את הספרה 8 בעונה הבאה ענה הקשר: “אשמח. הייתה לי שיחה איתו, דיברנו על זה. זה מה שאמרתי לו, סיפרתי את זה גם למשפחה שלי ואני מספר את זה לכולם. שמונה, עבורי, הוא רק עוד מספר. בשבילי המספרים לא אומרים הרבה, מה שאומר הרבה זה שזה בא ממנו, הוא לבש את זה והוא רוצה שאני אלבש את החולצה הזאת. בשבילי זה היה משהו ייחודי, משהו מרגש. אני מאוד מעריך את זה שהוא לא עשה את זה בפומבי, שכולם ראו את זה. הוא אדם גדול, הוא עשה את זה בשקט, איתי, לבד וזה עבורי זה לא רק להיות אדם טוב, אלא אדם גדול.”

ואלוורדה שיתף בשאיפה שלו להיות יום אחד הקפטן של ריאל מדריד: “כשהגעתי לריאל מדריד הגשמתי את חלום הילדות שלי, וככל שחלפו השנים למדתי מהעצות שאנשים אחרים נתנו לי. שחקנים אחרים ברמה גבוהה יותר, שבילו כאן שנים רבות כמו מרסלו, סרחיו, נאצ’ו, קרבחאל, טוני, לוקה… יש הרבה שחקנים שזכו לאלף ואחת הצלחות במועדון הזה, לא רק דברים רעים, אלא גם טובים. תמיד ניסיתי ללמוד מכולם. מבחינתי אני לעולם לא אהיה קפטן כמו סרחיו ראמוס. לכל אחד יש את דרך הוויה שלו והם קפטנים מהשורה הראשונה. אני לא הולך להיות כמוהם, אבל אשמח להוות דוגמא עבור אותם צעירים שמגיעים למועדון הזה ולהראות להם כמה המועדון הזה חשוב.”

כשנשאל האם בנו עדיין חושב שויניסיוס הוא השחקן הכי טוב ענה ואלוורדה: “כן, זה לא בלתי אפשרי לגרום לו להשתנות. בלתי אפשרי. כל עוד הוא אוהב אותי קצת, זה בסדר בשבילי. זה חמוד. בזכותו אני נהנה יותר מכדורגל כי הוא גורם לי לברוח מרגעים רעים, ממשחק רע. לחזור הביתה ולראות את החיוך שלו זה משמח אותי”.

כשנשאל מה עוד נשאר לו להשיג בריאל מדריד ענה הקשר: “כלום. רק להנות כל יום. למדתי ליהנות מלבוא לאימונים, להנות מהרגעים האלה, ללבוש את החולצה הזו כדי להתאמן, מהמגרשים האלה, מכל מה שיש למועדון הזה להציע. אני אשמח להמשיך לזכות בתארים ולהמשיך להשאיר את החותם שאחרים כבר השאירו”.

לסיום, דיבר ואלוורדה על הציפיות שלו למשחק הגמר: “להנות מהמשחק זה חשוב, אבל אתה תהנה יותר אם אתה המנצח. ברגעים שלפני, יש הרבה עצבים. הכל שונה מכל משחק אחר. זה המשחק הכי חשוב בחיים והיכולת לשחק בו עם הרבה בני משפחה ביציע ולגרום להם לצפות בי זה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות”.

4 תגובות
  1. נטע כותב

    גבר של שחקן

  2. סתיו כותב

    יחיה ממש כיך לקרוא את הראיון תודה לך

  3. מיסטר לובה לובה כותב

    וואו כמה הקשר שלו ושל קרוס מרגש, ראיון נפלא!

  4. גרי כותב

    שחקן גברי מאוד

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן