האם ז’וזף נונגה, הכישרון הבלגי הצעיר של יובה, בדרך להרכב של אלגרי?

יחד עם קנאן יילדיז ודין הויסן ישנו עוד כישרון צעיר שעושה את דרכו אל עבר הקבוצה הבוגרת של יובנטוס, שמו הוא ז’וזף נונגה בואנדה.

ז’וזף נולד בבלגיה ב-15 במאי 2005, בן 18. נונגה, שגדל באקדמיה היוקרתית של אנדרלכט בבלגיה, הגיע ליובנטוס בקיץ 2021 אחרי 9 שנים באנדרלכט תמורת 200 אלף אירו. שחקן מבוקש שיובנטוס “חטפה” מול תחרות קשה במיוחד.

נונגה בגיל 16 כאשר עבר ליובנטוס מאנדרלכט. קרדיט: תמונה רשמית של יובנטוס.
נונגה בגיל 16 כאשר עבר ליובנטוס מאנדרלכט. קרדיט: תמונה רשמית של יובנטוס.

נונגה הוא קשר “מודרני” שיכול לשחק גם בתור קשר אחורי וגם מרכזי, מתנשא לגובה של 1.84 מטר, משחק עם רגל שמאל, טכני מאוד עם מאפיינים פיזיים טובים. רומאו אגרסטי, העיתונאי שהכי מזוהה עם יובנטוס, אמר: ״ראיתי את נונגה משחק, בפעם הראשונה שראיתי אותו הוא הזכיר לי את פוגבה מהקדנציה הראשונה ביובה. ברמה ה’טכנית’ הוא כבר אחד משחקני יובנטוס החזקים בסגל של הקבוצה הבוגרת, אם לא החזק ביותר.”

זאת לא הפעם הראשונה ששומעים את נונגה מושווה לפוגבה, אף סוכנו אמר: “אם מדברים על מאפייני משחק ופרופיל שחקן, הוא דומה יותר לזה של פוגבה.”  אך פאולו מונטרו, המאמן של קבוצת הנוער עד גיל 19 של יובנטוס, משווה אותו ללא פחות מאדגר דווידס, הקשר ההולדני האגדי של יובנטוס. מונטרו ששיתף פעולה ושיחק יחד עם דווידס ביובנטוס, אמר לפני שנה וקצת אחרי המשחק של קבוצתו נגד אינטר לאתר ilbianconero.com: “נונגה יכול להפוך לדווידס העתידי של יובנטוס, הראיתי לו סרטונים של דווידס משחק.” 

השוואה זו לא באה מסתם “מישהו” אלא מזה שאימן את נונגה שהוא גם שיחק יחד עם דווידס ומכיר אותו היטב.

בשנה שעברה נונגה משך התעניינות מקבוצות מהפרמייר ליג, בונדסליגה והליגה הצרפתית הבכירה. בין הקבוצות המתעניינות היו באיירן מינכן, מונאקו, פרנקפורט וברייטון של דה זרבי. אך יובנטוס הקדימה את המאוחר והחתימה אותו בקיץ האחרון על חוזה חדש עד 2026.

ראש הסקאוט לשעבר של יובנטוס, מטאו טוניוצי, שהיום עובד כמנהל המקצועי של גרנדה מהלה ליגה, האדם שאחראי על הבאתו של נונגה ליובנטוס, נשאל לאחרונה בראיון לעיתון הספורט האיטלקי ‘TuttoSport’, “מי הוא הכישרון הבא של יובנטוס שעתיד לפרוח?”, כך הוא השיב: “קודם כל, ז׳וזף נונגה בואנדה, שהופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת קרובה. הכישרון שלו מדהים, אני מדרג אותו באותה רמה עם בני גילו הויסן ויילדיז.”

במוצאי שבת אחרי המשחק מול רומא, אמר אלגרי:

 ״שחקן צעיר נוסף שנוכל לראות מקבל דקות משחק הוא נונגה, שהוא צעיר ומתקדם יפה. הוא צריך להתיישר מבחינה מנטלית, אך הוא יודע לשחק כדורגל טוב מאוד.״

ז'וזף נונגה בואנדה במדי יובנטוס. קרדיט: TuttoSport
ז’וזף נונגה בואנדה במדי יובנטוס. קרדיט: TuttoSport

בעיתון הספורט האיטלקי ‘TuttoSport’, כתבו לגבי דבריו של אלגרי:  “אלגרי לאחר המשחק רומז להופעת הבכורה של נונגה מהנקסט ג׳ן(קבוצת המילואים של יובנטוס) שמתאמן לאחרונה עם הקבוצה הבוגרת, אך גם מזהיר את הכישרון הצעיר, שיש לו יכולות טכניות מעולות, שהוא חייב להשתפר מנטלית. רמיזה למספר אימונים שהגיע אליהם באיחור.

המועדון ואלגרי ממשיכים לתת אמון מלא בשחקן הצעיר למרות המקרים האלה והחליטו להתמקד בהתפתחותו מאז ההשעיות של פוגבה ופאג׳יולי. הוא מתאמן עם הקבוצה הבוגרת מאז אוקטובר. הוא מזומן לסגל הקבוצה למשחקים מה-22 באוקטובר, ואף זומן אתמול למשחק מול רומא, ועכשיו עליו להוכיח את עצמו באימונים.

כעת נונגה כבר מהווה חלק בלתי נפרד מהסגל של הקבוצה הבכירה, ומייצג אלטרנטיבה אמיתית עבור המאמן האיטלקי. הכל השתנה במהלך שנה אחת בלבד – מקבוצת הנוער ועד הקפיצה הגדולה לשורות הבוגרים של יובנטוס: נותרה רק המדרגה האחרונה לטפס, זו של ההתפתחות המשמעותית שעשויה בקרוב להפוך אותו לאבן יסוד קבועה בהרכב.

המועדון יכול לדחות את התוכניות שלו לחלון ההעברות, הרגע של נונגה בואנדה מתקרב ומי יודע, ייתכן שהוא זה שישלים את החסר בקישור של יובנטוס בעונת 2024.”

האם נראה את נונגה בקרוב כחלק מרכזי מהקישור של יובנטוס? את זה רק הזמן יוכל להגיד.

3 תגובות
  1. דל פיירו כותב

    אין על הכתבות שלכם על יובנטוס כמה חיכיתי
    פורצה יובה!

    אגב צלמו מסך…יש סקודטו העונה, אלגרי קבלן תארים.

  2. דן כותב

    הדור הבא של יובה מעניין מאוד אבל הכי הרשים אותי יילדיז

  3. בר כותב

    הכתבות על יובה מעולות

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן