דף חדש | מכבי נתניה 5-1 מכבי ת״א

הצהובים שברו בצורת של 3 שנים ללא ניצחון חוץ בנתניה אמש עם חגיגת שערים על היהלומים של גיא צרפתי. עידו שחר הצטיין עם צמד ובישול, מילסון, רביבו וקניקובסקי הוסיפו וזהבי ממשיך בבצורת הכיבוש. נתניה מנגד, עם חמישה הפסדי ליגה רצופים.

מכבי תל אביב הצליחה להתעלות על היכולת הרעה של התקופה האחרונה ושבה למסלול הניצחונות עם משחק גדול באצטדיון נתניה. רובי קין בחר לזעזע את הסגל והותיר את ערן וזהבי ודור פרץ מחוץ להרכב. שני השחקנים הותיקים סופגים ביקורת חריפה מצד הקהל על היכולת שלהם בתקופה האחרונה ולראשונה העונה נראה שהמאמן האירי הקשיב לדעתו של הקהל ולא פתח ב-11 שלו עם ה״כוכבים״ אלא עם השחקנים הראויים ביותר. דור תורג׳מן הצעיר קיבל את הצ׳אנס לשחק כחלוץ בודד בהרכב ולצידו יונס מלדה נכלל לראשונה בהרכב הפותח של הצהובים.

עידו שחר, שהיה הטוב ביותר על הדשא, פתח את החגיגה עם סחיטת פנדל מנגיעת יד של גיא מזרחי ברחבה. שחר קיבל את הצ׳אנס והחזיר עם שער מהנקודה הלבנה. מכבי תל אביב הייתה דומיננטית יותר וניסתה לצאת קדימה לאורך המחצית הראשונה אך התקשתה ליצור מצבי בעיטה ממשיים. בדקה ה-39 קיבלו הצהובים כדור חופשי, אותו סובב רוי רביבו פנימה והגדיל את היתרון ל-2:0. בעיטה נהדרת של רביבו שפשוט מחייבת את ההקבלה המתבקשת לאביו, חיים רביבו, שהזכירה את הימים הגדולים שלו. רביבו הצעיר גם הוא סופג ביקורת חריפה, בעיקר על היכולת ההגנתית שלו, אך הערב סיפק משחק טוב שיכול לתת לו מקפצה לביטחון האישי ולחזור ליכולת הטובה שהציג בפתיחת העונה. ב-9 מתוך 10 המשחקים האחרונים, מכבי ת״א ספגה שער אחד לפחות וכך גם הערב, עם סיום המחצית הראשונה, איתמר שבירו ניצל חור בהגנה והחזיר את נתניה למשחק.

ציוני מכבי תל אביב

הצהוביםשחורים נמצאים בתקופה רעה עם 6 הפסדים ב-7 המשחקים האחרונים בליגה ודווקא ניצחון על מכבי תל אביב יכול היה לרומם את הקבוצה של צרפתי ולתת לה דרייב שיעניק לה מקום בפלייאוף העליון. אך בפועל, מה שקרה על הדשא במחצית השנייה הוא בדיוק ההפך. מכבי תל אביב עלתה חדה וידעה לנצל את המתנות שהעניקה לה המארחת, כשבדקה ה-63׳ עידו שחר, שוב, פרץ באגף הימני ושלח מסירת רוחב לקניקובסקי, שכבש מול שער ריק. 10 דקות לאחר מכן אושר דוידה המחליף שנכנס נהדר למשחק, בישל את הרביעי למילסון שכבש שער נהדר. אחרי אתמול, אפשר לומר רשמית שמילסון היה חסר למכבי תל אביב כשהיה באליפות אפריקה וששיבתו ארצה סיפקה אנחת רווחה קלה על צוות האימון. ההשפעה של האנגולי על המגרש כל כך דומיננטית ואפילו אפשר לומר תלותית בו, שברגע שהוא לא משחק כל צורת המשחק משתנה מקצה לקצה וכמעט ואין יוזמה התקפית בלעדיו. לקראת סיום המשחק, קין נתן את הכבוד הראוי לזהבי ופרץ והכניס אותם לדקות ספורות. זהבי הספיק להטביע את חותמו ובישל עם מסירה גאונית לעידו שחר את השער השני שלו במשחק שחתם את התוצאה – 5:1.

בסיום המשחק, שיבח קין את עידו שחר: “הוא היה טוב מאוד, לא איבד את הכדור, עם הרבה אנרגיה. הוא טוב במצבים נייחים ופנדלים ולכן נתתי לו לבעוט את הפנדל. גם השער השני היה טוב מאוד, גם כשהוא שיחק בימין הוא היה טוב מאוד. הוא היה טוב מאוד היום“.

המשחק הזה יכול להוביל את מכבי ת״א לשני כיוונים. הראשון, דף חדש. למחוק את כל מה שהיה ולצאת לדרך חדשה וטובה. כשהיא במקום השני, עם אותן מס׳ נקודות כמו חיפה, היא צריכה לנצל את המומנטום של הניצחון ולהשיב את האליפות לבלומפילד. לאחר שלוש שנים קשות, אם רובי קין לא יביא את הצלחת, זה ייחשב לאחד הכישלונות הגדולים בהיסטוריה, שכולל את השמטת פער 10 הנק׳ שהיה בתחילת העונה ממכבי חיפה. הכיוון השני, והפחות חיובי, הוא לשוב ליכולת הרעה. צריך לומר בכנות, 5 השערים אמש לא היו עם יכולת משכנעת. מכבי תל אביב ידעה לנצל את היכולת הרעה של נתניה ולהיות חדה יותר מול השער, 5/5 בעיטות למסגרת הסתיימו בשער. בפן ההגנתי, עדיין אפשר לראות את חוסר האיכות והיציבות שקיים בחלק האחורי. שוב מכבי תל אביב ספגה, נתניה הצליחה לבעוט יותר לכיוון השער של משפתי ורק מחוסר מזל, לא כבשה יותר משער אחד.

ציוני מכבי נתניה

לגבי מצבה של נתניה, היא כרגע במרחק 4 נקודות מהמקום לפלייאוף העליון. נותרו לה עוד 4 משחקים בעונה הסדירה ולא מן הנמנע שעם היכולת הנוכחית, חניכיו של צרפתי ימצאו את עצמם נלחמים על הישארותם בליגה.

מכבי תל אביב תארח בשבת את הפועל ב״ש לקרב לצמרת רותח רגע לפני הכניסה לפלייאוף העליון. חבורתו של ברדה לאחרונה מתקשה לנצח אך מגיעה בסך הכל עם סגל חזק ופורמה טובה לקראת המפגש. מצפה לנו משחק לוהט שיכול להשפיע רבות על עתיד שתי הקבוצות העונה. 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן