האדומה רקדה: ספרד 3 – 0 קרואטיה

אותה נבחרת שלפני מספר ימים כינינו האדומה הרוקדת רקדה כמו גדולה על הדשא בברלין בדרך ל-3-0 מוחץ על קרואטיה - והיא מצהירה הערב לכל מי שפקפק בה שהיא כאן כדי להישאר.

בית המוות? הצחקתם את הספרדים.

הקולות שפיקפקו בנבחרת של לואיס דה לה פואנטה הלכו וגברו בשבועות האחרונים. הביקורות על השחקנים שלא זומנו, על הפיזיות החסרה בנבחרת ועל החוסר בתוצאות בשנים האחרונות קצת טישטשו את המציאות הקיימת והיא – נבחרת ספרד היא אחת הנבחרות השלמות ביותר שיש להציע.

שכחה את המקורות

עם כמה שזה ישמע ביזארי, קרואטיה הגיעה מוכנה למשחק הערב. היא ידעה טוב מאוד שהאיום הספרדי המרכזי מגיע מאגף ימין של לאמין ימאל והתגוננה בהתאם. מעבר לדאבל אפ הברור מאליו, קרואטיה ובעיקר יושקו גברדיול מנעו מלאמין פעם אחר פעם את החיתוך לרגל שמאל החזקה, ואילצו אותו או להמשיך ולהעביר רוחב עם רגל ימין החלשה או לחזור אחורה. בנוסף למשחק לא מוצלח של ניקו וויליאמס, קרואטיה סגרה פשוט נפלא את האגפים.

אבל, המרדף של קרואטיה לסגור את האגפים בא עם מחיר כבד – מרכז המגרש.

אחרי ניסיון לא מוצלח לצאת קדימה, קרואטיה נותרה חשופה כששלושה שחקני הגנה עמדו מול שני הקיצוניים המהירים והחלוץ אלבארו מוראטה, וההרגל של ההגנה הקרואטית לסגור את צדדי המגרש פתח חור עצום במרכז אליו שיגר פביאן רואיז כדור חד ובאחד על אחד פשוט, מוראטה לא מחמיץ. 1-0 לאדומים.

גם אחרי שנענשה בענק, קרואטיה לא למדה את הלקח ושוב ספגה מאותו החור במרכז – לאמין ימאל בילבל והיתל בשחקני ההגנה הקרואטיים עד שהוציא אותם מעמדתם, והוציא מסירה פשוטה לפדרי. זה המשיך בכדור עומק לשחקן המשחק, פביאן רואיז, שהטעה לא פעם, לא פעמיים, אלא שלוש פעמיים את הגנת קרואטיה ושיגר טיל שטוח לפינה של ליבאקוביץ’.

30 דקות אדירות של ספרד, 30 דקות אדירות של פביאן רואיז, שהשתיק הרבה מבקרים הערב.

מחצית הבלהות הקרואטית לא נגמרה שם. תרגיל קרן קצר של שני הילדים הוביל להגבהה אדירה של לאמין ימאל לרחבה שמצאה את קרבאחל שגילגל מקרוב לשער וכבש את שער הבכורה שלו בטורנירי היורו – בגיל 32, וכמובן שלאמין ימאל שהפך הערב לשחקן הצעיר ביותר בתולדות היורו, בישל את בישול הבכורה שלו והפך למבשל הצעיר בתולדות היורו.

איפה הייתה קרואטיה?

בשנים האחרונות התרגלנו לראות קרואטיה מלאת חיים, שמשחקת כדורגל שמח, אך אם אצטרך לתאר במילה אחת את ההופעה של הנבחרת הלאומית הערב אבחר בלאט. ההגנה הגיבה לאט לכל כדור. גם כשהקרואטים הגיעו להזדמנויות מסוכנות והם הגיעו ללא מעט כאלו, הם כשלו ליישם אותן בגלל ששחקני ההתקפה נעו לאט והסטטיסטיקה גם מאמתת את זה:

  • מצבים מסוכנים – 3 לקרואטיה, 4 לספרד
  • בעיטות לשער – 16 לקרואטיה, 11 לספרד
  • בעיטות למסגרת – 5 לקרואטיה, 5 לספרד

ספרד הייתה קלינית מול השער, קרואטיה הייתה איטית.

לעיתים נראה היה שספרד הצעירה זזה מהר מדי בשביל קרואטיה המזדקנת והיא פשוט לא עומדת בקצב, וזהו מסר חשוב מצד שתי הנבחרות להמשך הטורניר.

הלך על חבל דק

בדקות הסיום של המשחק, צפינו באירוע מוזר מאוד, שיכל בקלות מאוד להשפיע בצורה דרסטית על המשך הטורניר.

אחרי הנעת כדור קצת נאיבית של ספרד בחלק האחורי, אונאי סימון איבד את הכדור ותוך שתי מסירות פטקוביץ’ מצא את עצמו באחד על אחד. אחרי הטעיה פשוטה זרק את אונאי סימון, אך חלקיק שניה לפני שהספיק לבעוט הוא פגש ברגל של רודרי, והשופט לא היסס והצביע על הנקודה הלבנה.

לדעתי האישית, רודרי יכל, והיה צריך לראות כרטיס אדום. למרות החוק האוסר על ענישה כפולה (פנדל ואדום) העבירה של רודרי היא ההגדרה הברורה לעבירה של ‘שחקן אחרון’ או ‘מניעת מצב כיבוש ודאי’ מכיוון שפטקוביץ’ עמד מול שער חשוף, וכל המאורע הזה כשספרד מובילה 3-0!

במידה ורודרי אכן היה מקבל את האדום המיותר לחלוטין ההוא, הוא היה מפספס את המפגש מול איטליה ובתור בורג מרכזי ב-11, חיסרון כזה יכול לעלות בראשות הבית ובהגרלה ‘נוחה’ בשמינית.

Spain vs Croatia LIVE score, ESP 3-0 CRO, Euro 2024 updates: VAR cancels Petkovic goal, La Roja remain in comfortable lead - Sportstar
רודרי מכשיל את פטקוביץ’. היה צריך להישלף אדום ישיר?

האם האירוע נגמר כאן? ממש לא.

פטקוביץ’ שעלה אל הדשא ממש מספר דקות לפני האירוע, ניגש אל הנקודה הלבנה מול אונאי סימון.

החלוץ הקרואטי החלוד נעצר אצל אונאי סימון, אך הריבאונד פגש את פריסיץ’ וזה בישל לפטקוביץ’ את ה-3-1, אך אחרי מספר דקות נפסל השער. מדוע? על פי ההסברים שסופקו, נראה היה שפריסיץ’ נכנס לרחבת ה-16 לפני הבעיטה והוא היה היחיד שעשה זאת.

המצטיין: פביאן רואיס

  • שער
  • בישול
  • 91% דיוק במסירה
  • 4 מאבקים מוצלחים
  • 4 כדורים ארוכים מוצלחים

מעבר לסטטיסטיקה היבשה, פביאן היה בכל מקום היום. שלט נהדר בקצב המשחק, ניהל את ספרד כמו מכונה משומנת והשתיק את ההייטרים.

המאכזב: לוקה מודריץ’

ברגע האמת, כשהנבחרת שלו הייתה צריכה אותו יותר מתמיד הקוסם הקטן פשוט לא מצא את עצמו על הדשא היום. עם 44 נגיעות בלבד בכדור, מאבק מוצלח 1 בלבד ו-6 איבודי כדור, זה לא היה היום של לוקה ובהתאם לכך, ממש לא היה היום של קרואטיה.

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אלופים תודה

  2. מדרידיסטה כותב

    סיכום מעולה תענוג לקרוא

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן