הישן יהפוך לחדש? יונייטד שוקלת למכור את השם של ה’אולד טראפורד’

המועדון האנגלי שוקל למכור את זכויות השם של האצטדיון הביתי כל מנת לכסות את החובות ולאפשר את שיפוץ האצטדיון. המועדון גם מתלבט האם להעלות את מחירי הכרטיסים.

מנצ’סטר יונייטד שוקלת למכור את זכויות השם לאצטדיון הביתי אולד טראפורד.

יונייטד חשבה על הרעיון כאפשרות להגדלת ההכנסות של המועדון, לקראת פרוייקט שיפוץ האצטדיון הישן או בניית אצטדיון חדש.

יונייטד גם גיששה עם מוסדות פיננסיים גדולים, כולל ‘בנק אוף אמריקה’, תוך שהיא בוחנת שורה של אפשרויות מימון לגיוס ההון הדרוש לכיסוי הפרויקט הפוטנציאלי שנאמד בכמיליארדי ליש”ט.

בשלב זה עדיין לא ברור אם המועדון או INEOS, החברה שבבעלות ג’ים רטקליף, יישאו בנטל החובות הטריים, או האם קיימת אופציה שהם ילוו כסף למימון פרויקט התשתית.

על פי הדוחות הכספיים של יונייטד שפורסמו בחודש מרץ, למועדון עדיין יש חוב בסך 653.3 מיליון ליש”ט, לא כולל כספים המגיעים בדמי העברה. החובות שהצברו הם בעיקר כמורשת מימי השליטה משפחת גלייזר על המועדון.

החובות הגדולים יחד עם פרוייקטים שאפתניים כדוגמת שיפוץ האולד טראפורד, מובילים את יונייטד לשנות את ההתנהלות הפיננסית, בניסיוח למזער נזקים כלכליים על מנת שלא יפגעו במועדון בעתיד.

כאמור, אחת האפשרויות שעלתה הייתה מכירת זכויות השם של האצטדיון הביתי. האצטדיון בן 114 השנים של יונייטד תמיד היה ידוע בשם אולד טראפורד, והמועדון מעולם לא מכר את זכויות השם של האצטדיון שלו. בעוד שאצטדיונים ברחבי אירופה וארצות הברית מזוהים זה זמן רב עם מותגים גדולים, באנגליה האוהדים מוקירים את ההיסטוריה של שם האצטדיון.

אפשרות נוספת שעלתה הייתה העלאת מחירי הכרטיסים, אך זו אפשרות שעלולה לגרום לבעיות קשות מול אוהדי הקבוצה.

“השדים האדומים” כבר העלו את מחיר הכרטיסים העונתיים שלה בחמישה אחוזים לעונת 2024/25. זו הייתה העלייה השנייה שהם רושמים על כרטיסים לעונה אחרי 11 עונות רצופות של הקפאת מחירים. ההעלאה הקודמת הייתה גם כן של חמישה אחוזים במחירי הכרטיסים, לקראת עונת 2022/23.

קרן האוהדים של מנצ’סטר יונייטד (MUST) הטילה ספק בצורך להעלות את מחירי הכרטיסים כדי לעזור לכסות את עלות השיפוץ באולד טראפורד או הבנייה החדשה, וקראה להתייעץ עם האוהדים לפני שזכויות השם של האצטדיון יימכרו.

“כולם מסכימים שהאצטדיון זקוק לפיתוח ואנחנו מבינים שצריך לשלם על זה”, אמר דובר הארגון, “אבל אנחנו לא מאמינים שהאוהדים צריכים לשאת בעיקר הנטל של השקעות הון באמצעות עליית מחירי הכרטיסים. באופן אידיאלי, מימון לפרויקטים הוניים צריך להגיע מהנפקות חדשות של מניות ולא מחוב. באשר לשאלה האם המועדון צריך למכור את זכויות השם של האצטדיון, זה כבר זמן רב נושא רגיש מאוד שמשפיע ישירות על האוהדים. האוהדים צריכים להיות בלב ההחלטות האלה ואנחנו מצפים שהמועדון שיתחיל להתייעץ לפני קבלת ההחלטות. MUST יתייעץ עם תומכיו כדי שדעותיהם יישמעו”.

בראיון ל“אתלטיק” שנערך בשנת 2022, החלוץ האגדי של יונייטד, אריק קאנטונה דיבר על האפשרות של שינו שם האצטדיון המיתולגי, ואמר שהוא “יפרוש מכדורגל לנצח” אם יונייטד תמכור את זכויות השם של האצטדיון.

“עכשיו כל האצטדיונים נקראים אמירייטס או אליאנץ”, פתח קאנטונה, האצטדיונים האלה איבדו את הנשמה וההיסטוריה של המועדון, כמו ארסנל ו-ווסטהאם. שיחקתי באצטדיונים הישנים האלה, כמו הייבורי ואפטון פארק. דיברתי עם כמה אוהדי ארסנל והם שונאים את האצטדיונים החדשים האלה. האוהדים האלה איבדו את הנשמה של המועדונים שלהם. למרבה המזל, אולד טראפורד הוא עדיין אולד טראפורד. אנפילד הוא עדיין אנפילד. אבל אתה יכול לדמיין את אולד טראפורד הופך לאצטדיון חדש שנקרא על שם מותג? אם יום אחד הם יעשו את זה, אני מצטער, אבל אני כבר לא אוהד של יונייטד. ואני פורש מכדורגל לנצח. בבקשה, אל תקראו לאצטדיון הזה נסטלה, או אמזון, בבקשה. אולד טראפורד זה אולד טראפורד”.

3 תגובות
  1. שד אדום כותב

    WTF

  2. סקאוזר אוכל שדים אדומים כותב

    מועדון עלוב ובזוי שלא שווה כלום! אין מסורת אין מאפיינים אין כלום! רק אוהדי הצלחות עצובים עלובים ומביכים חחח

    תחשבו על זה, פח של מועדון לפני פרגוסון ועוד יותר פח אחרי פרגוסון! מה זה אומר? מועדון זבל שהיה להם מזל שהיה להם איש מקצוע מכובד כמו סר אלכס שעשה מה שעשה, מעפר באו ולעפר שבו! איפה הם וליברפול בכלל בראייה היסטורית? יונייטד אלה הילדות שלנו.

    מאוד מזכיר את הסיפור של ברצלונה ומסי רק שיונייטד זה אותו דבר על סטרואידים!

    1. שון כותב

      תשמע אח שלי אתה שבור רצח 30 שנה לא לקחתם אליפות מה קפצת מעל הפופיק יש לכל אליפות פריימרליג אחת וואלה אתם הבדיחה של אנגליה עם אצטדיון ישן וקטן בעיר עם מבטא שאף אחד לא מבין וגם מי שהציל אתכם זה גרמני בכלל ועכשיו תחזור להיות הליצן הקטן שלנו עאלק אוכל שדים אדומים יא גריאטרי!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן