האיש הנכון | כריסטוף באומגרטנר: הגיבור הבלתי צפוי של אוסטריה

לקמפיין המופלא של נבחרת אוסטריה ביורו, חוץ מהמאמן ראלף ראנגניק והקשר מרסל סביצר, אחראי גם שחקן אלומני שלא קיבל הזדמנויות העונה בר.ב לייפציג. שמו הוא כריסטוף באומגרטנר, והוא מתגלה כגיבור המפתיע של הנבחרת האוסטרית הנהדרת

גם כובשי השערים הגדולים בכל הזמנים מתקשים לתאר כיצד מרגיש כיבוש שער. הכל תלוי כמובן במעמד, במצב המשחק ובסוג השער, אך אין דרך מוחשית לתאר את מה שמתחולל בגוף של שחקן שכובש. הרגש עולה ומתפרץ בעוצמה, הראש, הלב והגוף מנותקים זה מזה, ואין זמן אמיתי לחשוב על החגיגה עצמה. כיוצא בכך, כובש השער עושה את מה שגופו מורה לו לעשות, מבלי מחשבה נוספת.

כריסטוף באומגרטנר לא חגג הרבה שערים בחייו. הוא כבש העונה 5 שערים בלבד בר.ב לייפציג, כאשר הוא משחק 36 דקות בממוצע למשחק. את שער הבכורה שלו במדי נבחרת אוסטריה ביורו נגד נבחרת פולין, זה שלמעשה הפך עבור האוסטרים את הטורניר, הוא בחר לחגוג בדרך לא שגרתית.

הייתם מצפים מהקשר בן ה-24 לרוץ לקהל, לצרוח באושר או לחכות לחיבוק חבריו. אך באומגרטנר הוא אדם לא צפוי. הוא רץ במהירות הבזק, כאילו לא עשה זאת במשך 66 דקות, היישר אל מאמנו ראלף ראנגניק, לחיבוק גדול. כמו אב ובנו. חיבוק חם שטומן בחובו שמחה, תסכול ותודה.

שמחה – מכיוון שכבש את שער היתרון עבור הנבחרת הלאומית שלו.
תסכול – בעקבות העונה הלא פשוטה שעבר בלייפציג.
תודה – למאמן הגרמני על האמון שהוא נתן בבבאומגרטמנר כאשר נתן לו להוביל את הקישור ההתקפי של נבחרת אוסטריה.

באומגרטנר סיפר על החגיגה לאחר המשחק: “הוא (ראנגניק) תומך בי כל יום. במחצית הוא דיבר איתי פעמיים או שלוש לבד וחיזק אותי מאוד. מה שהוא עושה כל יום זה מרשים, ועל זה אני מודה לו”.

ראנגניק העניק לבאומגרטנר את הביטחון שהוא היה כל כך זקוק לו, והוא עשה זאת בדרך ייחודית. לאחר המשחק הוא סיפר: “בדרך למשחק, שלחתי לבאומגרטנר תמונה של עצמו חוגג שער במדי לייפציג. אחרי המחצית הראשונה של הקבוצה, לא ידעתי אם זה היה רעיון טוב או לא”.

לא בכדי ראנגניק מאמין בבאומגרטנר.

באומגרטנר גדל בנבחרת אוסטריה מאז שהוא בן 15 ואחראי במו רגליו לרגעים קסומים של הנבחרת האוסטרית. יש לו 16 שערים בסך הכל ב-41 הופעות, כאשר 6 מהם היו ב-8 ההופעות האחרונות שלו. באומגרטנר חתום על השער היחיד של אוסטריה בניצחון 1-0 על אוקראינה ביורו 2020, אשר שלח את האוסטרים לשמינית הגמר לראשונה בתולדותיהם, כמו גם על השער המהיר ביותר בהיסטוריה של כדורגל הנבחרות, כאשר כבש לאחר 6 שניות בלבד במשחק ידידות נגד סלובקיה.

באומגרטנר הוא מסוג השחקנים שנולדו לשחק בנבחרת הלאומית, גם אם בקבוצתם הם אינם הכוכבים, כמו שאקירי או קלוזה. אמנם הוא לא גדול כמו השניים הללו, אך הוא נמצא איתם באותה השורה על מנת להבין את חשיבותו והתאמתו לנבחרת האוסטרית.

בשלושה משחקים ביורו הנוכחי הוא מוכיח שהוא הגיבור המפתיע של נבחרת אוסטריה – הוא השחקן היחיד בנבחרת שגם כבש שער וגם בישל. בנוסף, באומגרטנר הוא אחד השחקנים שמקדמים את ההתקפה האוסטרית בצורה הטובה ביותר, ולא בהכרח במסירות. באומגרטנר הוא השחקן שעבר את המרחק הגדול ביותר עם הכדור ברגליו בנבחרת אוסטריה. הוא גם מוביל את הנבחרת בהובלת כדור לכיוון שער היריבה. כל אלו מעניקים לבאומגרטנר מעמד של שחקן מוביל בנבחרת האוסטרית, גם כאשר הוא לא מצטייר כגיבור הראשי של הנבחרת.

מדוע הוא לא מצטייר כך? ובכן, באומגרטנר הוא שחקן שאוהד הכדורגל הממוצע אינו מכיר. הקשר האוסטרי בעיקר חימם את הספסל העונה בר.ב לייפציג ולא הרבה לשחק, לאחר שעבר לשם בתחילת עונת 2023/24 לאחר תקופה נאה בהופנהיים. את עונתו האחרונה בהופנהיים ב-2022/23 הוא סיים עם 7 שערים ו-3 בישולים ולאורך הקריירה מעולם לא כבש יותר מ-7 שערים בעונה. בהופנהיים הוא כבש בסך הכל 27 שערי בונדסליגה ב-121 הופעות. הנתונים הללו בינוניים למדי, ובוודאי לא כאלו שמקנים לבאומגרטנר מעמד של כוכב.

אך לנבחרת, חוקים משלה. בנבחרת הלאומית באומגרטנר נמצא שם ברגעים שבהם אוסטריה הכי צריכה אותו. חוץ משער הניצחון נגד פולין, הוא גם בישל את שער הניצחון של מרסל סביצר בניצחון 2-3 על הולנד, אשר שלח את אוסטריה למקום הראשון המפתיע בבית עם צרפת והולנד.

כאשר היא נמצאת בצד “הקל” היותר של שלב הנוקאאוט, האוסטרים יכולים בהחלט לחלום על חצי הגמר ואף מעבר לכך. אוסטריה נראית חזקה ומלוכדת עם מאמן מבריק שיודע להוציא את המיטב מקבוצות שבאות כאנדרדוג, וגם משחקנים כאלו – אלו שהיו מחוץ לאור הזרקורים ובעזרת אימון נכון מצליחים להגיע אליו.

כמו ילדים, גם שחקני כדורגל צריכים מבוגר (במקרה שלהם מאמן) שיאמין בהם, שייתן להם את התחושה שהם יכולים להגיע לשמיים ומעבר להם. כדי להיות שחקן כדורגל גדול, לא מספיק רק כישרון ברגליים או מנטליות ייחודית – צריך גם מאמן אחד שיאמין ביכולות של השחקן להיות כזה. ראנגניק שם מבטחו בקשר בן ה-24, ובתמורה הוא מקבל את המנוע של ההתקפה האוסטרית הנהדרת ושחקן שתפור עבור כדורגל הנבחרות. טורניר גדול שכזה יכול לשנות את את הקריירה של באומגרטנר מהקצה אל הקצה באופן חד. אם אוסטריה תמשיך להפתיע, באומגרטנר יכול למצוא את עצמו מקבל מקום של קבע בהרכב של ר.ב לייפציג ואולי אף להגיע לפסגות גבוהות יותר. הגיבור המפתיע של אוסטריה רק צריך להמשיך להאמין בעצמו שמאמנו ימשיך גם להאמין בו. מכאן, השמיים הם הגבול.

2 תגובות
  1. גרוסקרויץ כותב

    הכתב הכי טוב פה

  2. בן משפחת לודברוק כותב

    יכל להרוויח אתמול תהילת עולם, זה היה רגע משנה קריירה וחבל שזה לא צלח לו.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן