ההוריקן הגיע לגרמניה | איטליה 1-2 אלבניה

אלופת אירופה פתחה את הטורניר עם ניצחון אך יכולת לא משכנעת - יספיק לה לזכייה?

17 דקות, זה מה שהספיק לאלבניה ואיטליה לספק לנו שלושה שערים, מה שהיה פתח למשחק רב שערים. אך בפועל מאז לא נכבש שער אחד, ויתרה מכך – שתי הקבוצות לא יצרו מספיק הזדמנויות כדי שזה יקרה. איטליה יכולה לסמן וי על המשחק, אולם היא תצטרך יכולת הרב יותר משכנעת נגד ספרד כדי לנצח ולתת לעצמה מקדמה למקום הראשון. בראלה ה”הוריקן” שוב הראה את העוצמות שלו, לצד טעות חסרת אחריות נוספת של דימרקו שמראה סימני דאגה עבור ספאלטי.

1. הקדמה

לפני הכל, במידה ולא קראתם את פרויקט חדר 24, שבו אנו מסקרים כל נבחרת, מוזמנים לקרוא עכשיו, בין הנבחרות גם איטליה ואלבניה נמצאות.

אלבניה

אלבניה מגיעה ליורו השני שלה בהיסטוריה, כשהיא לצערה מוגרלת בבית המוות עם איטליה, ספרד וקרואטיה. הנבחרת האלבנית יודעת שאין לה הרבה מה למכור בבית הזה, אך בכל מקרה היא תנסה להפתיע גם את אלופת אירופה, מה שהצליח לה לפחות בדקה הראשונה.

איטליה

אלופת אירופה מגיעה כדי לשמור על התואר ולעשות back to back. הנבחרת האיטלקית איבדה לא מעט כוכבים שסייעו לה לפני שלוש שנים בזכייה, אך יחד עם זאת הנבחרת קיבלה שחקנים צעירים ואיכותיים שיכולים להשפיע ואולי לתת לאוהדים האיטלקית עוד הפתעה נעימה. איטליה הוגרלה בבית המוות, והיא תקווה לניצחון מול אלבניה, כאשר כל תוצאה מעבר לניצחון יסבך אותה מאוד במאבק על המקום הראשון.

2. הרכבים

3. מהלך המשחק

מחצית ראשונה: 

להתחלה כזאת אף אחד לא ציפה, אפילו לא אוהדי אלבניה. ליד שטח הרחבה של איטליה, הכדור יצא לחוץ לטובת האיטלקים, פדריקו דימרקו הוציא את הכדור במסירה מרושלת שהגיעה לבאירמי ומצד ימין של הרחבה שלח פצצה לחיבור של דונארומה. השער המהיר ביותר בהיסטורית היורו, הקדים את השער של קיריצ’נקו הרוסי ביורו 2004 (67 שניות).

1-0 לאלבניה, האוהדים של אלבניה המומים, ואילו של איטליה אף יותר.

זאת לא הפעם הראשונה שדימרקו עושה טעות, גם במשחק הידידות נגד בוסניה המגן של אינטר נתן שתי מסירות שערורייתיות אחורה. בוסניה לא הצליחה לתרגם אותם לשערים, אבל כמה אפשר לטעות ולהינצל? אלבניה ידעה שתוכל לנצח את איטליה רק בזכות טעויות של שחקני היריבה, וכשהטעות הגיעה – האלבנים ניצלו זאת עד תום.

אולם נבחרת איטליה התאוששה מהר מאוד והייתה נראית מאוד רגועה. עם מסירות קצרות והנעת כדור מהירה מאוד, נבחרת איטליה הצליחה להגיע למצב ועוד מצב, וזה היה נראה שהכדור יכנס בסוף. ספאלטי שיחק במערך שהומצא לאחרונה על ידי הגאון הספרדי פפ, מערך של 3-2-4-1. באסטוני, קלאפיורי ודי לורנזו היו שלישית ההגנה. בקישור בראלה וג’ורג’יניו שיחקו בדאבל פייבוט, והרביעיה מקדימה הייתה קייזה על כנף ימין, דימרקו על כנף שמאל, פראטזי ופליגריני באמצע, כאשר סקאמאקה שיחק כחלוץ הבודד. במהלך תרגיל קרן, דימרקו מסר את הכדור לפליגריני, שהרים קרוס מושלם ישירות לראש של באסטוני הנהדר. 1-1 מהיר מאוד, קצב נהדר למשחק וגם חזרה מהירה של איטליה שנתן להם המון מרווח לנשימה. גם המהפך הגיע מהר מאוד, כאשר ניקולו “טורנדו” בראלה הגיע כטריילר מקו שני ובעט לצד השני של סטרקוצה.

איטליה המשיכה לשחק משחק מהיר מרגל לרגל עם מסירות מדויקות, כדורגל שלעיתים הזכיר לנו מדוע איטליה הגיע כאלופת אירופה לטורניר הנוכחי. למחצית האוהדים האיטלקים ירדו עם תקווה ושמחה על הכדורגל השמח שהציגו השחקנים שלהם.

מחצית שנייה:

לעומת המחצית הראשונה, השנייה הייתה פחות טובה והראתה למה לא מעט אנשים מפקפקים ביכולת של האיטלקים. המשחק הפך לנאיבי ללא רצון להכניס את השלישי, מהצד השני, אלבניה ניסתה, אך לנבחרת הנוכחית לא היה את האמצעים לכבוש שער נוסף מול ההגנה האיטלקית החזקה. למרות זאת, אלבניה הצליחה להגיע למצב של ראיי מנאי אך דונארומה עצר את החלוץ מלהבקיע את השיוויון. אומנם איטליה הצליחה להחזיק בכדור, אבל למעט הזדמנויות בודדות, הם לא הצליחו לעבור את הגנת אלבניה.

הסטטיסטיקה של המחצית השנייה ממחישה בדיוק את מה שראינו, שתי הקבוצות בעטו כמות זהה של בעיטות לשער, כאשר האיטלקים לא הצליחו ליצור מצב מסוכן אחד לשער. הנבחרת של ספאלטי הייתה אנמית מאוד, ואם היא תראה ככה מול ספרד, קשה לראות אותה מנצחת את ה’לה רוחה’.

מפת מומנטום: 

4. סטטיסטיקה

4.1 סטטיסטיקה כללית

נתחיל מההתחלה, הניצחון של איטליה היה מוצדק. האיטלקיים היו טובים יותר במחצית הראשונה ויכלו לתת לפחות עוד שער אחד נוסף במהלכה. הנבחרת האיטלקית רשמה כמות עצומה של מסירות 750 כאלה לעומת 315 בלבד של האלבנים. כפי שנרשם בחדר 24, אלבניה היא לא נבחרת שאוהבת להניע כדור, וניתן לראות זאת בהחזקת הכדור של המשחק – 68% של האיטלקים לעומת 32% בלבד של הנשרים.

איטליה הגיעה למצבים, לפחות במחצית הראשונה הם יצרו ארבעה מצבים גדולים והחמיצו שלושה מתוכם. לולא סטרקוצה שהיה במשחק מצויין, בצוותא עם יכולת לא טובה של איטליה מול השער, הנבחרת האיטלקית יכלה לסיים את המשחק בתוצאה של 3 או 4-1.

4.2 מסירות

עד כמה איטליה שלטה במשחק. לרוב שליטה אפקטיבית בכדור מותנת בכמה מסירות מסרת בשטח היריב לעומת כמה מסירות מסרה הקבוצה היריבה בשטח שלך. איטליה רשמה פי 5 מסירות בשטח של אלבניה, מאשר אלבניה בשטח שלה. מדובר בכמות די גדולה של מסירות, וזה מראה את השליטה המובהקת של החבורה של ספאלטי במשחק.

הנתון שהכי מדייק את הסיטואציה של המחצית השנייה היא כמות הנגיעות ברחבה של היריבה. איטליה רשמה בסך הכל 34 נגיעות בשטח של אלבניה, 9 מתוכן הגיעו במחצית השנייה. במידה והיו ממשיכים באותו קו מהמחצית הראשונה, איטליה הייתה מגיעה ל-50 נגיעות ברחבה, אך הורדת ההילוך של הנבחרת גרמה לכך שהיא תהיה פחות מסוכנת, ויותר צפויה במשחק שלה.

4.3 מפת בעיטות

לעומת אלבניה, ניתן לראות את איטליה מגוונת בבעיטות, ובהחלט מצליחה לייצר מצבים איכותיים אפילו בתוך תיבת ה-5 של אלבניה. הנשרים לא הצליחו לייצר מצבים טובים מלבד השער שאף אותו דונארומה יכל לעצור, אך בכושרו הנוכחי הוא עדיין לא שם, ובעיטה נוספת של מנאיי שהפעם השוער כן הצליח לעצור ולהציל 2 נקודות לאיטליה.

גם מבחינת אחוזים ניתן לראות כמה איטליה הצליחה ליצור מצבים איכותיים, כאשר 69% מהבעיטות הגיעו מתוך הרחבה של אלבניה. ואילו אלבניה לעומת זאת כלל לא הצליחה לבעוט מתוך תיבת החמש ועוד ארבע בעיטות בלבד הגיעו מתוך רחבת איטליה. אלבניה ניסתה ורצתה אבל שחקניה לא מספיק איכותיים כדי לייצר מצבים נגד הגנה של נבחרת כמו איטליה

5. מצטיין המשחק – ניקולו בארלה

הקשר, כפי שנכתב בפרק על איטליה, הוא ה’גו טו גאי’ של נבחרת איטליה. ההוריקן האיטלקי היה בכל מקום על המגרש, בין אם זה בהתקפה וכיבוש שער הניצחון של איטליה, ובין אם זה להחליף את די לורנזו ולהיות הבלם השלישי במערך של ספאלטי. אומנם בארלה הוא לא הכי טוב במשהו ספציפי, אבל הוא פשוט טוב בהכל וזה מה שהופך אותו לשחקן כל כך נפלא, ונכון להיום, השחקן הכי טוב של נבחרת איטליה.

סטטיסטיקה מהמשחק:

  • 89 דקות.
  • שער אחד.
  • 117 נגיעות בכדור (ההוריקן).
  • 105/108 מסירות מדויקות (97%) – טוני קרוס הגרסה האיטלקית?.
  • מסירת מפתח.
  • 6/6 כדורים ארוכים.
  • 2/4 ניצחונות במאבקי קרקע.
  • 5 איבודי כדור (בלבד).
  • 2 תיקולים.
  • חילוץ כדור.
  • דירוג בולרז: 9.0

מילה טובה מגיעה גם לבלם האיטלקי קלאפיורי, במשחק הראשון שלו בטורניר גדול הוא הראה למה כל כך הרבה קבוצות רוצות אותו. שאפו על משחק מעולה לבלם הצעיר.

6. סיכום

בסופו של יום, נבחרת איטליה השיגה את ה-3 נקודות אותם היא חיפשה, וכמו שהיא הראתה לנו ביורו הקודם, הדרך בטורנירים כאלה היא לא חשובה כמו התוצאה הסופית. גם ביורו הקודם למעט שני משחקים בשלב הבתים, איטליה לא הייתה דורסנית והעדיפה פשוט לנצח, וזה גם מה שאנחנו רואים כאן. ביום חמישי היא תפגוש את נבחרת ספרד בקרב על המקום הראשון, כאשר ניצחון איטלקי ייתן בוסט לא קטן עבור נבחרתו של ספאלטי. לעומת זאת הפסד יסבך אותה מאוד אפילו בקרב על המקום השני.

1 תגובה
  1. אלון פיאלקוב כותב

    סיכום פשוט מצויין אלעד, תודה:)

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן