הגריפין נגד הזברה : סקירה לקראת גנואה נגד יובנטוס

ביום שישי בשעה 21:45, במסגרת המחזור ה-16 של הסריה א’ יובה תצא למשחק חוץ חשוב נגד גנואה באצטדיון לואיג’י פראריס שבג’נובה.

קצת על גנואה:

🔵🔴 גנואה עלתה בעונה הנוכחית לליגה הבכירה אחרי שסיימה במקום השני בסריה ב’ בעונה הקודמת. כעת אחרי 15 מחזורים, המועדון הוותיק מג’נובה נמצא במקום ה-15 עם 15 נקודות (3 נקודות מהקו האדום) ועם מאזן של 20 שערי חובה ו15 שערי זכות.
במשחק האחרון, “הרוסובלו” הפסידו 1-0 למונזה משער של דני מוטה. הניצחון האחרון שלהם בליגה היה ב10.11 נגד ורונה (1-0 משער של ראדו דראגוסין).
הנקודה האחרונה שגנואה השיגה בליגה הייתה בשני לדצמבר ב1-1 נגד אמפולי. מאז היא הפסידה את שתי המשחקים שהיו לה, משחק אחד נגד לאציו (הפסד 1-0) ואחד נגד מונזה.

שחקן שיובה צריכה לשים לב אליו במיוחד הוא אלברט גודמונדסון הקיצוני הימני האיסלנדי שהגיע מאלקמאר בינואר 22. אלברט הוא מלך השערים של גנואה בליגה עם 5 שערים ב13 הופעות בהרכב.

בעונה הקודמת, בעונה שבה גנואה סיימה שניה עם 73 נקודות עם הורדת נקודה (פער של 7 נקודות מפרוסנינונה שסיימה ראשונה) האיסלנדי סיים את העונה כמלך השערים של גנואה עם 11 שערים ו4 בישולים ב36 הופעות (32 בהרכב הפותח).
עוד שם מעניין שיש לשים לב אליו הוא מתאו רטגי המוכשר, החלוץ הארגנטינאי – איטלקי שחתם בקיץ האחרון בגנואה מטיגרה הארגנטינאית תמורת 15 מיליון אירו.
החלוץ המוכשר כבר 3 שערים ובישל אחד נוסף ב10 הופעות (כולן בהרכב).

“הגריפין” ניצחו 4 משחקים העונה (ביניהם נצחונות על רומא ולאציו) הפסידו 8 משחקים והשיגו עוד 3 תוצאות תיקו.

מבחינת חוסרים, גנואה תחסר רק את קווין סטרוטמן בעקבות פציעה.

החבורה של אלברטו ג’ילארדינו לא תוותר בקלות ליובה במשחק הביתי שלה. הם חייבים נקודות בשביל לברוח כמה שיותר מהקו האדום ובשביל להישאר בליגה לעונה נוספת.

🎽 הרכב משוער של גנואה (3-5-2): ג’וזף מרטינז, ג’ואן ואסקס, מתיאה באני, ראדו דראגוסין, ריג’צ’יאנו האפס, רוסלאן מלינובסקי, מילאן באדליי, מורטן פרנדרוף, סטפאנו סאבלי, אלברט גודמונדסון, מתאו רטגוי.

הרכב משוער גנואה

קצת על יובה:

🖤🤍 “הגברת הזקנה” מגיעה למשחק הקרוב אחרי ניצחון קטן גדול על נאפולי בבית.
יובנטוס הציגה יכולת מרשימה במשחק נגד אלופת איטליה הטריה (כבר לא כל כך טריה😉) והשיגה ניצחון משער של גאטי (שער שני ברציפות לבלם האיטלקי ב-2 המחזורים האחרונים) בדקה ה-51 אחרי בישול נהדר של קומביאסו המגן הצעיר.


יובה ממשיכה לנשוף בעורף של אינטר ונמצאת במקום השני עם 36 נקודות בפער של 2 נקודות ממנה (אינטר ניצחה 4-0 את אודינזה במחזור האחרון).
החבורה של אלגרי נמצאת בריצה אדירה של עשרה משחקים רצופים ללא הפסד (8 נצחונות ו2 תוצאות תיקו), ההפסד האחרון שלה בליגה היה ה4-2 נגד ססאולו (ההפסד היחיד ב15 מחזורים העונה) ב 23.10.

מלך השערים של יובה בליגה הוא דושאן ולאחוביץ’ עם 5 שערים ב13 משחקים (9 בהרכב).
מלכי הבישולים שלה הם אדריאן ראביו ופיליפ קוסטיץ’ עם 3 בישולים כל אחד.

מבחינת חוסרים, יובה תחסר את פול פוגבה, ניקולו פאג’יולי ומאטיה דה שיליו.
טימותי וואה חזר לאימונים אחרי הפציעה נגד ורונה שמנעה ממנו להשתתף ב5 משחקי ליגה. האמריקאי אמור לחזור לסגל הקבוצה לראשונה מאז ה28.10 (המשחק נגד ורונה).

הזברות ירצו לעשות הכל בשביל לנצח את הגריפין ולהיצמד לאינטר ולהלחיץ אותה לקראת משחק החוץ של המועדון ממילאנו נגד לאציו ביום ראשון.

🎽 הרכב משוער של יובנטוס (3-5-2): וויצ’ך שצ’סני, דנילו, גלייסון ברמר, פדריקו גאטי, פיליפ קוסטיץ’, אדריאן ראביו, מנואל לוקאטלי, ווסטון מקני, אנדראה קמביאסו, פדריקו קייזה, דושאן ולאחוביץ’.

❗5 עובדות מעניינות לקראת המשחק :

⚪ יובנטוס וגנואה שיחקו אחת מול השניה 110 פעמים בסריה א’.
סטטיסטיקת המפגשים : 67 נצחונות ליובה, 22 לגנואה ו21 תוצאות תיקו.
225 שערי זכות ליובה ו115 לגנואה.

⚫ ממוצע השערים למשחק בין יובה לגנואה בליגה הוא 3.09 שערים למשחק בממוצע.

⚪ זה יהיה המפגש השני בלבד בין יובה וגנואה שמתקיים ביום שישי, השתיים נפגשו פעם אחת בלבד בהסטוריה במסגרת הסריה א’ ביום שישי בתאריך 06.05.2022, אז גנואה אירחה את יובה וניצחה 2-1 (דיבאלה כבש ראשון וקרישיטו ואלברט גודמונדסון הפכו את התוצאה). במקרה זה גם היה המשחק האחרון בין השתיים בליגה.

⚫ הניצחון חוץ האחרון של יובה על גנואה במסגרת הליגה היה בעונת 20/21 כאשר יובה ניצחה 3-1 משערים של פאולו דיבאלה וצמד פנדלים של רונאלדו, כאשר סטורארו השווה זמנית את התוצאה.

⚪ פאולו דיבאלה הוא מלך השערים של המפגשים בין יובה לגנואה כאשר המפגשים התקיימו בחוץ (המפגשים התקיימו באצטדיון של גנואה 55 פעמים), פאולו כבש 6 שערים.

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    סקירה נהדרת! כתיבה מעולה!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    כתיבה נהדרת! סקירה מעולה!

  3. אייל כותב

    אחלה סקירה, ממש אהבתי את הסוף של ה 5 עובדות בין הקבוצות הוסיף המון.
    הנתון של ממוצע 3 שערים למשחק היסטורית עושה חשק אפילו לצפות במשחק למרות שהוא לא אטרקטיבי מטבעו לאוהד הגלובאלי הנייטרלי.

    איפה הימים שליובה היה סגל כל כך מטורף שהיית צופה בהם לא משנה מי היריבה…זידאן, דל פיירו, נדבד, פירלו, קייליני, בופון, טרזגה..היו ימים.

  4. יוחאי כותב

    הידעת? גנואה מקום 4 באליפויות איטליה אחרי יובנטוס אינטר ומילאן

  5. בר כותב

    וואלה מאז הכתבה על גאטי יובנטוס מעניינת אותי יותר ובכלל ההתפתחות שלו…מחכה לצפות בו שוב אחלה גאטי.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן