בצילו ובדמותו | נבחרת גרמניה של יוליאן נגלסמן

נבחרת גרמניה מסומנת כאחת הפייבורטיות המובהקות לזכייה בטורניר היורו הקרוב. את הנבחרת המארחת יוביל המאמן הצעיר והמסקרן יוליאן נגלסמן, שיהיה לאחד המאמנים המעניינים בטורניר. רגע לפני שהיא יוצאת לדרך, סקירה טקטית מלאה על נבחרת גרמניה: המערכים, הסגנונות, היתרונות והחסרונות.

בחודש ספטמבר האחרון מונה יוליאן נגלסמן כמאמן הראשי של נבחרת גרמניה כשהוא רק בן 36 , גיל יחסית צעיר למאמן, בטח למאמן נבחרת לאומית ועוד בסדר גודל כמו זו של גרמניה.

כשהיה בן 28 הפך נגלסמן למאמן הצעיר ביותר אי פעם בבונדסליגה, כאשר מונה להיות מאמנה של הופנהיים. באותה עונה הוא הצליח להצעיד את הקבוצה אל המקום הרביעי – זה שמבטיח מקום בליגת האלופות, ונבחר למאמן העונה בגרמניה לשנת 2017.

ההצלחה בהופנהיים פתחה לו דלתות ברחבי גרמניה, ובשנת 2019 הוא מונה למאמנה של ר.ב לייפציג שם כבר זכה להכרה עולמית תוך כדי שהוא מציג כדורגל יוצא דופן ומצליח להעפיל לחצי גמר ליגת האלופות בעונת הקורונה שם הודח ע”י פריז סן ז’רמן.

נגלסמן ידוע כמאמן חדשני שכל הזמן מנסה לשפר את שחקניו ואת הצוות המקצועי שלו. הוא קפדן מאוד ומנסה כל הזמן למצוא פתרונות כדי שיעזרו לקבוצתו בהנעת הכדור. נגלסמן מאוד אוהב להחזיק את הכדור ולשחק בעיקר דרך האמצע, שם הוא גורם לשחקניו לבצע חילופי מקום ולייצר שטחים שיסייעו לקבוצתו לאיים על שער היריבה.

מה שאני אוהב באופן אישי במאמן הגרמני זה שהוא מאוד גמיש טקטית. הוא משנה מערכים ומתאים מאוד את העמידה על המגרש בהתאם לחומר השחקנים העומד ברשותו, הוא תמיד מחדש ומפתיע והוא מצליח להוציא משחקניו את המקסימום. בנוסף, נגלסמן מבין את החשיבות של המרקם החברתי בקבוצתו ונותן לזה דגש מאוד גדול. בעבר הוא התבטא כי: “שלושים אחוזים מאימון קבוצה הם טקטיים והשבעים אחוז הנותרים הם יכולות חברתיות, לכל שחקן מונעים דברים שונים וצריך לטפל בו בהתאם, איכות השחקנים תבטיח שנשחק טוב ונעמוד נכון על המגרש אך ורק אם המצב הפסיכולוגי בריא”.

בטורניר היורו שבפתח נגלסמן יעמוד על הקווים וידריך את נבחרת גרמניה שתארח את הטורניר. הציפיות מהנבחרת הגרמנית תמיד גבוהות, אף על פי שהיא איכזבה בטורנירים האחרונים לאחר יכולת לא משכנעת, ואף הודחה כבר בשלב הבתים של המונדיאל האחרון. המאמן הגרמני יצטרך להחזיר לקהל הביתי את האמון בנבחרת, ולנסות לנצל את יתרון הביתיות כדי לזכות בטורניר. והאמת? עם איך שהנבחרת הגרמנית משחקת לאחרונה – נראה שיש לה את היכולת לעשות זאת. נכון, יש נבחרות נוצצות יותר מגרמניה הנוכחית כמו למשל אנגליה עמוסת הכוכבים או פורטוגל הכשרונית וצרפת האימתנית, שכבר התרגלנו לעובדה שבכל טורניר בו היא משתתפת היא הופכת להיות הפייבוריטית באופן אוטומטי, אך לגרמניה הנוכחית יש איזשהו קסם ששובה את הצופה הממוצע. שחקנים וותיקים ומנוסים כמו מנואל נויר, טוני קרוס, תומאס מולר, אילקאי גונדואן ואנטוניו רודיגר. נוסיף אליהם שחקנים צעירים ומוכשרים כמו ג’מאל מוסיאלה, פלוריאן וירץ וקאי והאברץ וקיבלנו נבחרת מאוזנת שמשחקת כדורגל מרשים שתוכל להתקדם בטורניר ולהגיע לשלבים המכריעים ששם , שם הכל יכול להיות.

סגנון ומערך:

יוליאן נגלסמן משחק במערך של 4-2-3-1. מנואל נויר יהיה השוער הבכיר. קו ההגנה בנוי מיהושע קימיש – שמשחק בעמדת המגן הימני, הבלמים הם אנטוניו רודיגר וג’ונתן טאה בלמה של לברקוזן, ואת חוליית ההגנה משלים מקסימיליאן מיטלשטאדט המגן השמאלי הנהדר של שטוטגארט.

הדאבל פיבוט בנוי מרוברט אנדריך, קשרה הנהדר ואחד משחקני המפתח של לברקוזן באליפות שלה, וטוני קרוס הנהדר שיתלה את נעליו לאחר היורו. את כנף שמאל ככל הנראה יאייש פלוריאן וירץ הנהדר, ובמקביל אליו ככל הנראה נראה את ג’מאל מוסיאלה בקו ימין. מתחת לחלוץ ישחק אילקאי גונדואן המנוסה, שמהעמדה הזו הוא יוכל להזין את חבריו ולהוות נקודת ציר מרכזית בהתקפה הגרמנית.

מי שצפוי לשחק בעמדת החלוץ הוא קאי האברץ, שמגיע לטורניר לאחר עונה די מוצלת בארסנל עם 13 כיבושים ו-10 בישולים בפרמייר ליג. בנוסף יעמדו לרשות נגלסמן גם ניקלאס פולקרוג ,דניס אונדב ומקסימיליאן בייר שכל אחד מהם כבש בצרורות בעונה החולפת.

במשחק ההתקפה של גרמניה ניתן לראות בבירור שהיא עוברת למערך של 3-1-5-1 . מה שבעצם קורה זה שטוני קרוס מצטרף אל קו ההגנה (לרוב לצד שמאל), ומשלים שלישייה ביחד עם רודיגר וטה. אנדריך משחק כקשר אחורי בודד, והמגנים עולים לשחק גבוה יותר, מה שגורם לוירץ ולמוסיאלה להיכנס פנימה לאיזור הhalf space  ולהיות קרובים יותר לשער. בכך, הם משלימים קו של חמישה שחקנים ביחד גונדואן והאברץ בעמדה קדמית יותר כחלוץ בודד.

ההצטרפות של הבלמים להתקפה:

כמו שכבר ראינו, כשהכדור אצל נבחרת גרמניה המגנים דוחפים גבוה ולאגפים. הכנפיים דוחפים לכיוון המרכז, אך כאשר הכדור יוצא לקו נגלסמן אוהב מאוד לייצר יתרון מספרי בקווים. בסרטון המצורף הכדור זז לכיוון קימיש בצד ימין, וניתן לראות את מוסיאלה מגיע קרוב אליו ומנסה לייצר 2 נגד 1 בקו, אך שחקן ההגנה יוצא איתו ונוצר מצב של 2 נגד 2. הפתרון של נגלסמן לסיטואציה הזו היא לדחוף את הבלם הקרוב, במקרה הזה רודיגר, לכיוון המגן כדי לייצר 3 נגד 2 בקו ואז או שמכניסים כדור לרחבה או שמנסים להיכנס אליה דרך היתרון שנוצר.

משחק דרך האמצע:

עוד דבר שמאפיין את המאמן הגרמני הוא המשחק של קבוצתו דרך האמצע. זה לא אומר שהקבוצות שהוא מאמן לא משחקות דרך האגפים אך הוא מעדיף בניית משחק וצירופי מסירות בסמוך לשער היריבה, וזאת הסיבה שהוא דוחף את הכנפיים לכיוון האמצע. נגלסמן סומך על היכולות הטכניות של השחקנים שלו, על זריזות המחשבה בשטחים הקטנים ועל הדריבל שלהם באיזורים שסמוכים לשער. בסרטון הבא מצורף קטע מאחד האימונים של נגלסמן בנבחרת גרמניה, ולאחריו רואים איך זה בא לידי ביטוי במשחק ומתורגם לשער, שבסופו של דבר נפסל בגלל נבדל.

מעברים:

כמו שכבר ראינו, נבחרת גרמניה די מגוונת מבחינה התקפית. היא בונה את המשחק דרך האמצע, במשחקים האגפים שלה היא שולטת ואת היתרון המספרי שהיא למדה לייצר לעצמה בקווים. יש לה את היכולת להחזיק בכדור ולהיות דומיננטית הרבה יותר מהיריבות שלה, אך היא צריכה להיות מודעת לנקודת התורפה שהיא התקפות המעבר. ראינו שהמגנים דוחפים גבוה ואפילו הבלמים באים לעזור במשחק ההתקפה, אך אם היא לא תדע לסגור את שחקני המטרה של היריבה היא יכולה לשלם על כך ביוקר, בייחוד בשלב הנוק-אאוט. כבר במשחק ההכנה נגד יוון, אפשר לראות בסרטון המצורף שאיבודי כדור סתמיים וחולמנות מסוימת מסכנת אותה, ונבחרות קצת יותר איכותיות יענישו אותה על כך. יוליאן נגלסמן יצטרך לחשוב טוב איך הוא מתגבר על החיסרון הזה.

הנבחרת הגרמנית צפויה להיות אחת הנבחרות המעניינות בטורניר היורו הקרוב. סימני השאלה סביב ההגנה הגרמנית, יתרון הביתיות, ההתקפה עם הפוטנציאל העצום והשחקנים הוותיקים שיצטרכו לסחוף אחריהם את שאר הנבחרת. לאן כל זה ילך ? בקרוב נדע.

נבחרת גרמניה – יורו 2024 – ממליץ לעקוב .

12 תגובות
  1. ספיר כותב

    נועם בוקריס הוא שיבוט של ניסים….הגואט מתחיל לשכפל את עצמו 😂

    כתבה פנטסטית!!!!

  2. הכפתור של לאפורטה כותב

    וואו וואו וואו וואו וואו 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻😍

  3. יאיר כותב

    כתבה פשוט אדירה ! !
    נועם אתה פשוט מביא תוכן איכותי וענייני! כמה שיותר יותר טוב

  4. CR7 כותב

    הכתבה הכי טוב באתר מאז השבע של מדריד ללא ספק וואו כמה אני מחכה לטורניר בזכותכם

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    רמה גבוהה מאוד
    נהנתי מכל מילה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    נועם בוקריס אגדה!

  7. נדב כותב

    איזו רמה מופלאה יש לכם תודה עליכם

  8. אלכס כותב

    כתבה ואתר ברמה גבוהה מאוד

  9. אלון פיאלקוב כותב

    כתבה נהדרת נועם, שאפו

  10. באלאק כותב

    הרבה זמן לא קרה לי שסיימתי כתבה וידעתי שאני בוודאות רוצה לקרוא אותה שוב איזו יצירת מופת.

  11. נועם בוקריס כותב

    תודה רבה לכולם , כיף לקרוא את התגובות .

  12. נועם בוקריס כותב

    תודה רבה לכולם כיף לקרוא את התגובות .

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן