דר מייסטר: הולנד 2 – 3 אוסטריה

הצדק נעשה עם האוסטרים, שיעפילו מהמקום הראשון בבית אל שמינית הגמר. סאביצר כיכב, שמיד רקד אך מעל כולם בלט אדם אחד - המאסטר ראלף ראגניק. סיכום משחק.

בשלוש מילים – אחד ממשחקי הטורניר.

מצ’אפ אדיר בין שתי נבחרות מאוזנות סיפק לנו ערב מלא אירועים, שערים, ודרמות, שעשויות לשנות את פני הטורניר מהקצה אל הקצה.

מחממים מנועים:

לרוב במשחקים רבי שערים כאלו, חלוקת השערים מאוזנת בין המחציות, אך לא כאן.

המשחק החל בהילוך ראשון. אמנם אוסטריה עלתה על לוח התוצאות מוקדם אחרי שער עצמי אומלל של דונייל מאלן, אבל קצב המשחק היה איטי ורגוע ונראה היה שאף אחת מהקבוצות לא ממהרת לאתגר את השנייה. כך זה גם התבטא על הנייר, וכפי שניתן לראות בגרף המומנטום – לא היו התקפות עוצמתיות משום צד.

  • אחוזי החזקת הכדור היו מאוזנים – 56% לעומת 44% לטובת האוסטרים.
  • 3 בעיטות למסגרת מצד שתי הקבוצות יחד.

כשהתוצאה 1-0 לאוסטרים באופן טבעי עולה השאלה – למה הולנד לא ניסתה לתפוס פיקוד על המשחק?
אז התשובה הפשוטה היא, שהולנד פשוט לא הייתה מסוגלת.
ללא המנוע של הנבחרת, פרנקי דה יונג, הולנד התקשתה מאוד להניע את הכדור באופן יעיל. ריינדרס,  שהיה אמור לתפוס את תפקידו ועשה זאת נהדר מול צרפת, היה רע בכל ההיבטים כשמסר 16 מסירות מדויקות בלבד ובנוסף איבד 8 כדורים. ג’ואי פירמן שפתח לצידו כנראה לא עמד בלחץ של הבמה הבינלאומית, ואחרי הופעה קטסטרופלית הוא הוחלף בצ’אבי סימונס אחרי 35 דקות!
מנגד, יום אדיר של ניקולאס סיוואלד וגרילישט בקישור האוסטרי הוסיף חטא על פשע והביא באופן מוחלט את השליטה במרכז לאוסטריה.

שני הברומטרים במרכז הקישור. קרדיט:sofascore

מצב הבית:

  1. אוסטריה – 6
  2. צרפת – 5
  3. הולנד – 4

הקרב על ברלין:

המחצית השנייה הייתה ההפך המוחלט. משחק שהיה רגוע, בקצב איטי פתאום הפך למשחק קצבי שטס מצד לצד. בדקה ה-46, בפעם הראשונה במשחק, אוסטריה נתפסה לא מוכנה. חטיפת כדור במרכז המגרש תפסה את האוסטרים לא מסודרים מאחור, וקודי גאקפו קבע 1-1 חשוב בשתי נגיעות קסומות.

וכך, מצב הבית התהפך פעם נוספת:

  1. הולנד – 5.
  2. צרפת – 5.
  3. אוסטריה – 4.

אוסטריה, שעד כה הניעה כדור באין מפריע פתאום נתפסה שוב ושוב בלחץ ההולנדי והתחילה לאבד כדורים מסוכנים במרכז המגרש. בניגוד למאמני נבחרות אחרים, ראלף ראגניק שראה את נבחרתו במצוקה החליט להגיב – אך לאו דווקא בחילופים.

החל מהדקה ה-47, אוסטריה נמנעה כמה שיותר מלהחזיק את הכדור והעדיפה לשלוח כדורים ארוכים או לצאת למתפרצות על מנת לתפוס את ההגנה ההולנדית לא מוכנה – בעיקר דרך אגף שמאל (אגף ימין ההולנדי). ראגניק זיהה שאגף שמאל של גיטרודה הוא נקודת התורפה, מכיוון שהמגן מצטרף להתקפות ומאחר בחזרה להגנה, והעמיס עליו שחקנים כשבנוסף לקיצוני השמאלי ווימר – סאביצר הצטרף לעמדה.

בדקה ה-59, באורח פלא, מהיכן הגיע שער היתרון האוסטרי? אגף שמאל. צירופי מסירות מהירים איפשרו לגרילישט להצטרף להתקפה ולהכניס כדור נהדר למרכז, ממנו שמיד דייק וקבע 2-1 אוסטרי, ממש מספר דקות אחרי שער היתרון של קיליאן אמבפה.

מצב הבית:

  1. צרפת – 7.
  2. אוסטריה – 6.
  3. הולנד – 4.

כשהולנד כבר ירדה על הברכיים, לא נותר לקומאן אלא לקרוא לאיש למשימות המיוחדות שלו מן הספסל – ווט וחהורסט, והוא לא איכזב. שלוש דקות מהרגע שעלה לדשא קפץ וחהורסט להגבהה הולנדית והוריד כדור אדיר לממפיס שסוף סוף דייק וירה לרשת מהאוויר כדי להציל את ההולנדים.
2-2.

מצב הבית:

  1. צרפת – 7.
  2. הולנד – 5.
  3. אוסטריה – 4.

3 דקות אחריו השיוויון השני, פולין הגיעה משום מקום כדי לתבל עוד קצת את העלילה ולקבוע 1-1 במשחק המקביל מול צרפת, שהעמיס עוד יותר לחץ על האוסטרים לספק תוצאה, אחרת מצפה להם דרך קשה מאוד לפניהם.

אבל גם אחרי השיווין השני, הפרופסור, ראלף ראגניק, לא נרתע. הוא שלח למערכה את באומגארטנר, לאיימר, קוורפילד וגרגוריץ’. שלח למגרש את כל מי שיוסיף עוצמה,כל מי שייתן 100% מעצמו. כל מי שייתן את הנשמה כדי להוציא את אוסטריה מהבור.

חמש דקות אחרי השער של ממפיס, כדור עומק של המחליף, באומגארטנר, מצא את מרסל סאביצר, שעם סרט הקפטן על היד ירה מכל הנשמה טיל אדיר לרשת העליונה של ורבוחן והחזיר את היתרון לאוסטרים, וכאן, סיפורנו נגמר.

מצב הבית:

אז נכון, אולי הסטטיסטיקה לא מספרת על משחק בו אוסטריה הייתה ראויה לנצח, הרי היה לה xG נמוך בהרבה. היא בעטה פחות, הגיעה לפחות הזדמנויות ולא שלטה במשחק ביד רמה. אבל באופן פואטי במעט, אוסטריה הייתה ראויה לנצח את המשחק הזה ולסיים בראשות הבית.

הנבחרת האדומה הציגה כדורגל אדיר מול צרפת, ובחוסר מזל ספגה את השער שהכריע אותה. היא רמסה את פולין במשחק שיכל להיגמר בתוצאה גדולה הרבה יותר. היא עמדה איתנה מול לחץ הולנדי ומצאה את נקודות התורפה לתקוף מהן.  אוסטריה היא אחת הנבחרות ששיחקו את הכדורגל היפה ביותר בשלב הבתים, וכל זאת כמעט ללא שמות גדולים.

השלם גדול מסך חלקיו? אין בכך שום ספק אם ראלף ראגניק הוא האיש שמרכיב את החלקים.

1 תגובה
  1. היהלום הקנארי כותב

    אני מאוד אוהב את הסיכומים שלך

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן