🚨ארגונים פרו פלסטיניים עומדים מאחורי ביטול ההסכם של פומא עם ההתאחדות | עושים סדר

הדיווח על הפסקת הסכם החסות בין פומה להתאחדות לכדורגל גרר קרב גרסאות. כל הטענות, הסיבות, הסערה וההודעה הרשמית של ההתאחדות - כאן.

🚨מזה 5 שנים שפומה היא המלבישה הרשמית של נבחרות ישראל בכדורגל. על פי החוזה שנחתם ב 2018, פומה התחייבה לספק לכל נבחרות ישראל בכדורגל את כל הציוד הנדרש, לדוגמא: מדים רשמיים למשחקים, מדים וביגוד לאימונים, נעליים ועוד ציוד רשמי של הנבחרות השונות.

בזמן חתימת החוזה לא מעט ארגונים פרו פלסטיניים מחו על ההחלטה של ענקית האופנה לשלב כוחות עם נבחרת ישראל, בגלל מה שהגדירו כ: “תמיכה בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית – שנחשבות בלתי חוקיות על ידי רוב הקהילה הבינלאומית”. פומה מצידה דחתה את הטענות ואמרה שהיא נותנת חסות רק לנבחרת ולא לפעילות ברמת המועדון, ולכן זו לא תמיכה בהתנחלויות.

 

ערן זהבי במדי נבחרת ישראל, והלוגו של פומה (קרדיט צילום – אלן שיבר).

 

הבוקר(שלישי) דווח ב”פיננשיאל טיימס” הבריטי, כי פומה החליטה להפסיק את החסות לנבחרת ישראל בכדורגל. הסיבה המוזכרת בכתבה היא הרצון של פומה להפוך ל”פחות גדולים – יותר טובים”. כלומר לצמצם את הנבחרות והמועדונים להם היא נותנת חסות, על מנת למרכז את החסויות עבור קבוצות ונבחרות גדולות בלבד. בשל ההחלטה הזאת, הפסיקה פומה לדוגמא גם את העבודה עם נבחרת סרביה.

עם זאת, ולמרות שבכתבה ב”פיננשיאל טיימס” ממש הודגש שהסיבות לפרידה מנבחרת ישראל הן מקצועיות, ואינם בגלל המלחמה בחודשים האחרונים, בארגון BDS האנטישמי מיהרו לחגוג.

בציוץ שעלה בחשבון הX (טוויטר לשעבר) של הארגון נכתב כי:

“זה עובד! קמפיין של שנים של BDS, שעלה לפומה ביוקר במוניטין ובפרוייקטים, אילץ אותה לבטל את הסכם החסות על ההתאחדות הכדורגל בישראל, בתקופה הזו בישראל”.

עוד ועוד ארגונים אנטי ישראלים ופרו פלסטינים מיהרו לחגוג את ביטול ההסכם, בזכות מה שלטענתם כונה: “הקמפיין נגד פומה”.

אלא שמהר מאוד התבררה האמת, כשהדוברות של ההתאחדות הישראלית פרסמה את ההודעה הבאה:

“בניגוד לניסיון הפתטי והנואל של תנועת ה-BDS בשעות האחרונות, או כל תנועת חרם עוינת אחרת, להטעות ולטעון כאילו ההסכם בין חברת פומה להתאחדות לכדורגל הגיע לסיומו בהשפעתה, יש להתייחס להודעת חברת פומה כי הדבר כלל לא היווה שיקול בנושא וכן לעובדה שההתאחדות לכדורגל היא זאת שהודיעה לחברת פומה כבר ב-19 בספטמבר 2023, כי ההסכם בין הצדדים יוארך עד ל-31.12.2024, למרות שהיתה אפשרות להארכתו עד 2026”.

אל ההודעה התווספו מסמך ההסכם שמאריך את חוזה החסות עד 31.12.2024 בלבד, ומייל שנשלח לפומה ונציגה על ידי מנהל הרכש בהתאחדות.

 

מימין – החוזה של ההתאחדות מול פומא, משמאל – המייל ששלח מנהל הרכש בהתאחדות(קרדיט – שלומי ברזל).

 

בקיצור, על פי ההתאחדות הישראלית ההסכם בוטל כבר בחודש ספטמבר האחרון על ידי ההתאחדות הישראלית, ללא קשר למטרותיה של פומה או ללחצים פרו פלסטיניים.

את הבחירה בין להאמין להתאחדות הישראלית או לארגונים פרו פלסטיניים – אנחנו נשאיר לכם.

 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן