ברומא התנהג כרומאי – הפריחה המוחדשת ברומא תחת דה רוסי

דניאלה דה רוסי, שנדחף בעל כורחו לאור הזרקורים בעקבות עזיבתו של ז'וזה מוריניו, מדריך את רומא עם שילוב של תשוקה, חוש טקטי מפותח וחיבור עמוק למועדון. וזה מה שהזניק את רומא בחזרה למאבק על מקום בליגת האלופות.

בלב רומא, היכן שהכדורגל פועם בעורקי העיר, המעבר של דניאלה דה רוסי משחקן אגדי למאמן (הזמני) של הקבוצה המקומית היה לא פחות מתסריט קולנוע. דה רוסי, שנדחף בעל כורחו לאור הזרקורים בעקבות עזיבתו של ז’וזה מוריניו, מדריך את רומא עם שילוב של תשוקה, חוש טקטי מפותח וחיבור עמוק למועדון, וזה מה שהזניק אותם בחזרה למאבק על מקום בליגת האלופות, מפעל שאותו היא פגשה בפעם האחרונה ב-2019.

ההיסטוריה של דה רוסי עם רומא היא סיפור אהבה מושלם – שחקן שצמח במחלקת הנוער, עם מעל 600 הופעות בקבוצה הבוגרת (שני רק לפרנצ’סקו טוטי), זכייה באליפות הסרייה א’ ושתי זכיות בקופה איטליה. בניגוד לרבים מבני דורו שבחרו לסיים את הקריירה שלהם בליגות כמו ה-MLS, דרכו של דה רוסי אחרי רומא הובילה אותו לבוקה ג’וניורס. החלטה זו לא נבעה מרווח כספי אלא מסקרנות אמיתית לתרבות הכדורגל בבואנוס איירס, שתודלקה על ידי שיחות עם חברים לשעבר לקבוצה ששיחקו שם.

בחזרה להווה. הקדנציה הנוכחית של דה רוסי כמאמן רומא מוסיפה עוד פרק מסקרן לקריירה המפוארת שלו. לפני מינויו של דה רוסי, רומא מצאה את עצמה במשבר; תשיעית בסרייה A, רחוקה 17 נקודות מהמקום המוביל לליגת האלופות. נתון שהעצים את הכישלון תחת מוריניו הוא העובדה שהקבוצה השיגה ניצחון, תיקו וארבעה הפסדים בדרבי מול לאציו, מה שהדגיש תקופה של חוסר עקביות וחוסר הישגיות.
מאז שנכנס לתפקיד, דה רוסי חולל במועדון תפנית יוצאת דופן. בקדנציה הקצרה שלו רומא צברה 23 נקודות ב-10 משחקי ליגה, מה שהעלה אותה למקום החמישי בטבלה – שלוש נקודות בלבד אחרי בולוניה שבמקום הרביעי. תחייה זו התבססה בעיקר על שינוי ניכר בסגנון המשחק ובגישה הקבוצתית. בעוד רומא של מוריניו ספגה ביקורת על כך שהיא הגנתית, זהירה ונוקשה מדי, הקבוצה של דה רוסי זכתה לשבחים על הגמישות, האגרסיביות והחופשיות שלה על כר הדשא. קפטן הקבוצה, לורנצו פלגריני, מדגיש את השינוי הזה ומגלה מחדש את יכולותיו תוך שהוא משחק עם חיוך על הפנים.
ההשפעה של דה רוסי היא יותר מסתם מזל, הסטטיסטיקה מציגה הרבה סיבות להצלחתו. מספר השערים של רומא נמצא בעלייה משמעותית, כאשר הקבוצה תחתיו כבשה 24 שערים ב-11 משחקי ליגה (2.2 שערים למשחק), לעומת 33 שערים ב-20 משחקים תחת מוריניו (1.65שערים למשחק). יתר על כן, היציבות ההגנתית של הג’יאלורוסי התחזקה, כאשר הקבוצה סופגת פחות ופחות שערים, ואף שומרת על שערים נקיים במשחקים קריטיים – 5 שערים נקיים ב-11 משחקים תחת דה רוסי לעומת 5 ב-20 משחקים תחת מוריניו – מה שתרם לעלייתם בטבלת הליגה.
הדרבי הראשון של דה רוסי כמאמן היה עדות להשפעתו הניכרת על הקבוצה. ניצחון 0:1 על לאציו לא רק הבטיח את הזכות לשמוח על חשבון היריבה העירונית, אלא גם הדגיש את הניואנסים הטקטיים שדה רוסי הנחיל. רומא שלטה במגרש ביד רמה, הציגה הגנה מאורגנת היטב והפגינה חוסן שהיה לסמל בתקופתו של דה רוסי כשחקן. השער של ג’אנלוקה מנצ’יני רגע לפני המחצית, שהגיע מתרגיל במצב נייח שבוצע באופן מושלם, הדגיש את הביצועים של רומא תחת דה רוסי.

מה שמייחד את דה רוסי הוא לא רק ההתאמות הטקטיות שלו, אלא היכולת שלו לגבש את השחקנים שלו ומתוך כך את האוהדים מאחוריהם. אהבתו למועדון ולאוהדיו חידשה את זהותה של רומא. שחקנים הגיבו למנהיגות שלו עם הופעות נפלאות, בעיקר פאולו דיבאלה ולאנדרו פארדס, שהיו למרכזיים בתחייתה המחודשת של רומא.
בזמן שרומא מתכוננת לרבע גמר הליגה האירופית מול מילאן, שאלת עתידו של דה רוסי מרחפת מעל ראשו. המשימה הראשונית שלו הייתה לייצב את הספינה עד סוף העונה, אבל עם כל משחק שעובר הקריאות להארכת החוזה שלו מתחזקות. אנדראה די קארו מהעיתון האיטלקי ‘גאזטה דלו ספורט’ מתמצת את הסיפור, וטוען כי דה רוסי עשה די והותר כדי לזכות בחוזה המיוחל, ללא קשר לתוצאות הליגה האירופית.

ובכן, מסתבר שבשביל להחזיר את רומא לגדולתה לא מספיק להתנהג כרומאי, אלא צריך רומאי אמיתי אחד.

3 תגובות
  1. דן כותב

    אחלה כתבות יש לך ירדן באמת, גם ברמת הנושא וגם הביצוע.

  2. דור עדן כותב

    נהנתי לקרוא כאוהד רומא ואני חייב לציין שהרמה שלכם ממש גבוהה.

  3. טוטי מרוצה כותב

    כיף לראות אותו מצליח

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן