🚨בורוסיה דורטמונד בעקבות אוסקר גלוך

המעבר הגדול של גלוך? בורוסיה דורטמונד מביעה עניין בילד הפלא הישראלי

האם אוסקר גלוך בדרכו אל הפיינליסטית של ליגת האלופות?

בגרמניה מדווחים הבוקר שגלוך נמצא ברשימות הסקאוטינג של המועדון, והוא נחשב לכישרון גדול מאד מבחינתם, אך חשוב לציין שישנם מועדונים רבים ובכירים ברחבי אירופה שעוקבים אחרי גלוך מקרוב בשנים האחרונות.

גלוך כבש 9 שערים וסיפק 15 בישולים ב-38 משחקים רד בול זלצבורג העונה ויש לו חוזה עד 2027 במועדון האוסטרי.
שווי השוק המשוער של גלוך עומד על 20 מיליון אירו, ומי שתרצה לרכוש אותו תצטרך לשלם ככל הנראה כ 25 מיליון יורו.

לא מן הנמנע כאמור שזו תהיה העונה האחרונה של גלוך באוסטריה.

הקשר הישראלי הצעיר (20) נמצא במקום הראשון בטבלת מלך הבישולים (9) של הליגה האוסטרית, ובמקום השני בטבלת מלך השערים (7) של רד בול זלצבורג בליגה.

כשמסתכלים על המספרים המתקדמים של גלוך בהשוואה לשאר השחקנים בליגה האוסטרית, אפשר לראות עד כמה גלוך דומיננטי ומתעלה על רובם.

גלוך נמצא באחוזונים העליונים ביותר של אספקטים רבים בליגה ביניהם:

  • הכי הרבה בישולים
  • הכי הרבה מסירות מפתח
  • מקום שני בדריבלים מוצלחים
  • מקום שני בספרינטים (נתון מעניין מאד)
  • מקום שלישי בבישולים צפויים
  • מקום שלישי בהשלמת מסירות אל רחבת ה 16
  • ועוד…

אפשר גם לראות את הנתונים האדירים של גלוך כשמשווים אותו לשחקני כנף שונים באירופה.

וכשמשווים אותו לשאר הקשרים ברחבי אירופה, אפשר לראות מצד אחד את האיכות והיעילות בכל הקשור למסירות מפתח וסחיבת כדור מתקדמת מצד אחד, אך גם את חוסר היעילות ואת כמות הפעולות ההגנתיות ששואפת לאפס מצד שני, מה שיכול להראות על בחירה של המאמן שלו שמבקש מגלוך שלא להשתתף בפעולות הגנתיות או… שגלוך פשוט נמנע מלעשות זאת, וזה אספקט שהוא יהיה חייב לשדרג משמעותית בכדי להתקבל אל האליטה של הכדורגל, שם גם השחקנים היצירתיים ביותר נדרשים לעזור בפעולות ההגנתיות.

מוקדם לומר אם המעבר לדורטמונד ייצא לפועל, אך אם וכאשר זו יכולה להיות המקפצה הגדולה ביותר שגלוך יכול היה לבקש בנקודת הזמן הזו.
עם עזיבתו של מרקו רויס בסוף העונה, נפתחה לה בדורטמונד עמדה בלתי מאוישת אליה גלוך יכול להכנס – כמעין שחקן 10/שחקן כנף פנימי שיכול לתפוס את מקומו של רויס ברוטציה, להעניק למאמן הקבוצה את האפשרות להעלות אותו מהספסל בדקות בהן הקבוצה צריכה יצירתיות, ולאט לאט גלוך יוכל להכנס לקצב ולהפוך לשחקן בונדסליגה לגיטימי בגיל מאד צעיר.

אם המעבר הזה לא יקרה, סביר להניח שמחזרות אחרות ייכנסו למירוץ ושגלוך יוכל לבחור לאן לעבור כבר בקיץ הקרוב כשמולו לא מעט אפשרויות.

1 תגובה
  1. אדי כותב

    אחלה כתבה , אוהב לקרוא את הכתבות שלך 😀

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן