ביילה ריאל מדריד ביילה | אוססונה 2 – 4 ריאל מדריד

ריאל מדריד כבשה (שוב) ארבעה שערים נגד אוססונה בתצוגת כדורגל מעולה, במיוחד במחצית השנייה. הקבוצה הגדילה זמנית את הפער ל-10 מג'ירונה

ריאל מדריד שוב רוקדת על המגרש, ברהים ו-וינסיוס הקוסמים הקטנים פשוט השתלטו על המשחק והראו שגם תחת הגנה צפופה, אפשר לעשות קסמים. במחצית השנייה, אוססונה עמדה בקו הגנה גבוה ולמדה בשיטה הקשה – קו הגנה גבוה מול ריאל = מלכודת מוות בטוחה. הקבוצה של אנצ’לוטי ממשיכה להוכיח שלפחות בליגה היא רמה אחת מעל כולן. עם 23 משחקים ללא הפסד, ריאל מדריד מודל 2023/24 השוותה את הרצף הארוך ללא הפסד משנת 2011/12. כל המחמאות מופנות לקוסם הגדול קרלו אנצ’לוטי, אולם שאלה אחת נותרה בספק, בתוצאה של 4-1 למה לא להכניס את ארדה גולר הצעיר מוקדם יותר?

 

הקדמה

ריאל מדריד הגיעה למשחק באל סדאר לאחר ה4-0 בביתה מול סלטה ויגו. יום לפני המשחק (שישי) ראתה ריאל מדריד שהוגרלה בשלב רבע גמר ליגת אלופות מול מנצ’סטר סיטי, קרלו אנצ’לוטי דאג להעביר במסיבת העיתונאים שהדבר החשוב כרגע הוא המשחק מול אוססונה. מי שנמצא בכושר לוהט הוא וינסיוס ג’וניור, שלצד המלחמות בגזענות והאכזבה מריאל מדריד  מוכיח פעם אחר פעם כמה הוא חשוב עבור המועדון. ריאל מדריד הייתה חסרה שוב את ג’וד בלינגהאם זכר להרחקה נגד ולנסיה, ובנוסף לכך ניפתה היום מהסגל את חוסלו שסובל מקלקול קיבה. ריאל קיוותה להמשיך במגמה וליצור שני נצחונות רצוף, דבר שלא קרה לה כבר חודש וחצי.

הרכבים

סטטיסטיקה

  • ריאל מדריד יצרה 17 מצבים לשער כמעט פי 2 מכמות המצבים של אוססונה, גם בבעיטות למסגרת ריאל מדריד בעטה יותר, אך הפעם פי שניים מהבעיטות למסגרת של אוססונה.
  • ריאל מדריד יצרה 7 מצבים מסוכנים, לעומת רביעיית השערים של ריאל ניתן להבין, הקבוצה של אנצ’לוטי יכלה לסיים עם שער או שניים יותר ממה שהסתיים. לעומתה, אוססונה יצרה רק מצב מסוכן אחד ולמרות שניסתה במחצית השנייה לייצר מצבים עם קו גבוה הקבוצה לא יצרה שם מצב מסוכן אחד.
  • ריאל מדריד שלטה במשחק באופן רציף עם 63% החזקת כדור לעומת 37% בלבד של אוססונה. כמו כן, ריאל מדריד מסרה כ-241 מסירות (88%) בניגוד למארחת שמסרה 118 מסירות בלבד (79%).
  • לעומת שבוע שעבר ריאל לא הצליחה לייצר מצבים מהקרנות שקיבלה (7), מי שכן הצליחה זאת אוססונה שעם חמישה קרנות הצליחה לכבוש את שער השיוויון הזמני. אגב, זה השער הראשון שריאל מדריד סופגת מניחיים העונה (!!!).

השערים

השער הראשון של ריאל מדריד הגיע בעקבות השתהות של בלם אוססונה קטנה, הבלם קיבל את הכדור וניסה לתקן את ההשתלטות לא טובה (או heavy touch) במסירה אחורה לשוער, וינסיוס זיהה את הפעולה ועשה לחץ מהיר על קטנה. הבלם לא הספיק למסור ווינסיוס חטף לו את הכדור כל הדרך ל 1-0 של ריאל.

 

וינסיוס לאחר השער חגג בהצהרה רשמית: “אני שחקן ריאל ואני אוהב את המועדון, אף אחד לא יזיז אותי מכאן”. כל זה מגיע לאחר הכתבה על כך שוינסיוס חשב לעזוב את המועדון בעקבות חוסר שביעות רצון מהניהול של ראשי ריאל נגד הגזענות נגדו.

שער השיוויון

לראשונה העונה, ריאל מדריד ספגה שער ממצב נייח. רובכם מכירים את המשפט שתי נגיעות ברחבה זה שער, אז גם הפעם המונח לא טעה ולאחר טעות נוספת של הגנה, הפעם בצד הלבן, אוססונה כבשה את שער השיוויון והורידה את השמחה של ריאל מדריד מהר מאוד אל הקרקע.

החזרת היתרון של ריאל – ברהים עושה מהלך שלא נרשם בסטטיסטיקה

השער השני של ריאל הוא רובו ברהים דיאז. ישנם מהלכים שלא נרשמים בסטטיסטיקה, אך הם מהלכים כל כך חשובים שגורמים לבלבול של ההגנה ולטעויות מצידה. השער של ריאל מדריד הגיע בזכות המסירה האדירה של ברהים לעבר וואלורדה.

ברהים דיאז מזהה את הכניסה של ואלוורדה לשטח המת ומוסר לו באומנות

בתמונה השנייה אפשר לראות דבר שהעונה בולט לעניין, קארבחל משתתף הרבה יותר במשחק ההתקפה של ריאל מדריד, המגן נמצא ברחבה מתגנב מאחורי מוחיקה ומחזיר את היתרון לריאל מדריד. זה לא שער של מגן, אלא שער של חלוץ/כנף שיודע לזהות את הרגע שבו המגן חלום ולברוח לו.

מהנתונים אפשר לראות כמה התקפי העונה קארבחל לעומת שנה שעברה:

  • כיבוש שערים: קארבחל השנה כבש ארבעה שערים עם XG של 1.06, לעומת זאת בכל עונה שעברה המגן לא כבש שער אחד עם XG של 0.77. ניתן להזכיר, נשאר עוד תשעה מחזורים לסיום השנה כך שקארבחל יוכל להמשיך לעלות את הXG שלו ואף לכבוש יותר.
  • בכל הקשור לבעיטות, קרבאחל העונה בועט 0.2 למשחק יותר מאשר שנה שעברה. אבל החלק היותר מעניין הוא שעונה שעברה הספרדי לא בעט כלל למסגרת לעומת 0.4 למשחק העונה.
  • גם בכמות הבעיטות מתוך הרחבה קארבחל של השנה השתפר משנה שעברה. 11 בעיטות בעט השנה עד כה קארבחל מהרחבה, בניגוד לשנה שעברה שבעט 8 בעיטות בכל המשחק.

כל הנתונים האלה אומנם ביחסים קטנים, אבל מראים את השיפור ההתקפי שעשה קארבחל העונה, ובזה אפשר להודות לשני אנשים:

  1. ואלוורדה – הקשר הרבה פעמים מחפר על היציאות של קארבחל ונשאר מאחור, אומנם זה משפיע על היכולת ההתקפית שלו, אבל מאפשר לקארבחל לעלות וליצור מצבים שלא הצליח שנה שעברה מבלי לדאוג למה יקרה בהגנה.
  2. אנצ’לוטי – המאמן הבין שאם הוא רוצה את קארבחל ביכולת התקפית טובה, הוא חייב לתת לו באק אפ ומי אם לא האולר האורוגוואי שיאפשר לו לעשות את זה. הוא החזיר את ואלוורדה מעט לאחור ונתן למגן יותר חופשיות בעלייה קדימה.

השער השלישי + הרביעי – קו ההגנה הגבוה של אוססונה

אם במחצית הראשונה אוססונה עמדה בקו הגנה נמוך והצליחה במעט לתסכל את התקפת ריאל מדריד, במחצית השנייה הקבוצה העלתה את קו ההגנה שלה – דבר שמול ריאל מדריד לא עושים, אם רוצים אפשר לשאול את צ’אבי את זה הוא יסביר.

בשער השלישי ניתן לראות את ה”קו הגנה” שמורכב משני שחקנים עומד גבוה מאוד, כמעט על החצי ויוצר בור במרכז המגרש אותו מנצל פדה ואלוורדה למסירה שמותירה את ברהים דיאז לדהור לעבר השער השלישי של ריאל ולגמור את הסיכוי על החזרה של אוססונה למשחק.

גם בשער הרביעי ניתן לראות את הקו ההגנה של אוססונה עומד על השלושים מטר מהשוער, בנוסף לכך גם קו הנבדל לא עומד בצורה מסודרת כאשר ארסו מבטל את קו הנבדל ומאפשר לואלוורדה להיות ב-onside, רודיגר רואה את ואלוורדה ובמסירת פאלש (כל שחקני ריאל למדו ממודריץ’?) מוצא את ואלוורדה שמשאיר את וינסיוס שוב למצב של אחד על אחד, החלוץ מקפיץ באלגנטיות מעל השוער וכובש את השער הרביעי והשני שלו במשחק. מאז החזרה מהפציעה אחראי וינסיוס על 15 שערים ב15 משחקים, משמע שער למשחק.

השער השני של אוססונה – תנועה זה שם המשחק

בשער השני של אוססונה אפשר לראות שני מהלכים של תנועה, אחד כן נרשם בסטטיסטיקה והשני לא

במהלך הזה אפשר לראות את טורו מספר 6 לוקח את נאצ’ו ומפנה את השטח למוניוס את השטח, הקשר מצליח לברוח למודריץ ויוצר את המצב הבא

אפשר לראות את טורו ונאצ’ו בצד, מספר 6 של אוססונה מצליח להוציא מהמשוואה את מספר 6 של ריאל. מוניוס קורא את הסיטואציה בורח ממודריץ ונמצא במצב טוב לכיבוש שער. וכך נעשה, מוניוס כבש בין הרגליים של לונין, וגרם לאוססונה להיות הקבוצה הרביעית בסה”כ שכובשת מול ריאל יותר משער אחד בליגה הספרדית (אלמריה וולנסיה כבשו 2, אתלטיקו 3).

הדברים הקטנים שעושים שחקנים כמו מה שטורו עשה לא נרשמים בסטטיסטיקה אבל התנועות האלה גורמות להגנה טיפה להתבלבל וליצור חורים, ככל שתעשה יותר תנועה ככה תגרום להגנה להיות פחות מאורגנת. בנוסף לכך, תנועות כמו של מוניוס אלה תנועות של שחקן חכם שיודע לנצל שטחים מתים והירדמות של שחקני ההגנה. מהלכים מצויינים שלא נרשמים בסטטיסטיקה, אבל עוזרים לקבוצה רבות.

השחקן המצטיין – האולר הארווגוואי

פדריקו וואלורדה רשם שלושה בישולים, עד כה הקשר בישל ארבעה שערים בליגה. בזכות המשחק הזה האורגוואי בישל סה”כ שבעה שערים והשתווה לטוני קרוס כמלך הבישולים של ריאל מדריד העונה. עוד טיפה על המשחק של האורגוואי:

  • 90 דקות
  • 3 בישולים
  • 69 נגיעות בכדור
  • 48/52 מסירות מדויקות (92%)
  • 4 מסירות מפתח
  • 3/3 כדורים ארוכים (לומד מטוני)
  • 2 יצירת מצבים מסוכנים
  • 4/6 קרבות קרקע
  • 3/5 קרבות אוויר (אחד הוביל לבישול)
  • 2 חטיפות
  • 3 תיקולים
  • 1/2 דריבלים מוצלחים
  • ציון 8.8 בסופה סקור
  • מפת החום של וואלורדה:

כרגיל האולר האורגוואי נמצא בכל מקום על המגרש, גם בהגנה גם בהתקפה. ניתן לראות לפני מפת החום גם את מה שנרשם לעיל, ואלוורדה עוזר לקארבחל בכך שהוא נמצא במקום שלו ומכסה עליו בעליתו להתקפה. מהלך מבריק של קרלו אנצ’לוטי ואיזה כיף למאמן שיש לו שחקן כמו פדה ואלוורדה

ראוי לציון – הקוסם הספרדי או שמא הקוסם המרוקאי

השבוע התבשרנו שברהים העדיף את מרוקו על חשבון ספרד, הקיצוני קיווה לזימון מנבחרת ספרד אך כאשר הוא הבין שלא יקבל את זה, החליט המרוקאי-ספרדי ללכת למקום שכן רוצה אותו. היום הוכיח שום ברהים דיאז כמה דה לה פואנטה טעה שלא התקשר אליו:

  • 72 דקות
  • שער אחד
  • 2/5 דריבלים מוצלחים
  • 73 נגיעות בכדור (מרשים מאוד לכנף)
  • 49/56 מסירות מוצלחות (88%)
  • 2 מסירות מפתח
  • 1/1 כדורים ארוכים
  • 6/11 קרבות קרקע
  • 2 תיקולים
  • 7.8 בסופה סקור

עד כמה ספרד טעתה:

 

לקחנו להשוואה את המשושה של ברהים לצד שני השחקנים שאמורים להחליף אותו: סאנסט ודני אולמו:

  • ברהים דיאז נמצא באחוזון 79.6 בסחיבת כדור, לעומתו דני אולמו (57.9) ו-סאנסט (52.7) הרבה מתחת לברהים.
  • בכידרור מוצלח החלק הטוב ביותר אצל ברהים, המרוקאי נמצא באחוזון של 90.8 אחוזון מדהים. לעומתו דני אולמו אחוזון 51.9 וסאנסט אחוזון 31.8 בלבד. אין להרבה שחקנים את ההטעיות גוף שיש לברהים, דבר זה יהיה חסר מאוד בקישור של ספרד.
  • גם במסירות מפתח יש יתרון למרוקאי 90.6 באחוזון לעומת 87.9 של דני אולמוו 62.6 של סאנסט. אומנם דני אולמו כן קרוב אליו במסירות מפתח אבל זה אחד הדברים היחידיים שהקשר של לייפציג קרוב אליו.
  • ברהים דיאז מוביל בפער על שני הספרדים האחרים בפעולות התקפיות. אחוזון 91.3 לעומת 59.7 של אולמו, ו22.9 בלבד של סאנסט. גם פה היתרון של ברהים מובהק ביחס לשתי השחקנים האחרים.

התקפת ספרד יכלה להראות מדהים עם ברהים כאשר: ימאל בכנף ימין, ניקו בכנף שמאל, מוראטה חלוץ וברהים קשר התקפי. אך, חוסר העניין שהראתה ספרד בשחקן גרם לעזיבתו ועכשיו ספרד תצטרך להסתדר בלעדיו ביורו הקרוב.

הבעיה חזרה – שימוש רק בכנף שמאל

אם במשחק שעבר היה אפשר לראות שימוש בכנף ימין, במשחק הזה היה ניתן לראות כמה המשחק של ריאל הלך רק לצד שמאל ונתחיל עם מיקומים ממוצעים

אפשר לראות לפי המיקומים שריאל הלכה פשוט לכיוון שמאל והאמצע שלה, כאשר השחקן היחיד שבקו ימין הוא קארבחל שגם רק לעיתים עולה להתקפה מצד ימין. במחצית הראשונה ראינו כמה ריאל הייתה תקועה בהתקפות עם שניים או שלושה שחקנים על הקו. אוססונה הצליחה לצופף לכיוון האמצע ושמאל ורק בזכות העליה של קארבחל לעמדת הקיצוני, ריאל הצליחה לכבוש את השני.

גם במפת ההתקפות אפשר לראות בעיה מאוד גדולה אצל ריאל במשחק הזה, 59%(!!!) מההתקפות הגיעו מכנף שמאל שרק ב-19% מהזמן הקבוצה תקפה דרך כנף ימין. נתון זה מראה כמה ריאל יכלה להסתבך במידה ואוססונה לא הייתה עוברת לקו גבוה במשחק הזה. נורית אזהרה מאוד גדולה עבור המאמן האיטלקי.

לריאל מדריד יהיה קשה מאוד לפצח הגנות אם היא תמשיך לשחק בצורת משחק שבו היא שיחקה היום. אומנם זה ניצחון של ארבעה שערים, אבל המחצית הראשונה בהחלט צריכה להדאיג את ראשי המועדון. בנוסף לכך, קרלו צריך לשקול עם חזרתו של ג’וד האם לשחק עם ברהים בכנף ימין במקומו של רודריגו שכרגע נראה חסר ביטחון לחלוטין.

5 תגובות
  1. הקורא כותב

    כתבה מושלמת!!!

  2. רפאל כותב

    לא כתבת על ארדה גולר

  3. בנקו כותב

    הסיבה שברהים בחר במרוקו טמונה בכך ששחקני ריאל מדריד בנבחרת זה כואב למי שמנהל אותה.
    יאמל יעשה 4 וחצי מהלכים הופך לשחקן הרכב, ועוד כמה שחקני ברצלונה שלא צריך לפרט, זו דעתי.
    יש הבדל משמעותי בין שחקן ריאל ושחקן ברצלונה בבניית הנבחרת.
    שיהיה להם בהצלחה בבינוניות של בארסה.

  4. בר כותב

    יפה מאוד

  5. Itamar כותב

    איזה ניתוח יא ניסין

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן