“אף אחד לא נולד גזען” | ניקו וויליאמס בראיון

הכישרון הצעיר של נבחרת ספרד מדבר על העונה ההיסטורית עם בילבאו, על אחיו והסיפור המשפחתי ועל המטרות שעוד נותרו לעונה הנוכחית. וגם: הגזענות בספרד וויניסיוס.

ניקו וויליאמס, אחיו הקטן של איניאקי וויליאמס ושחקנה של אתלטיק בילבאו, חווה עונת שיא בפן האישי ובפן הקבוצתי. בעונה הנוכחית, הספיק ניקו לכבוש שישה שערים, לצד 13 בישולים בכל המסגרות. קבוצתו העפילה בגמר גביע המלך, ונמצאת עמוק בתוך מאבקי העלייה לליגת האלופות בלה ליגה.

בתחילת השבוע התיישב ניקו, בן ה-21 לראיון במדי נבחרת ספרד, בו דיבר על העונה ההיסטורית אותה הוא חווה ועל ההתעניינות ממועדונים אחרים בספרד.

“האהבה שאני מקבל מאנשים סביבי היא אמיתית ואני באמת מתפתח”, פתח ניקו את הראיון. “אני גאה כשאנשים קוראים בשמי ואוהבים אותי. אני יוצר לעצמי שם וזה מקור גאווה לכל שחקן”.

בחודש דצמבר האחרון, האריך ניקו את החוזה שלו בבילבאו לשלוש שנים נוספות. השחקן, שמשחק במועדון לצד אחיו, ערך את הופעת הבכורה בקבוצה בעונת 2020/2021 וסיפר על תחושותיו בעקבות הארכת החוזה: “אני שמח שאמשיך לשחק בבילבאו יחד עם אח שלי, הבנאדם ששיחק לצידי כילד בפארק. זה כיף שקבוצות אחרות מעוניינות בך, אבל אני שמח כאן באתלטיק בילבאו, וזה למה חידשתי את החוזה לשלוש שנים”.

ניקו, אשר נולד בספרד ובחר לייצג אותה במסגרת הבינלאומית, נשאל מה דעתו על כך שאחיו, אינאקי, בחר לייצג את נבחרת גאנה, ממנה עלו הוריו והגיעה משפחתו: “סבא שלי הוא זה ששכנע את אינאקי לשחק במדי גאנה, שניהם גאים בזה מאוד. ההחלטה הייתה שלו ואני שמח על כך, למרות שבאליפות אפריקה האחרונה הנבחרת התקשה”. גאנה סיימה את אליפות אפריקה כבר בשלב הבתים, כשכשלה להעפיל מביתה עם כף ורדה, מצרים וממוזמביק, ללא ניצחון אחד בטורניר.

משום שחווה אירוע דומה במשפחתו נשאל ניקו על החלטתו של ברהים דיאז חברו לייצג את נבחרת מרוקו ולא את נבחרת ספרד: “לברהים יש את הסיבות שלו ואנחנו חייבים לכבד אותו. אם הוא החליט לייצג את מרוקו סימן שהוא חשב על זה מספיק. כל אדם הוא עולם ומלואו. אני מאחל לו שיצליח, ושכולם יהיו גאים בו שם”.

לכל אורך הקריירה של השניים, מתגאים האחים וויליאמס במסע המופלא אותו חוותה משפחתם. ניקו שיתף בראיון גם בסיפור של משפחתו: “אמא שלנו היא הדוגמא החיה עבורנו. אמא שלי הגיע לספרד אחרי שהלכה את כל המדבר ברגל יחפה במטרה למצוא חיים טובים יותר. היא לא הגיעה כדי לגנוב, אלא בשביל למצוא לחם, קורת גג, עתיד טוב למשפחה שלנו. היא סבלה המון ומצאה את הדרך להילחם, זאת הסיבה שכל מה שאני עושה הוא עבורה. אבי הלך ללונדון להשיג עבורנו אוכל. שניהם שברו את הגב בשבילנו. אף אחד לא נולד גזען. גזענות זו שאלה של חינוך. מי שלא מחונך פשוט מחקה את מה שהוא רואה”.

כשלפניו קיץ עמוס בכדורגל, במשחקים האולימפיים וביורו, נשאל ניקו האם ירצה לשחק בשני המפעלים: “כרגע אני מתמקד במשחקי הידידות שלפנינו. אחריהם יש לי את המשימות להשלים עם בילבאו, שהם להשיג מקום באירופה לעונה הבאה ואת גמר הגביע נגד מאיורקה, מה שלא יהיה פשוט בכלל. על הדברים האחרים נחשוב בבוא הזמן. לנבחרת ספרד יש קומבינציה של שחקנים צעירים, אבל רק העתיד יגיד מה הצלחנו להשיג. אנחנו הולכים לעבוד קשה בשביל האוהדים והמדינה, לספק להם נבחרת שהם יוכלו להתגאות בה. אני מקווה שנגיע להגיע לטופ ולזכות ביורו. אנחנו צריכים לעבוד קשה. יש הרבה שחקנים טובים בנבחרת, כמו לאמין ימאל, שהוא העתיד שלנו. אבל אנחנו עדיין צריכים לעשות הרבה כי אנחנו צעירים”. נבחרת ספרד, שהוגרלה לבית “המוות” יחד עם קרואטיה, איטליה ואלבניה, כשלה בניסיון לזכות ביורו הקודם, והודחה בשלב חצי הגמר לאלופת אירופה, איטליה, אותה היא תפגוש ביורו הנוכחי כבר בשלב הבתים.

ניקו, שיפגוש במחזור הקרוב בליגה הספרדית את ריאל מדריד, דיבר בהמשך הראיון על הגזענות אותה חווה שחקן ריאל – ויניסיוס: “פוגעים בו כי הוא שחקן נהדר ושחור. אלה דברים רעים שחייבים לקטוע. הוא צריך להנות מכדורגל לא לסבול. גם אני חוויתי גזענות בעבר. זה נכון שזה פוגע מאוד, אבל אני מתעקש להנות מהמשחק ולהתעלם מזה”.

לבסוף, נשאל ניקו האם בילבאו תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות: “זה יהיה פשוט נהדר, אבל יש לנו את הליגה לפנינו. אנחנו חייבים לצעוד צעד אחר צעד. המטרה שלנו היא לשחק באירופה בעונה הבאה. אנחנו קבוצה שאפתנית שמנסה להשיג את כל מטרותיה, אנחנו יודעים שזה לא יהיה פשוט. בליגה יש לנו עוד כמה משחקים להשלים, ובגמר הגביע אנחנו מתמודדים מול קבוצה שהדיחה את ג’ירונה וריאל סוסיאדד, שתיים מהקבוצות הטובות בליגה. הגמר יהיה ממש קשה. יש להם מאמן מצוין שתמיד מקשה עלינו”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן