ברוכה הבאה לסדרה | בוסטון סלטיקס 1:3 דאלאס מאבריקס

הצגה של הקו האחורי של דאלאס, לעומת קריסה קבוצתית של בוסטון. משחק 5 אנחנו בדרך

שתי הקבוצות הגיעו הלילה (בין שישי לשבת) למשחק מספר ארבע בסדרת הגמר בידיעה שניצחון של בוסטון יגמור את הסדרה ויעניק את גביע לארי אובריאן לחבורה הירוקה ממזרח ארצות הברית.

עם הגב אל הקיר, ולמעשה במשחק ההדחה הראשון שלהם בפלייאוף הנוכחי, שמרה דאלאס את הראש מעל המים, השיגה את ניצחונה הראשון בסדרה והפיחה תקווה מחודשת, גם זו הקטנה ביותר, באוהדיה המשולהבים.

הצופים שהגיעו לחזות בהתמודדות ב”אמריקן איירליינס סנטר” בטקסס זכו להצגת כדורסל של הקבוצה המארחת, ומנגד לתצוגת נפל של זו האורחת.

רבע ראשון

בדומה למשחק הקודם, לוקה דונציץ’ וקיירי אירווינג קבעו את הטון עבור החבורה של ג’ייסון קיד, כאשר כל אחד מהם מספק מספר סלים בפתיחה. מן העבר השני, היו אלו גם שני הכוכבים הגדולים של הסלטיקס ששמו נקודות על הלוח וקבעו משחק צמוד בדקות הראשונות.

במשך כשש דקות, אף שחקן מלבד ארבעת הכוכבים לא קלע נקודה במשחק, עד אשר הגיעה שלשה (מפתיעה) של לייבלי בצד אחד, וסל ועבירה של חאבייר טילמן בצד השני. השלשות, שהן כידוע הנשק ההתקפי המוכר והאהוב על בוסטון, לא נכנסו לה וגררו ריצת 10:0 בראשות לוקה לקראת סוף הרבע, שהעלתה את דאלאס ליתרון דו ספרתי.

שלשה מדהימה של דריק וויט לאחר כדור ביניים הורידה את ההפרש לחד ספרתי, אך אירווינג הגיב באחת משלו מיד לאחר מכן כדי להקפיץ את ההפרש בחזרה. שלשה של וושינגטון קבעה את היתרון הגדול ביותר של דאלאס בסדרה ובסיומו של הרבע התוצאה עמדה על 34:21 כחול. 12 הדקות הראשונות עמדו בסימן הקו האחורי של המאבס, שלהט עם 22 נקודות משותפות (לוקה 13, קיירי 9), לעומת 15 כאלו של טייטום (11) ובראון (4). ג’וש גרין ולייבלי הכניסו אנרגיות נהדרות מהספסל, שסייעו לשניים בבריחה של דאלאס.

רבע שני 

דנטה אקסום נכנס לעניינים בפתיחת הרבע, וחמש נקודות שלו קבעו הפרש 17, הגבוה ביותר של דאלאס לאורך ארבעת משחקי הסדרה, והיא בהחלט לא התכוונה לעצור כאן.

בוסטון המשיכה להחטיא בסיטונאות, והאחוזים שלה מהשדה צנחו ככל שהמשחק התקדם. דאלאס ניצלה זאת עד תום, שלטה לחלוטין בריבאונד, במה שהעניק לה פוזשנים נוספים אותם לקח לוקה בשתי ידיים. ההפרש טיפס ל-23 במהלך הרבע, כאשר לוקה מגיע ל-25 נקודות עוד לפני שהמחצית הסתיימה.

השחקן המצטיין של המשחק השני, ג’רו הולידיי, היה במהלך המחצית הראשונה במשחק לא טוב, נראה לא מחובר והחטיא כמעט כל זריקה שלקח. הוא הצליח לתקן מעט במחצית השנייה, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

הקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה כאשר התוצאה עמדה על 61:35, במה שהעמיד את מספר הנקודות של בוסטון כנמוך ביותר שלהם תחת הדרכתו של ג’ו מאזולה, הן בפלייאוף והן בעונה הרגילה.

דונצ’יץ’ את אירווינג קלעו יותר מכל בוסטון במחצית הזאת, כאשר סיימו אותה עם 36 נקודות משותפות.

רבע שלישי

דניאל גאפורד, הסנטר הפותח של דאלאס שהיה בסדרה שקטה עד כה, פתח מצוין את המחצית הראשונה עם שש נקודות (כולל האלי הופ מהדהד) וחסימה נהדרת על טייטום בזריקה לשלוש. חברו לחמישייה, וושינגטון, קלע שלשה שנייה שהעלתה את ההפרש למחוזות ה-30, ואפילו חברם דריק ג’ונס ג’וניור שלא פגע כמעט בכלום במשחקים הראשונים, הצטרף לחגיגה וקלע שלשה. באותן דקות נראה שהכל הולך עבור המארחת, ששטפה את המגרש והחיוכים של שחקניה לא איחרו לבוא.

מן הצד השני, שחקני הסלטיקס לא מצאו את עצמם ואת הכימיה האופיינית להם, כאשר איבדו כדורים בסיטונאות והחטיאו את אלו שלא הלכו לאיבוד.

לייבלי מן הצד השני, ששלט בריבאונד תחת שני הסלים, הוסיף שני דאנקים מהדהדים שהעלו את ההפרש ל-38. שתי דקות לסוף הרבע, מאמן בוסטון החל להכניס את המחליפים שלו ולמעשה נתן האות לכך שהמשחק גמור. לוקה ירד לספסל חצי דקה לאחר מכן ולא חזר, כאשר לזכותו עמדו 29 נקודות. בשלב מסוים השליטה של דאלאס הייתה כה גדולה, שההפרש בנקודות בצבע בין הקבוצות היה אסטרונומי (54:18 לזכות הכחולים).

תוצאת סיום הרבע הייתה 92:60.

רבע רביעי

הרבע האחרון היה גארבג’ טיים אחד ארוך, ובו שיחקו מחליפי הקבוצות בלבד. המאמנים שיתפו שחקנים מקצה הספסל, כאשר כל שחקני הקבוצות קיבלו דקות משמעותיות, במה שנראה אבסורד לגמרי בהתחשב בכך שאנו חוזים בסדרת גמר.

טימי הארדווי ג’וניור, שלא קלע בסדרת הגמר הזו ולו נקודה אחת, נכנס למשחק ותפר 5 שלשות שהטריפו את הקהל המקומי לחלוטין. ההפרש הלך ותפח והגיע בשיאו ל-48. מחליפי בוסטון, בראשות פייטון פריצ’רד וסאם האוזר צימקו את ההפרש בעשר ובסיום המשחק התוצאה עמדה על 122-84.

זהו ההפרש השלישי בגובהו בסדרת גמר לאורך ההיסטוריה של ה-NBA, ולמעשה החבורה הירוקה סופגת הפסד חוץ ראשון בפלייאוף הנוכחי, לאחר שהיו במאזן 7:0 במשחקי חוץ. בנוסף, זהו ההפסד הראשון באופן כללי לאחר עשרה ניצחונות רצופים ירוקים, ולמרות התבוסה הכואבת אל לנו לשכוח שהם רחוקים ניצחון אחד בלבד מאליפות 18 בהיסטוריה.

בצד של האורחת יכולים לצאת מרוצים מהמשחק הזה, שכן הם סיפקו יכולת גבוהה בשני צידי המגרש, ולאורך שלבים גדולים של המשחק נראה כי מצאו את הנוסחה לעצירת בוסטון. לחלוטין יהיה מסקרן לראות האם הם יצליחו לגנוב בחזרה את הביתיות במשחק הבא, או שלמעשה הם בזבזו את כל התחמושת במשחק הזה.

בוסטון תרצה לחגוג אליפות בבית במשחק מספר 5, כאשר דאלאס תרצה למשוך את הסדרה כמה שרק תוכל.

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    סדרה מעולה הלוואי דוניציץ יחזור

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן