באטמן ורובין יעשו צרות לבאיירן ?

נראה שיש יורשים לצמד הלוהט רוייס את אובמייאנג, האם הם יעמיקו את המשבר של הבווארים ?

לפני כ- 9 שנים במשחקה של בדרבי של הרוהר (דורטמונוד מול שאלקה אחד הדרבים היותר לוהטים בגרמניה) חלוץ השחורים צהובים דאז פייר אמריק אובאמיינאג כבש ושלף מסכה של באטמן, חברו לקבוצה מרקו רוייס כבש גם ושלף מסכה של רובין.
הצמד הזה כבש בעונה המלאה האחרונה שלהם יחד (אובמייאנג נמכר לארסנל בינואר 2018) 46 מ 72 שערי הקבוצה בליגה (63.8%) שהספיקו למקום ה- 3 אחרי לייפציג ובאיירן שכרגל זכתה באליפות.

העונה נראה שקם יורש לצמד האדיר הזה ושניהם מובילים אל שטוטגרט לעונה מפתיעה במיוחד עד כה (מקום 4 עם מאזן השערים הרביעי הכי טוב בבונדסליגה).
כמובן שהכוכב הראשי הוא חלוץ גינאה סהארו גיראסי שנמצא בעונה מפלצתית (16 שערים ובישול ב- 12 משחקים) אבל כמו כל גיבור על גם הוא צריך עוזר ואת התפקיד הזה ממלא המושאל מברייטון דניס אונדב הגרמני טורקי שגם הוא נהנה מעונה מרשימה ועד כה כבש 8 שערים ובישל אחד נוסף ב- 11 משחקים (ביחד שניהם אחראים ל- 76.4% משערי הקבוצה העונה).

ג'יראסי ואונדב - הבאטמן ורובין החדשים?
ג’יראסי ואונדב – הבאטמן ורובין החדשים? (קרדיט תמונה: magazin.comunio.de)

למי שזוכר לפני שנתיים אונדב סיים עונה שומטת לסתות בבלגיה במדי סן ז’ילואז’ (26 שערים ו- 12 בישולים ב- 38 משחקי ליגה), משם הוא עבר לברייטון שקנתה אותו עוד בינואר 2022 והיה סביר יחסית עם 8 שערים ובישול ב- 30 משחקים (חשוב לציין שהוא פתח רק ב- 6 משחקים באותה עונה) בקיץ האחרון הוא השואל לשוואבים עקב הגעתו של ז’ואאו פדרו וההבנה שלא יראה הרבה דקות העונה.

עד עכשיו נראה שההחלטה זו משתלמת ובגדול לשני הצדדים שכן הם משלימים זה את זה.
עד לפני כחודש הם לרוב היו משחקים ביחד רק במחציות השניות שכן אונדב היה מחליף ראשון.
אבל בחודש האחרון הם משחקים לרוב ביחד בין אם כצמד חלוצים במערך 4-2-2-2 ובין אם כשגיראסי חלוץ ואונדב בכנף ימין במערך 1-3-2-4 אבל באמת הוא נע ונד בכל השליש האחרון של המגרש.
במערך השני שהזכרתי אונדב תומך בגיראסי ע”י כניסות מרובות לרחבה שיוצרות לחץ ובכך הוא מושך אליו את בלמי היריבה מה שנותן לגיראסי שטחים מתים להשתחל אליהם ומשם כולם יודעים מה עומד לקרות…

במחזור שעבר שטוטגרט הוציאה תיקו 1:1 מול לברקוזן במשחק בו היא הייתה ראויה ליותר אם לא השוער של לברקוזן הארדצקי נתן מופע הצלות.

היום זה אמור להיות על הנייר קל יותר שכן היא מארחת את באיירן מינכן ששוערה מנואל נוייר במגמת ירידה מובהקת ולראייה החמישייה המשפילה שספג מפרנקפורט במחזור הקודם.
אבל עוד לפני זה יש כאן תחרות ביו החלוצים משני צדי המגרש – קיין וג’יראסי שמתחרים על תואר הכובש הבכיר בבונדסליגה, כרגע קיין בפסגה והוא עומד על 18 שערים ב- 13 משחקים (ממוצע מדהים של שער כל 63 דקות), ג’יראסי קצת מאחוריו עם שער כל 70 דקות בממוצע.

הארי קיין - החלוץ הלוהט בבונדסליגה ואולי הטוב בעולם כיום? (קרדיט תמונה: beIN SPORTS)
הארי קיין – החלוץ הלוהט בבונדסליגה ואולי הטוב בעולם כיום? (קרדיט תמונה: beIN SPORTS)

מלבד הדו קרב בין החלוצים עוד מאצ’אפ מעניין יהיה במרכז המגרש.

באטמן ורובין שהזכרתי קודם נמצאים יחסית גבוה למעלה אבל גם יורדים גם לקבל את הכדורים שמנווטים על ידי רביעיית קישור מאוד צפופה ומסודרת.
שטוטגרט מסדרת את הקישור שלה כמעויין/ריבוע שיוצר לחץ וקצב גבוה במרכז המגרש, באיירן לעומת זאת משחקת הרבה יותר רחב עם שני שחקני כנף ושלישיית קישור רחבה, ושם אולי יהיה היתרון של הבאוורים היום.                טוכל יצטרך לנצל את הצפיפות של שטוטגרט כדי להפעיל את סאנה וטל באגפים מה שיוריד לחץ מהמרכז.

לקימיך גורצקה ומוסיאלה צפויה הרבה עבודה היום אבל יותר מהם, לקונראד ליימר ואלפונסו דיוויס שיצטרכו גם לשמור על האגפים אבל גם לעשות את הכניסות שהם אוהבים פנימה ולעזור במאבקים במרכז המגרש.
דיוויס במיוחד יוכל לנצל את המהירות שלו כדי לעלות גבוה ובכך לנסות לפרק את הלחץ במרכז המגרש ובכל זאת, באיירן תארח באליאנץ והיא זאת שצריכה להשליט את הסדר והקצב של המגרש, יהיה מעניין לראות איך השחקנים של שטןטגרט יגיבו לרמת המשחק הזאת.  במשחק מול יונייטד זה היה מאוד ברור שהקישור מסודר ושהיציאות להתקפה טובות.

לגבי הארי קיין, הוא צפוי לפתוח היום על אף שלא היה באימונים מלאים ביומיים האחרונים עקב צינון וחשש שידביק את חבריו לקבוצה, קיין ממשיך בבאיירן את מה שעשה בטוטנהאם ויורד הרבה מאוד למרכז כדי לעזור בבניית ההתקפות אז גם הוא יוסיף להנעת הכדור ויכול להיות שנראת את טל/מוסיאלה/סאנה עושים את הכניסות לרחבה באופן יותר אגרסיבי כשהם מתחלפים איתו במיקום במיוחד כשליימר ודיוויס נותנים את החיפוי מהאגף.
צ’ופו מוטינג הוא בניגוד לקיין חלוץ קלאסי שלא יורד אחורה, לכן במידה וקיין לא ישלים 90 דקות יכול להיות שנראה אותו ואת מולר עולים ואת המערך קצת יותר מתייצב סביבם.

אחרי החמישייה שבאיירן חטפה במחזור שעבר היא חייבת להראות לבונדסליגה שהיא עדיין מועמדת בכירה לקחת אליפות וזה עובר דרך ניצחון על אחת משלושת המועמדות לכתר (לברקוזן, לייפציג ושטוטגרט) כשאת לברקוזן ולייפציג היא לא ניצחה העונה.

האם היום ב- 20:30 תהיה הצהרת כוונות מצד הבווארים או שמא הלחץ על טוכל ימשיך לבעבע…

1 תגובה
  1. אלון פיאלקוב כותב

    כתבה פשוט פנטסטית
    כיף לקרוא

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן