היסטוריה: רקסהאם העפילה לליגה השלישית באנגליה

רקסאהם מעפילה לליגה השלישית באנגליה. החבורה של ראיין ריינולדס ורוב מקאלהני עלתה ליגה שנה השנייה ברציפות.

רקסהאם, הסינדרלה הגדולה של הליגה האנגלית, ניצחה אמש (שבת) את פורסט גרין מהמקום האחרון 6-0 והעפילה לליגה השלישית באנגליה לראשונה מאז 2005.

מהליגה החמישית לליגה השלישית בשנתיים בלבד, הסיפור ההוליוודי ממשיך. קבוצתם של ראיין ריינולדס ורוב מקאלהני עלתה ליגה פעם נוספת, שנה שנייה ברציפות. ההעפלה לליגה השלישית מגיעה עונה לאחר שהעפילה לליגה הרביעית. צמד ההעפלות הרצופות הללו הן הישג שיא במועדון הוותיק, כשלראשונה אי פעם זוכה הקבוצה בת 153 שנה להעפיל ליגה עונה אחר עונה. רקסהאם ממוקמת במקום השני בטבלה כאשר קיימים שלושה מקומות העפלה אוטומטים לליגה השלישית, כשהיא בפער 8 נקודות מהמקום השלישי, כשנותרו רק עוד שני מחזורים אחרונים, רקסהאם הבטיחה מעשית את העלייה.

עם שריקת הסיום חגיגה גדולה פרצה ברייסקורס, מגרש הכדורגל העתיק בעולם, וקהל הקבוצה פרץ אל המגרש מלא בהתרגשות. כזכור, רקסהאם, המועדון השלישי הכי וותיק בתולדות הכדורגל, נרכש בנובמבר 2020 על ידי צמד הכוכבים ההוליוודי – ראיין ריינולדס ורוב מקאלהני. עם הגעתם למועדון חוותה הקבוצה עלייה מקצועית וכלכלית חדה. ההישג הראשון של השניים היה ההגעה לסיבוב הרביעי בגביע האנגלי לראשונה מזה 27 שנים. עוד באותה עונה הגיעה הקבוצה לגמר הפוטבול ליג, גביע הליגות הנמוכות באנגליה, שנערך באצטדיון וומבלי שם היא הפסידה לברומלי 1-0.

התנופה המקצועית לא חדלה גם בעונה שאחרי, כשאת עונת 2021/22, סיימה רקסהאם במקום הראשון בליגה המחוזית של אנגליה (הליגה החמישית), ובכך היא העפילה אוטומטית לליגה הרביעית לאחר היעדרות של 15 שנים. עם הגעתם של ריינולדס ומקאלהני הקבוצה חוותה תנופה גם בפן האוהדים, שגודלים מעונה לעונה. במקביל לעונות המוצלחות מופקת סדרה דוקומנטרית על הקבוצה – “ברוכים הבאים לרקסהאם”, אשר משודרת בדיסני+ ומעוררת אהדה וקרבה למועדון מאוהדים שלא הכירו את הקבוצה לפני.

העונה, רקסהאם בהנהגתו של פיל פארקינסון, המאמן שחתם במועדון ביולי 2021, הצטרפה לרשימת של כ-10 קבוצות בלבד אשר הצליחו לשחזר את ההישג הזה להעפיל עונה אחר עונה. פאריקנסון בן ה-51 הוא כדורגלן עבר בריטי, שנחשב למאמן בעל עבר מרשים בכל הנוגע לעליות ליגה. בעבר הוא סייע לקולצ’סטר, ברנטפורד ובולטון לעלות ליגה, כשהישג השיא שלו היה לראשונה להביא את ברנטפורד מהליגה הרביעית לגמר גביע הליגה האנגלית בוומבלי.

עם 84 שערים רקסהאם ממוקמת במקום השני בכמות הכיבושים בליגה, כשפול מאלין כוכב הקבוצה כבש 23 שערים וממוקם במקום השלישי בטבלת הכובשים. מאלין הצטרף למועדון בעונת 2021/2022, ומיד הפך לבורג משמעותי בצמד ההעפלות הרצופות של המועדון. בשלושת העונות שחלפו מאז, סיים מאלין כמלך שערי הקבוצה, כאשר בעונה שעברה הוא כבש 38 שערים ב-46 הופעות ליגה. בסך הכל כבש מאלין בשלוש עונות בקבוצה 99 שערים ב-131 הופעות בכל המסגרות, נתון שממקם אותו כמלך השערים בכל הזמנים במועדון.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן