🚨ג’ורדן הנדרסון | הראיון

יש לא מעט ביקורת בתקופה האחרונה על ג’ורדן הנדרסון, ולכן שחקנה של אל-אטיפאק הסעודית בחר לשבור שתיקה ולהתראיין ל”אתלטיק” בכדי לדבר על החוזה שלו, שיקוליו השונים והביקורת עליו בכל הקשור ל”בגידה” בקהילה הגאה.

לא מעט פייק מסתובב ברשת כגון הטענה שכסף בכלל לא היווה שיקול בהחלטה להגיע לסעודיה…

אז לכן, החלטתי לתרגם לכם חלקים רלוונטיים ונרחבים מהריאיון.

תהנו.

 

שאלה: היית קפטן ליברפול, האיש שהניף את גביעי הפרמיירליג וליגת האלופות. מתי זה התחיל להשתנות? האם יורגן אמר שאתה לא חלק מהתוכניות שלו?

הנדרסון: היו כמה דברים שהפעילו את פעמוני האזהרה. יש לי מערכת יחסים טובה מאוד עם יורגן. הוא היה מאוד ישר איתי. אני לא אפרט על השיחה כי היא פרטית, אבל היא העמידה אותי במצב שבו ידעתי שאני לא הולך לשחק כל כך הרבה. ידעתי שיהיו שחקנים חדשים בעמדה שלי.
טורניר היורו בפתח. ואז הייתה פנייה של אל אטיפאק למועדון כדי לראות אם זה אפשרי עבורי לעבור לשם. התגובה מהמועדון שוב הייתה “לא לומר לא”. באותו רגע הרגשתי כאילו הערך שלי או הרצון שאשאר, אצל המאמן ובתוך המועדון, אולי זה השתנה. ידעתי שהזמן הזה יגיע מתישהו. לא חשבתי שזה יהיה עכשיו. והייתי צריך לקבל את זה.

 

שאלה: האם היה חלק בך שחשב, “אני רק רוצה שתילחמו עליי קצת, תילחמו בכדי שאשאר”?

הנדרסון: אם אחד מהאנשים האלה היה אומר לי, “עכשיו אנחנו רוצים שתישאר”, אז לא היינו מנהלים את השיחה הזו. ואז אני צריך לחשוב על מה הדבר הבא בשבילי בקריירה שלי. עכשיו, זה לא אומר שהם הכריחו אותי לצאת מהמועדון או שהם אמרו שהם רוצים שאעזוב אבל בשום שלב לא הרגשתי שהמועדון או מישהו רוצה שאשאר.

 

שאלה: מדוע בחרת בהצעה הסעודית? היו לך הצעות אחרות? כי אני חושב שהרבה אנשים תהו “מה הקפטן של ליברפול עושה עם המהלך הזה”.

הנדרסון: אני בשלב האחרון של הקריירה שלי ואני רוצה להיות מאושר. אני רוצה לשחק כדורגל. אני לא רוצה לשבת על הספסל ולהכנס ל-10 דקות במשחקים. וידעתי שזה ישפיע על הסיכויים שלי לשחק בנבחרת אנגליה.

 

שאלה: מה אם זו הייתה אולי ברייטון או ברנטפורד, רמה כזו, או שזו הייתה ההשקפה שלך, “אם אני הולך להישאר בכדורגל האירופי, אני רוצה להתחרות באמת בצמרת”?

הנדרסון: רציתי משהו שירגש אותי. וזה לא אומר שהמועדונים האלה לא ירגשו אותי כי הם מועדונים נהדרים והם באים עם אתגרים שונים באמת. אבל זה צריך להיות משהו שהרגשתי שאני יכול להוסיף בו ערך ולעשות ולנסות משהו חדש – אתגר חדש ומסיבות שונות.

וההזדמנות הזו עם סטיבי (ג’רארד) בליגה אחרת לגמרי ובתרבות אחרת לגמרי הייתה משהו אחר לגמרי, שאולי זה ירגש אותנו מבחינת הפרויקט שהונח לפנינו, מבחינת הליגה והשימוש בניסיון שלי לנסות לעזור עם זה בתחומים רבים ושונים ולהרגיש שאנשים מעריכים. זה נחמד להרגיש רצוי. אני יודע שסטיבי באמת רצה אותי. אני יודע שהמועדון באמת רצה שאגיע והם רצו שננסה לבנות במהלך השנים הקרובות – משהו שנמצא כאן כדי להישאר ולהיות אחת הליגות הטובות בעולם.

 

שאלה: האם הערך כאן הוא כספי? כי יהיו כל כך הרבה אנשים שישמעו אותך אומר, “אני רוצה את האתגר ואת הפרויקט ואת סטיבי ואת ההתרגשות” אבל עדיין אומרים “הוא פשוט הלך בשביל הכסף”

הנדרסון: זה היה הדבר הכי קשה. אנשים יראו את המועדון הזה מגיע עם המון כסף ומדמיינים סיטואציה בה אני פשוט אומר, “כן, אני הולך”. כשבמציאות זה פשוט לא היה המקרה בכלל. אנשים יכולים להאמין לי או לא, אבל בחיים שלי ובקריירה שלי, כסף מעולם לא היה מוטיבציה. אֵיִ פַּעַם. אל תבינו אותי לא נכון, כשאתה עובר, העסקה העסקית צריכה להיות הדוקה. אתה צריך להיות בעל ערך כלכלי, אתה צריך להרגיש רצוי, אתה צריך להרגיש מוערך. וכסף הוא חלק מזה. אבל זו לא הייתה הסיבה היחידה. והאפשרויות הללו עלו עוד בטרם הוזכר כסף.

 

שאלה: מדובר בדיווחים די נרחבים כמו 700,000 פאונד (881,000 דולר) בשבוע או פי ארבעה ממה שהרווחת בליברפול. האם זה נכון?

הנדרסון: לא. הלוואי שזה היה (צוחק). לא, בכנות, המספרים פשוט לא נכונים. אבל שוב, זה היה צריך להסתדר לנו גם כלכלית. אני לא אומר שזה לא קרה ואני לא אומר, “אה, אני לא מרוויח כסף טוב” כי זה כסף טוב וזו הייתה עסקה טובה אבל זה לא המספרים שדווחו. לא.

 

שאלה (לגבי היחס לקהילה הגאה בערב הסעודית): מה היה, אם כן, ששכנע אותך? מה הרגיע אותך?

הנדרסון: אני חושב שתמיד תהיה ביקורת בלי קשר למה שעשיתי, אם נשארתי, אם הלכתי. אז בעצם הייתי צריך לקבל את ההחלטה מה הכי טוב לי ולמשפחתי. אז הכדורגל הוא הצד של הכדורגל. אז האם אני הולך לאנשהו כדי לנסות משהו חדש, לשפר את המשחק שאני אוהב במדינה אחרת, ולהפוך את הליגה לאחת הטובות בעולם? זה מרגש אותי כי אני רוצה לקדם את הספורט בכל העולם. וזה הניע אותי, באמת.

וכמובן קהילת +LGBTQ. אני יכול להבין את התסכול. אני יכול להבין את הכעס. אני מבין. כל מה שאני יכול לומר סביב זה הוא שאני מצטער שהם מרגישים ככה. הכוונה שלי מעולם לא הייתה לפגוע באף אחד. הכוונה שלי תמיד הייתה לעזור למטרות ולקהילות שבהן הרגשתי שהם ביקשו את עזרתי. עכשיו, כשקיבלתי את ההחלטה, הדרך שניסיתי להסתכל על זה הייתה שהרגשתי כאילו, גם אם אני לא אעבור, כולנו יכולים לטמון את הראש בחול ולבקר תרבויות שונות ומדינות שונות מרחוק. אבל אז שום דבר לא יקרה. שום דבר לא ישתנה.

 

שאלה: אז, מה שאתה אומר הוא, שדרך המעבר הזה והמשחק, זה מביא לאפשרות גדולה יותר לשינוי בדרך כלשהי?

הנדרסון: אני חושב שאנשים יודעים מה היו הדעות והערכים שלי לפני שעזבתי והם עדיין יודעים עכשיו. ואני חושב שאם יש מישהו עם הדעות והערכים האלה בסעודיה זה רק דבר חיובי.

 

אלו הם אמנם חלקים נרחבים מהריאיון, אך מדובר באמת בראיון ארוך, יסודי ומקיף.

כל מה שאני מנסה לעשות ולומר בעצם זה שמומלץ להקשיב לאנשים, לכל המילים שהם אומרים ולהתייחס למעשיהם במקום לתקוף אך ורק את הכותרות
שהן תמיד, אבל תמיד מעוותות.

 

1 תגובה
  1. שון כותב

    מאוד אוהב את השחקן הזה, חבל לי על המעבר שלו אבל קשה לסרב לכל כך הרבה כסף, בעיקר אחרי שהשיג המון ספורטיבית.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן