🚨בלאגן בסרייה א’ | זרים ידרשו לשלם יותר מס

מהראשון בינואר זרים (לא בעלי אזרחות איטלקית) ידרשו לשלם יותר מס. איך זה ישפיע על הליגה ?

🚨אין יותר הקלות מס. מועצת השרים באיטליה (מקביל למה שמכונה אצלנו קבינט כלכלי חברתי) לא האריכה בשנה נוספת את “צו הצמיחה”, שנותן לזרים שמגיעים לעבוד במדינה הנחה של 50% במס על השכר שלהם.

זו מכה גדולה עבור מעודוני הסרייה A שיתקשו הרבה יותר להביא שחקנים ומאמנים זרים יקרים לליגה שבתורם ירימו את הרמה שלה.
כמה מההנהלות של המועדונים קיבלו את הידיעה בשוק גדול רגע לפני פתיחת חלון העברות בינואר מה שיאלץ את חלקן לשנות את תוכניות הרכש.

אחת הסיבות למהלך הוא הלחץ הגדול שעשה ארגון השחקנים האיטלקי, שמחה על צו הצמיחה כי לטענתו הוא פוגע בשחקן האיטלקי כי המועדונים מעדיפים זרים על פני שחקנים מקומיים (נשמע לכם מוכר?), אבל זה רק הקצה של הפיצה, זה עוד הרבה יותר מסובך מזה, כי ברגע שזרים יקרים (לדוגמא רונאלדו) מגיעים לאיטליה, עדיין המס שהם משלמים הוא גבוה ונכנס למדינה.

עכשיו עקב ביטול הצו המועדונים הקטנים יקחו שחקנים שיהיו זולים ופחות טובים משמעותית ועל כן גם משכורתם תהיה נמכוה יותר ואז הם ישלמו פחות מס לאוצר המדינה. הדבר יגרום לפחות תחרותיות בליגה, במיוחד מול היריבות מאנגליה/ספרד במפעלים הבינלאומיים.

יש לציין ששר הספורט האיטלקי אנדראה אבודי היה בעד הארכת הצו, אך הוא היה בדעת מיעוט.
בנוסף, ישנם כלכלנים ועיתונאים המסבירים שנכון לרגע זה, לא בדיוק ברור אם ביטול צו הצמיחה ישפיע גם על עולם הכדורגל או שמא תצא החרגה מסוימת על הצו, אך כאמור נדמה כעת שהצו גורף על כל הכלכלה האיטלקית.

2 תגובות
  1. דן כותב

    זאת טעות

  2. סטפן כותב

    טעות הליגה בצמיחה אחרי מעל עשור שלא וחבל לשנות, משהו במתכון עובד הם דפוקים האיטלקים האלה.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן