בחשד לשחיתות: לואיס רוביאלס נעצר בספרד

רשויות החוק הספרדיות עצרו את יו"ר ההתאחדות הספרדית לשעבר מייד עם נחיתתו | כל הפרטים

לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית לשעבר, נעצר היום (רביעי) בספרד. רוביאלס, שחזר ארצה לאחר ששהה ברפובליקה הדומיניקנית, נעצר מיד עם נחיתתו במדריד בחשד למעורבות בפרשיית השחיתות בכדורגל הספרדי שנחשפה לפני כשבועיים.

כזכור, לפני כשבועיים פשטה המשטרה המקומית בספרד על משרדי בכירים בהתאחדות הספרדית ועל מספר בתים של חלק מבכירי ההתאחדות בחשד לעבירות שחיתות. הבכיר המרכזי שעל משרדו פשטו לפני כשבועיים אנשי המשטרה הוא נשיא ההתאחדות הספרדית לשעבר – לואיס רוביאלס. המשטרה החרימה מסמכים רבים, כשהנושא המרכזי שעמד על הפרק הוא ה’סופרקופה’ הספרדי, ששוחק בערב הסעודית.

רוביאלס נחקר כעת בספרד בחשד להלבנת הון, שחיתות בעסקים, ניהול לא הוגן וחברות בארגון פשע. על פי החשד, ההתאחדות הספרדית וחברת ההשקעות הספרדית “קוסמוס”, שהנשיא שלה הוא לא אחר מאשר ג’רארד פיקה, מעורבות בפרשת שחיתות שקשורה לעניין ה’סופרקופה’. הרשויות בספרד חושבות כי שחקן ברצלונה לשעבר סגר עסקה עם רוביאלס עם עמלות לא חוקיות בשווי של 24 מיליון יורו. ככל הנראה, גם פיקה הולך להיחקר לגבי מעורבות אפשרית בנושא.

מיגל אנחל גלאן, נשיא ארגון “CENAFE” המתעסק בקורס מאמני כדורגל, היה הראשון לחשוף את רוביאלס והוא גם חושף את מעורבות פיקה. גלאן טוען כי פיקה הוא סוכן של ערב הסעודית, ושהוא רצה להעביר את ה’סופרקופה’ למדינה תמורת עמלה גבוהה מאוד. בנוסף לכך, גלאן טוען כי הייתה הצעה גבוהה יותר לאירוח ה’סופרקופה’ מקטאר, אך ללא עמלה לפיקה, ומשום כך ערב הסעודית נבחרה לארח את הטורניר.

בנוסף לכך, במשטרה הספרדית בודקים חשד לפיו חברה בבעלותו של רוביאלס ובבעלות שותף שלו, שחקן הכדורגל לשעבר ננה, גבו לקבלן בשם גרוקונסה יותר מחצי מיליון יורו בין 2019 ל-2023 ובמהלך התקופה הקבלן קיבל חוזים של 3.8 מיליון יורו מהחברה. על פי הדיווחים, רוביאלס לקח תשלומים חודשיים מהכסף הגדול שהועבר לידי הקבלן בתור “מתווך” העסקה.

זו אינה הפעם הראשונה ששמו של רוביאלס עולה בספרד בחודשים האחרונים בהקדר שלילי. כזכור, בנוסף לחקירת השחיתות, הפרקליטות הספרדית ביקשה לגזור על רוביאלס עונש של שנתיים וחצי בגין הנשיקה ללא הסכמה לשחקנית הכדורגל ג’ני הרמוסו, עם זכיית נבחרת הנשים במונדיאל בקיץ האחרון. פרשת השחיתות הנוכחית עוד רחוקה מלהסתיים, וככל הנראה תהיה התפתחות בתקופה הקרובה.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן