“הכדורגל מפחד משינויים,אבל השינוי יקרה” | ג’רארד פיקה בראיון

פיקה בראיון נרחב ל"טיימס" הבריטי על החיים שאחרי הפרישה, השינויים שנדרשים לדעתו בכדורגל, וכמובן על ברצלונה.וגם, איזו קבוצה גדולה יותר לדעתו, ברצלונה עם פפ או מנצ'סטר סיטי עם פפ?

ג’רארד פיקה בלם העבר שהיה חלק משמעותי מדור הזהב של ברצלונה ושל נבחרת ספרד פרש בנובמבר 2022. כחודש לאחר הפרישה פיקה הקים ליגת כדורגל בשם “הקינגס ליג” עם חוקים שונים ומגוונים שנכנסו למשחק. הבלם הספרדי תמיד אהב להביע את דעתו ולהעביר ביקורת בפומבי עוד מימיו כשחקן ומאז הפרישה אפילו עוד יותר.

הפרישה של ג’רארד פיקה הגיעה בהפתעה, בעיקר מצד אנשי ברצלונה. הבלם הספרדי החליט לתלות את נעליו באמצע עונת 2022/23 וידע לשים את עצמו בצד לטובת ברצלונה, המועדון בו גדל וכיכב במשך שנים רבות. פיקה הציג אמש בראיון לטיימס מדוע הוא פרש בשלב יחסית מוקדם, “לא רציתי להיכנס לריב עם ברצלונה, הם בחרו לשים אותי בצד ולדאוג לטובת העתיד הכלכלי של המועדון”. מעבר לכך, הבלם הוסיף כי חשב שיפרוש מוקדם יותר בשל כך שלא אהב להתאמן אלא רק לא להתחרות. “חשבתי שאפרוש בגיל 30, נהניתי מהכדורגל ואני אוהב להתחרות אבל אף פעם לא אהבתי להתאמן. זו עבודה, יש הרבה שחקני כדורגל שבכלל לא רואים כדורגל. כשאתה עושה את זה מגיל 6-7 אתה מגיע לנקודה שאתה רוצה להפסיק. ההחלטה לפרוש הייתה קלה”.

 

מעבר לקריירת הכדורגל, פיקה התעסק גם בדברים אחרים. הוא הנשיא של חברת קרן ההשקעות קוסמוס אותה גם הקים, והחברה היום מעורבות בניהול טורנירי הטניס “גביע דיוויס”. בנוסף לכך, פיקה הקים את “הקינגס ליג”, ליגה של 7X7 עם חוקי כדורגל משלה אשר בחרו האוהדים ברשתות החברתיות. למשל, אורך המשחק עומד על 40 דקות (2 מחציות של 20 דקות כל אחת), אין חוק נבדל והחילופים ללא הגבלה. הבלם הסביר מה נתן לו את הרעיון להקמת הליגה.

“אחת הסיבות שיצרנו את ליגת המלכים היא שראיתי את הילדים שלי צופים במשחק כדורגל ואחרי עשר דקות הם היו בטלפונים ובטאבלטים. כדורגל הוא בידור, אז זה לא רק להתחרות בענפי ספורט אחרים. זה מתחרה בנטפליקס, אמזון, טיקטוק ויוטיוב. לכולם יש זמן מוגבל, כדורגל במשך 90 דקות זה לא כל כך מרגש”. פיקה אף נשאל האם הוא צופה במשחקי כדורגל בכלל ומשחקים של ברצלונה בפרט. “לא ממש, בברצלונה – נאפולי צפיתי אבל מחזור 25 בליגה? אני לא צופה. אולי 30-40 דקות של משחקי ברצלונה, אבל לא 90. זה משהו שקורה, זה בלתי ניתן לעצירה ואנחנו חייבים לאמץ את זה”.

זו לא הפעם הראשונה בה פיקה טוען שמשחק כדורגל במשך 90 דקות הוא ארוך מדי. לפני כשנה, חאבייר טבאס, נשיא מנהלת הלה ליגה מתח ביקורת ואמר שהליגה של פיקה היא קרקס. פיקה כמובן ענה לו ואמר שאם המשחקים אורכים 90 דקות אז צריכים לפחות להכניס חוקים מעניינים וחדשניים יותר. אחד השינויים שפיקה טוען שהדור הצעיר החדש לא מסוגל לקבל זה משחק ללא הכרעה. “אתה צריך למצוא דרכים להבקיע יותר שערים או שאתה לא יכול לסיים משחק בתיקו. למה לא? בבייסבול ובכדורסל אין תיקו. אתה הולך למשחק והוא מסתיים בתיקו ואתה יוצא בתחושה של מי ניצח? הכדורגל מפחד משינויים. אבל השינוי יקרה, הוא חייב לקרות. לדור החדש קשה להבין איך משחק של 90 דקות מסתיים ב0-0 “. פיקה אף טוען כי בעתיד קבוצות כדורגל יצטרכו לשלם לאוהדים על מנת להגיע למשחק. “ניסיתי משקפי VR בבית שלי בפיג’מה. ראיתי משחק NBA והרגשתי כאילו אני בתוך המשחק. הVR רק הולך ומשתפר”. 

 

לגבי ברצלונה וצ’אבי, פיקה טוען שלדעתו צ’אבי ישאר בסוף. “אני לא חושב שההחלטה של צ’אבי לעזוב היא 100 אחוז נכונה. לדעתי הוא ישאר. אני לא מדבר איתו כל יום, אבל דיברנו כמה פעמים. אני רוצה את הכי טוב בשבילו כי זה יהיה הכי טוב לקבוצה”. פיקה גם נקב בשמם של שני מועמדים ראויים להחליף את צ’אבי אם יעזוב. “פפ גווארדיולה, בגלל העבר שלו ושהוא המאמן הכי טוב בעולם כרגע. השני הוא מיקל ארטטה, בשביל לאמן את ברצלונה אתה צריך להיות סוג מסוים של מאמן, וארטטה מבין את ברצלונה ושיחק כאן בעבר”. הבלם החמיא גם ללאמין ימאל הצעיר “אני לא חושב שיש שחקן בעולם שמסוגל לעשות מה שלאמין ימאל עושה”.

 

הבלם שתמיד היה בלב הסערה מול ריאל מדריד ואף נשרקו כלפיו שריקות בוז כאשר הופיע במדי נבחרת ספרד לא חסך בביקורת כלפיהם. “בספרד הכל מגיע מעיר הבירה, מהעיתונים ומהתקשורת. הם אוהבים את מדריד יותר מאת ברצלונה. לפעמים זה מרגיש שאתה לא חלק מהמדינה הזו”. על הבוז כלפיו והיריבות הגדולה מעבר למגרש. “אהבתי להיות במריבות עם אנשים, המצבים האלה שבהם אתה נלחם על משהו שאכפת לך ממנו, והם שונאים אותך על זה – זה חלק מההצגה. עבורי כדורגל לא היה רק ​​על מה שקורה על המגרש. יש יריבות וכשאתה מנצח זה אפילו יותר טוב כי אתה נלחם על משהו שהוא מחוץ לכדורגל. כשהלכתי לנבחרת והאוהדים שרקו לי, אהבתי להיות במצב הזה”. הבלם גם הוסיף ואמר על ההבדלים בין שיטות המשחק של ברצלונה והיריבה ממדריד. “הדרך בה אנחנו משחקים כדורגל היא דוגמה לעולם. כשאנחנו מנצחים, אנשים נהנים לראות אותנו משחקים. זה משהו שלריאל מדריד בחיים לא יהיה”. פיקה בעבר קושר לא מעט לתפקיד נשיא המועדון בברצלונה וגם לתפקיד נשיא אופ”א ונתן התייחסות לגביהם. “תפקיד באופ”א על מנת לשנות? משעמם. אי אפשר לשנות הרבה. נשיא ברצלונה? זה שונה, זה המועדון שלי. זו לא המטרה שלי כרגע אבל זה משהו שאני ארצה לנסות בעתיד.”

בסוף הראיון, פיקה נשאל איזו קבוצה גדולה יותר, ברצלונה הגדולה של פפ גווארדיולה שזכתה בטרבל או מנצ’סטר סיטי של פפ שזכתה עונה שעברה בטרבל. “ברצלונה, כי היה לנו את מסי ושבעה-שמונה שחקני בית מהלה מאסיה. סיטי קבוצה מדהימה אבל אין להם את הלה מאסיה. הם מנסים עכשיו לשנות עם כישרונות כמו פיל פודן, הם עובדים על זה”.

3 תגובות
  1. אלמוג כהן כותב

    פיקה יודע על מה הוא מדבר זה רק עניין של זמן עד שהכדורגל יעבור שינוי ומקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר
    כתבה מעולה

  2. ליאור כותב

    איש מאוד אינטיליגנט

  3. ידידיה לנדאו כותב

    אדם חכם מאוד, מדבר לעניין.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן