חוסר ספורטיביות? הפרמיירליג הודיעה על הורדת נקודות נוספת

הפרמייר ליג הודיעה על הורדת ארבע נקודות לנוטינגהאם פורסט | כל הפרטים והטבלה העדכנית

בפעם השנייה העונה, הודיעה היום(שני) הפרמיירליג על הורדת נקודות לאחת מקבוצות הליגה. בדומה לפעם הקודמת, גם הפעם הורדו הנקודות לקבוצה שמסובכת בתחתית, הפעם לנוטינגהאם פורסט, שהייתה במקום ה-17 לפני הורדת הנקודות.

כזכור, זו אינה הורדת הנקודות הראשונה העונה בפרמייר ליג. בחודש נובמבר האחרון, הורדו לאברטון עשר נקודות, ולאחר מכן הוחזרו ארבע מהן. היום, כאמור, הפרמיירליג פסקה כי פורסט נענשת בהורדה של ארבע נקודות בשל הפרת חוקי הרווחיות של הליגה.

מה בעצם נוטינגהאם עשו?

קבוצות הפרמיירליג רשאיות להפסיד עד כ-105 מיליון פאונד על פני תקופה של 3 שנים. פורסט, בילתה שנתיים מתוך השלוש בצ’מפיונשיפ(הליגה השנייה באנגליה), והיא הייתה רשאית להגיע להפסדים של עד 61 מיליון פאונד. כל קבוצה אחראית לדווח על ההפסדים שלה, והמועדון דיווח כי ההפסדים בסוף עונת 2022/23 עלו על 61 מיליון פאונד. סכום החריגה הרשמי של נוטינגהאם מהפייר פליי עדיין אינו פורסם, אך מאז שפורסט עלתה לליגה הבכירה היא רכשה 42 שחקנים בעלות כוללת של 250 מיליון פאונד, סכום גדול מאוד לקבוצה שנמצאת רק בעונתה השנייה ברציפות בליגה לאחר הרבה מאוד זמן.


בשל הורדת הנקודות, פורסט כרגע עם 21 נקודות והיא יורדת אל מתחת לקו האדום למקום ה18. היא נמצאת מרחק נקודה אחת מלוטון טאון שבמקום ה17, לה יש 22 נקודות. אברטון, הקבוצה הנוספת לה הורדו נקודות, שאמנם עוד מסובכת בתחתית ולה יש 25 נקודות, פתחה פער של 4 נקודות מהקו האדום. אגב, אברטון יצאה לרצף של ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים לאחר עונש הורדת הנקודות שלה.

לנוטינגהאם פורסט של הבעלים איבנגלוס מרינאקיס, שהוא בנוסף גם הבעלים של אולימפיאקוס היוונית וריו אבה הפורטוגלית, יש את הזכות לערער על ההחלטה. כרגע הנושאים נשקלים במועדון, ולאחר שתיערך בדיקה עם יועצים משפטיים בנושא, הערעור של פורסט יוגש. כתב ההגנה של פורסט עוד לפני ההורדה היום היה, שבתחילת הקיץ שעבר כוכב הקבוצה ברנאן ג’ונסון היה אמור להימכר לברנטפורד תמורת 30 מיליון פאונד אך הוא לא הסכים למעבר, ומעברו לטוטנהאם בוצע רק בספטמבר כך שזה מאוחר מדי לבדיקת הועדה וההעברה שייכת לעונה לאחר מכן. בנוסף לכך, במועדון טוענים כי חוקי הפייר פליי מקשים על קבוצה שעולה ליגה, כיוון שבפרמייר ליג הרמה גבוהה הרבה יותר מאשר בליגה השנייה, ולעולה החדשה יהיה בלתי אפשרי להתמודד בלי חיזוק ראוי.

ביקורות רבות נשמעות באנגליה על כך שלקבוצות כמו אברטון ונוטינגהאם קל להוריד על סעיף אישום אחד ולא להתחשב בשל תאריך ההעברה, אך לקבוצות הגדולות להן יש יותר אישומים הנושא לא עולה להכרעה על השולחן.

ההודעה הרשמית של הקבוצה ושל הפרמייר ליג עדיין לא יצאה, אך היא צפוייה לצאת בשעות הקרובות.

1 תגובה
  1. בר כותב

    איכס

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן