“ההופעה של רונאלדו הייתה חיונית לניצחון שלנו” | התגובות למשחק של פורטוגל

למרות שהתקשתה, הנבחרת הפורטוגלית יצאה עם ידה על העליונה ופתחה ברגל ימין את אליפות אירופה | התגובות למשחק הבכורה

זה הלך קשה אבל בסוף זה הגיע. בדקה ה-90+2, נבחרת פורטוגל רשמה ניצחון דרמטי על נבחרת צ’כיה משער של פרנסיסקו קונסייסאו. הנבחרת שנחשבת לאחת החזקות בטורניר מצאה את עצמה בפיגור במשחק הפתיחה בעקבות שער מדהים של לוקאס פרובוד, אבל שער עצמי של רובין הרנאק ואחריו שער מאוחר של המחליף קונסייסאו הבטיחו לפורטוגל את הניצחון הראשון ביורו 2024.

כריסטיאנו רונאלדו בן ה-39 ופפה בן ה-41 פתחו בהרכב של המאמן רוברטו מרטינס. החלוץ שפתח טורניר יורו שישי, הפך לראשון אי פעם שעושה זאת. עבור הבלם הוותיק זהו טורניר חמישי, ובגילו המתקדם הוא מוכיח שגיל זה רק מספר.

קשר הנבחרת, ברונו פרננדש, שיבח את ההשפעה שיש לשניים על הנבחרת באחת הבמות המרכזיות באירופה:  “כולנו יודעים שחשוב שיהיו לצדנו שחקנים מנוסים”, אמר פרננדש. “הוא (רונאלדו) ופפה הם כנראה השחקנים הכי מנוסים בטורניר הזה, לא רק בשביל הנבחרת שלנו. אנחנו יודעים שהם בעל ערך משמעותי עבורנו, ואנחנו יודעים שהם יעזרו לנו לעבור את הטורניר”.

המגן דיוגו דאלוט התייחס גם כן לניצחון אמש והחמיא לחלוץ: “ההופעה האנרגטית של כריסטיאנו רונאלדו הייתה חיונית לניצחון של פורטוגל על צ’כיה במשחק הפתיחה של הטורניר”.

רונאלדו הוביל את הקו כצפוי והיו לו כמה הזדמנויות נהדרות להבקיע לאורך כל המשחק, אבל פשוט לא הצליח לתרגם אף אחת מהן לשער, רונאלדו גם הצליח לנגוח לקורה את הכדור שהוביל לשער של דיוגו ז’וטה, אך השער נפסל בגלל אופסייד של.

למרות שזו עדיין הייתה הופעה סבירה, פורטוגל הייתה רחוקה מלהיות מושלמת. הפרשן סטיוארט פירס טען כי השחקנים היצירתיים של פורטוגל לא הצליחו ולא רצו להרים את יכולתם במחצית השנייה, ביחס לרונאלדו שכן ניסה לתרום.

למרות הביקורת שנשמעה, למגן הפורטוגלי ששיחק לצד החלוץ בן ה-39 במנצ’סטר יונייטד במשך 18 חודשים, היה חשוב להדגיש עד כמה חלוץ אל-נאסר חשוב לדרך בה פורטוגל משחקת:  “כריסטיאנו רונאלדו היה מאוד מרוכז, מאוד בכושר גופני ותמיד מוכן להבקיע שערים”, אמר דאלוט. “אני יודע שכולם תמיד יצפו ממנו להבקיע שערים. היום הוא היה מאוד קרוב. ברור שאפשר לראות במשחק שהוא שיחק כמה הוא רץ היום. הוא עזר לנו עם ובלי הכדור והוא תמיד זז, אנרגטי וזה כריסטיאנו שאנחנו רוצים”.

מאמן הנבחרת הפורטוגלית, רוברטו מרטינז, אמר בסיום המשחק כי: “אני מאוד שמח על הניצחון. היינו צריכים להגיב לשער המוקדם שספגנו וכמעט ולא היו לנו התקפות נגד מצד צ’כיה מהרגע שעשינו את השינוי הדרוש. הראנו את זה עד הסוף. חשבנו שנוכל להפוך את המשחק. אנחנו יודעים שהמשחק הראשון בטורניר בסדר גודל כמו היורו הוא תמיד קשה מול קבוצה מאוד מורכבת ויש את האפשרות שניתקל בקשיים. אני חושב ששלטנו במשחק, אבל חיפשנו ניצחון וזה מה שאנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה ולנסות להשתפר בכמה אספקטים”.

גם איבן האשק, מאמן נבחרת צ׳כיה, דיבר החמיא בסיום המשחק לרונאלדו, ואמר: “מדהים עד כמה הוא עדיין מסוכן, הוא הראה איזה גאון הוא. אני מוריד בפניו את הכובע, הוא אחד הטובים אי פעם.”

אמנם לא מדובר במשחק מושלם עבור פורטוגל, אבל התוצאה היא החשובה. במשחק הבא מצפה לה לה מבחן קשה יותר בדמות נבחרת טורקיה, אותה היא תפגוש ביום שבת הקרוב. טורקיה תגיע למפגש אחרי שניצחה בצורה מרשימה את גאורגיה במשחק השני בבית ו’.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן