הכובשים הגדולים ביותר של גמר ליגת האלופות

גמר ליגת האלופות הוא אחד ממשחקי הכדורגל היוקרתיים ביותר שיש. כל שחקן חולם לשחק במעמד הגמר ולכבוש, אך מי הוא השחקן שכבש הכי הרבה שערים בגמר ליגת האלופות בעידן המודרני

העונה האירופית הסתיימה לה עם עוד זכייה של ריאל מדריד בליגת האלופות כשהקבוצה בלבן מניפה את התואר בפעם ה-15 בתולדותיה, ויניסיוס ג’וניור נכנס לרשימה מפוארת של שחקנים שכבשו בגמר ליגת האלופות יותר משער אחד, ולכבוד סיום העונה הבאנו לכם את המבקיעים הגדולים ביותר בתולדות גמר ליגת האלופות:

כריסטיאנו רונאלדו – 4 שערים

‘מר אלופות’ כריסטיאנו רונאלדו הוא מלך השערים, הבישולים, וההופעות של המפעל היוקרתי, והוא גם מחזיק בתואר השחקן שכבש הכי הרבה שערים בגמר ליגת האלופות.

גמר ליגת האלופות 2007/08 – מנצ’סטר יונייטד 1:1 צ’לסי (6:5פ)

גמר ליגת האלופות בעונת 2007/08 היה משחק הגמר הראשון בקריירה של הפורטוגלי. כריסטיאנו ויונייטד פגשו את היריבה המקומית צ’לסי של אברם גרנט, ובדקה ה-26 למשחק המגן ווס בראון הגביה כדור לרחבת צ’לסי. כריסטיאנו ריחף מעל כולם ונגח את הכדור לרשת של פטר צ’ך שנשאר במקומו והסתכל על הכדור טס לרשת. פחות מחצי שעה בגמר ליגת האלופות הראשון שלו הספיקו לכריסטיאנו לרשום את שמו בדפי ההיסטוריה של המפעל היוקרתי. בהמשך המשחק פרנק למפארד השווה את התוצאה והמשחק הסתיים בשוויון 1:1. לאחר הארכה כשניגשו הקבוצות לדו קרב בעיטות הכרעה מ-11 מטרים, כריסטיאנו אמנם החמיץ את הפנדל שלו, אך חבריו באדום דייקו את הבעיטות שלהם ורונאלדו זכה בליגת האלופות בהופעה הראשונה שלו בקריירה בגמר.

גמר ליגת האלופות 2013/14 – ריאל מדריד 1:4 אתלטיקו מדריד

שש שנים המתין כריסטיאנו כדי לחזור אל מעמד הגמר הגדול, והפעם הוא עשה זאת במדים הלבנים של ריאל מדריד. הבלאנקוס, שחלמו על ה-לה דסימה, הזכייה העשירית בליגת האלופות, פגשו את אתלטיקו מדריד והמשחק לא הלך כפי שציפו כשהיריבה העירונית עלתה ראשונה על לוח התוצאות. ריאל הצליחה לחזור משער של סרחיו ראמוס בתוספת הזמן שגרר את המשחק להארכה ובה קבוצתו של אנצ’לוטי פירקה את הקבוצה של סימאונה. הרגע של כריסטיאנו בגמר הגיע בדקות הסיום של ההארכה כשבמצב של 3:1 לטובת ריאל מדריד פרץ רונאלדו לרחבה והוכשל. הפורטוגלי לקח את בעיטת הפנדל ושלח אותה לרשת של טיבו קורטואה, קבע 4:1 גדול לריאל בגמר, וכמובן שאת החגיגה האייקונית שלו אחרי בעיטת הפנדל בה הוא מוריד את החולצה ורץ לחגוג, אף אחד לא שכח.

גמר ליגת האלופות 2016/17 – ריאל מדריד 1:4 יובנטוס

אל גמר האלופות בעונת 2016/17 באצטדיון המילניום בקארדיף הגיעו כריסטיאנו וריאל כאלופי אירופה אחרי שניצחו את אתלטיקו בפנדלים שנה קודם לכן. הבלאנקוס חלמו להיות הראשונים שזוכים בתואר שנה אחר שנה בעידן המודרני של ליגת האלופות, והפנומן הפורטוגלי היה בשיאו באותו הערב.

בדקה ה-20 רונאלדו מסר לקרבחאל, רץ להתמקם ברחבה כשהספרדי מחזיר לו בנגיעה וכריסטיאנו בעט בנגיעה אחת את הכדור לרשת של בופון ומצהיר ‘אני כאן’. 1:0 מדריד. בדקה ה-64, כשלוח התוצאות הראה 2:1 לטובת ריאל, לוקה מודריץ’ מצא את כריסטיאנו במסירת רוחב, והפורטוגלי שהסתנן בקלות לרחבת יובה, שלח בנגיעה אחת את הכדור לשער והשלים צמד אדיר בגמר ליגת האלופות, כשלבסוף ריאל מנצחת 4:1 את יובנטוס וזוכה בתואר בפעם השנייה ברציפות.

גארת’ בייל – 3 שערים

גארת’ בייל הוא אחד השחקנים המעוטרים ביותר בתולדות ליגת האלופות, למרות הביקורות שקיבל במדריד, הוולשי זכה עם ריאל בלא פחות מחמישה גביעי אירופה לאלופות, והוא גם השחקן שניצב במקום השני ברשימת הכובשים בגמרי ליגת האלופות.

גמר ליגת האלופות 2013/14 – ריאל מדריד 1:4 אתלטיקו מדריד

בעונת הלה דסימה של ריאל מדריד גארת’ בייל היה חלק משמעותי וחשוב במשחק הגמר ההיסטורי. בדקה ה-110 של המשחק עמוק בתוך ההארכה במצב של 1:1 פרץ אנחל די מריה באגף השמאלי ובעט אל השער. קורטואה הצליח להדוף את הכדור, אך בייל היה שם כדי לנגוח את הריבאונד ולהעלות את ריאל ליתרון שהוביל לניצחון וזכייה בגביע העשירי של המועדון.

גמר ליגת האלופות 2017/18 – ריאל מדריד 1:3 ליברפול

בגמר בקייב פגש בייל עם ריאל מדריד את ליברפול כשללבנים מבירת ספרד מטרה אחת ברורה: לזכות בגביע שנה שלישית ברצף. ריאל עלתה ראשונה ליתרון בדקה ה-51 משער של בנזמה שהגיע מטעות הזויה של שוער ליברפול לוריס קאריוס. סאדיו מאנה השווה לאחר ארבע דקות בלבד ובדקה ה-63 התחיל המופע של גארת’ בייל. מרסלו הגביה את הכדור לרחבה מאגף ימין כשבייל, בבעיטת מספרת מושלמת, שלח את הכדור אל הרשת של קאריוס וקבע 2:1 למדריד. 20 דקות חלפו ושוב זה היה בייל שקיבל את הכדור באגף שמאל ממרסלו, הוולשי התקדם מעט ובעט ממרחק אדיר של כמעט 30 מטרים, קאריוס נגע בכדור אך הוא חמק לו מבין האצבעות ונכנס לרשת. ריאל מדריד מנצחת 3:1 את ליברפול וזוכה בליגת האלופות שנה שלישית ברציפות, כשגארת’ בייל הוא הכוכב של הערב.

ליונל מסי – 2 שערים

גמר ליגת האלופות 2008/09 – ברצלונה 0:2 מנצ’סטר יונייטד

בגמר ליגת האלופות 2008/09 באצטדיון האולימפיקו ברומא קיבלנו את תחילתו של עידן הטיטאנים בין ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו כשמנצ’סטר יונייטד שהייתה אז מחזיקת התואר, פגשה את ברצלונה שרצתה להשלים את הטרבל ולזכות בגביע על חשבון האלופה המכהנת. ברצלונה פתחה את המשחק מצוין ועלתה ליתרון מרגליו של סמואל אטו כבר בדקה העשירית. הקצב נמשך ובדקה ה-70 צ’אבי הגביה את הכדור לרחבה, מצא את ליאו מסי שהקדים את וידיץ’ ופרדיננד ועלה גבוה לנגוח את הכדור אל הרשת כשצמד הבלמים של יונייטד רק יכולים להסתכל עליו מרחף באוויר. הארגנטינאי חגג בחגיגת הנעל האייקונית, בארסה ניצחה 2:0 את רונאלדו ויונייטד וזכתה בליגת האלופות בפעם השלישית בתולדות המועדון הקטלוני.

גמר ליגת האלופות 2010/11 – ברצלונה 1:3 מנצ’סטר יונייטד

בשנת 2011 בגמר ליגת האלופות באצטדיון וומבלי בלונדון, פגשו אלופת אנגליה מנצ’סטר יונייטד ואלכס פרגוסון את אלופת ספרד ברצלונה בהובלתו של פפ גווארדיולה לשחזור הגמר מעונת 2008/09. השדים האדומים חלמו על נקמה, אך ברצלונה הייתה גדולה על קבוצתו של סר אלכס בכמה מידות באותו הערב. בארסה עלתה ראשונה על לוח התוצאות משער של פדרו בדקה ה-27. וויין רוני החזיר את מנצ’סטר יונייטד למשחק לאחר שבע דקות בלבד, ובפתיחת המחצית השנייה הגיע תורו של ליאו מסי לעלות פעם נוספת על הבמה הגדולה מכולן. בדקה ה-54 הארגנטינאי קיבל כדור מאינייסטה בין הרחבה של יונייטד לחצי המגרש, והיה נראה כי הוא אינו נמצא באזור בו הוא מאיים על השער. אך מסי כמו מסי, קיבל את הכדור ואחרי שלוש נגיעות בלבד שלח כדור חזק ומדויק מחוץ לרחבה אל הרשת של ואן דר סאר. 2:1 לבארסה. דויד וייה הוסיף שער אדיר משלו בדקה ה-69, וברצלונה ופפ גווארדיולה זכו בליגת האלופות שוב על חשבון סר אלכס ומנצ’סטר יונייטד.

ויניסיוס ג’וניור – 2 שערים

גמר ליגת האלופות 2021/22 – ריאל מדריד 0:1 ליברפול

בעונת 2021/22 העפילו אל גמר ליגת האלופות בסטאד דה פראנס ריאל מדריד וליברפול לשחזור הגמר מעונת 2017/18. ליברפול הגיעה אל המשחק הרבה יותר חזקה מהגמר הקודם, כשבין שני המשחקים הספיקה לזכות בליגת האלופות ובאליפות הפרמיירליג לראשונה מזה 30 שנים. וכמובן ששוער ליברפול במשחק הגמר היה אליסון ולא קאריוס שביצע טעויות קריטיות במשחק הגמר הקודם בין שתי הקבוצות בקייב, שעלו לליברפול בגביע. ריאל עלתה ליתרון ראשון משער של בנזמה אך הוא נפסל, ובדקה ה-59, ויניסיוס ג’וניור חתם את שמו בהיסטוריה המפוארת של המועדון ממדריד. פדה ואלוורדה פרץ באגף ימין, שלח כדור רוחב מדוייק שעבר את כל שחקני הגנת ליברפול והגיע לרגל של הברזילאי שבעט אל הרשת. ויני חגג בנשיקה על הסמל של ריאל, ושער הבכורה שלו בגמר הצ’מפיונס הפך גם לשער הניצחון שהעניק לבלאנקוס את הגביע עם האזניים הגדולות בפעם ה-14.

גמר ליגת האלופות 2023/24 – ריאל מדריד 0:2 בורוסיה דורטמונד

גמר הצ’מפיונס של העונה הנוכחית היה מפגש בין מלכת אירופה ריאל מדריד, והסינדרלה הצהובה – שחורה, בורוסיה דורטמונד. ויניסיוס עצמו הגיע לגמר לאחר עונה אדירה, כשגם בחצי הגמר נגד באיירן הוא מבקיע צמד שערים במשחק הראשון בגרמניה. את משחק הגמר בוומבלי, פתחה בורוסיה דורטמונד טוב יותר, אך לא הצליחה למצוא את הרשת של טיבו קורטואה. בדקה ה-74 ריאל סוף כל סוף מצאה את הרשת לאחר שדני קרבחאל הגיע ראשון אל כדור הקרן של טוני קרוס, וקבע 1:0 למדריד. 9 דקות חלפו, מגן בורוסיה דורטמונד איאן מאטסן שגה בגדול, ומסר את הכדור אל בלינגהאם במרכז ההגנה של דורטמונד. האנגלי השאיר את הכדור לויניסיוס שבבעיטה ייחודית בה הכדור פוגע בדשא, שלח אל הרשת של גרגור קובל את השער השני שחתם את תוצאת המשחק. ריאל מדריד מנצחת 2:0 וזוכה בליגת האלופות בפעם ה-15 בתולדותיה, וויניסיוס ג’וניור מסדר לעצמו מקום ברשימה מצומצמת מאוד של כדורגלנים שכבשו ביותר ממשחק גמר אחד של ליגת האלופות.

סמואל אטו – 2 שערים

גמר ליגת האלופות 2005/06 – ארסנל 2:1 ברצלונה

בעונת 2005/06 נפגשו בגמר ליגת האלופות ברצלונה, שאז החזיקה רק בזכייה אחת בתואר, וארסנל שחלמה על זכייה היסטורית בגביע. ארסנל עלתה ליתרון מוקדם בדקה ה-37 מנגיחה של הבלם סול קמפבל אחרי בישול של תיירי הנרי. המשחק היה צמוד ומצבים הגיעו משני הצדדים, כאשר בדקה ה-76 בארסה סוף כל סוף השיגה את מבוקשה. אנדרס אינייסטה הצעיר מצא את החלוץ הנריק לארסון ברחבה בכדור עומק נהדר. השבדי השאיר את הכדור לאטו שעצר את הכדור ומיד בעט אותו לרשת, בארסה חוזרת למשחק אותו גם ניצחה לבסוף 2:1 משער ניצחון דרמטי של המגן הימני ז’וליאנו בלטי בדקה ה-81.

גמר ליגת האלופות 2008/09 – ברצלונה 0:2 מנצ’סטר יונייטד

באצטדיון האולימפיקו ברומא נפגשו בשנת 2009 אלופת אירופה המכהנת מנצ’סטר יונייטד שהגיעה במטרה להיות הקבוצה הראשונה שזוכה בליגת האלופות שנה אחר שנה בעידן המודרני, וברצלונה של פפ גווארדיולה שחלמה על הטרבל.

סמואל אטו ששיחק והבקיע בזכייה האחרונה של בארסה בתואר, קיבל כדור נהדר בדקה העשירית מאנדרס אינייסטה שפרץ את הקישור של יונייטד. הקמרוני הטעה את נמניה וידיץ’ ושלח את הכדור לרשת של ואן דר סאר. מאוחר יותר במשחק הגיע השער האייקוני של ליאו מסי בנגיחה, שבזכותו סמואל אטו וברצלונה זכו בתואר פעם נוספת עם ניצחון 2:0 בגמר נגד מנצ’סטר יונייטד וסר אלכס.

הכובשים הגדולים ביותר בגמר ליגת האלופות – החל מעונת 1992/93

פיליפו אינזאגי – 2 שערים

גמר ליגת האלופות 2006/07 – מילאן 1:2 ליברפול

אל גמר ליגת האלופות 2006/07 העפילו בדיוק אותן הקבוצות שהגיעו לגמר שנתיים קודם באיסטנבול: ליברפול בהדרכתו של רפא בניטז, ומילאן של קרלו אנצ’לוטי שחיפשה נקמה על הקאמבק האדיר של ה’רדס’ מהגמר בעונת 2004/5. בדקה ה-45 למשחק כדור חופשי של אנדראה פירלו פגע בפיפו אינזאגי ונכנס אל הרשת של ליברפול, 1:0 לרוסונרי. מילאן המשיכה ללחוץ ובדקה ה-82 כדור אדיר של קאקה שחתך שלושה שחקני הגנת ליברפול הגיע לאינזאגי, החלוץ האיטלקי עבר בקלילות את פפה ריינה ושלח את הכדור לרשת ואת האוהדים באדום שחור לחגוג. ליברפול עוד הספיקה לצמק משער של דירק קאוט בדקה ה-89 אך זה לא הספיק לה. אינזאגי נכנס לרשימה מצומצמת של שחקנים שהבקיעו פעמיים באותו משחק הגמר, ומילאן חגגה זכייה שביעית בליגת האלופות.

דניאלה מסארו – 2 שערים

גמר ליגת האלופות 1993/94 – מילאן 0:4 ברצלונה

זכייה נוספת של הרוסונרי התרחשה באצטדיון באתונה כאשר גם בעונת 1993/94 מילאן הניפה את הגביע עם האוזניים הגדולות, לאחר שניצחה 4:0 אדיר את ה’דרים טים’ של ברצלונה והמאמן יוהאן קרויף. כוכב המשחק היה חלוץ הקבוצה, דניאלה מסארו, שהצטרף באותו ערב למועדון היוקרתי של שחקנים שהבקיעו פעמיים באותו משחק הגמר כשכבר בדקה ה-22 מצא את הרשת של בארסה. בדקה ה-45 מסארו הכפיל את התוצאה כשקיבל כדור רוחב והכניע את השוער אנדוני זוביזרטה, 2:0 למילאן שבסיום המשחק מנצחת 4:0 וזוכה בתואר בפעם החמישית בתולדות המועדון.

ראול גונזאלס – 2 שערים 

גמר ליגת האלופות 1999/00 – ריאל מדריד 0:3 ולנסיה

בגמר הצ’מפיונס של עונת 1999/00 קיבלו אוהדי הכדורגל דרבי ספרדי בין ולנסיה לבין ריאל מדריד. הבלאנקוס דרסו את היריבה המקומית, כשהחלוץ פרננדו מוריינטס והווינגר סטיב מקמנמן קבעו 2:0 לריאל מדריד אחרי 67 דקות. בדקה ה-75 במשחק הגמר, קיבלה ולנסיה כדור קרן מצד שמאל של ההתקפה ושלחה את כל שחקניה לרחבת ריאל מדריד, הכדור הגיע לרגליו של הווינגר סביו שחקנה של ריאל מדריד, ששלח כדור ארוך אל חלוץ ריאל מדריד הצעיר, ראול גונזלס שלימים יהפוך לאחד הסמלים הגדולים של הבלאנקוס. הספרדי דהר כל הדרך לבדו מחצי המגרש אל השער, עבר בקלות את סנטיאגו קניסארס שוערה של ולנסיה, וגלגל את הכדור לרשת. 3:0 לריאל מדריד שזוכה שוב בליגת האלופות.

גמר ליגת האלופות 2001/02 – ריאל מדריד 1:2 באייר לברקוזן 

שנתיים לאחר הניצחון הגדול בגמר נגד ולנסיה, ריאל וראול העפילו שוב אל גמר הצ’מפיונס, שם פגשו באולד טראפורד את באייר לברקוזן. את המשחק הנוכחי כולם זוכרים בעיקר בזכות שער הניצחון בוולה של זינדין זידאן, אך את השער הראשון בגמר, הבקיע ראול גונזלס. בדקה התשיעית של משחק הגמר, רוברטו קרלוס שלח הוצאת כדור חוץ מדהימה מחצי המגרש שעברה את כל שחקני ההגנה של לברקוזן והגיעה אל ראול שבנגיעה אחת גלגל את הכדור לרשת וקבע 1:0 מהיר לבלאנקוס, שבסיום המשחק זכו בליגת האלופות בפעם התשיעית בתולדות המועדון.

סרחיו ראמוס – 2 שערים

גמר ליגת האלופות 2013/14 – ריאל מדריד 1:4 אתלטיקו מדריד

ריאל מדריד הגיעה אל גמר ליגת האלופות בליסבון לאחר שלא זכתה בתואר ואף לא העפילה אל מעמד הגמר 12 שנים. בריאל חלמו על ה’לה דסימה’: הזכייה העשירית בליגת האלופות, אך מולה ניצבה היריבה העירונית שהגיעה כאלופת ספרד המכהנת. המשחק התפתח רע מבחינת הבלאנקוס כשבדקה ה-36 של המשחק עלתה אתלטיקו ליתרון מנגיחה של דייגו גודין. הזמן חלף, והיה נראה כי ריאל תכשל במשימה להחזיר את הגביע אחרי 12 שנות בצורת, דווקא נגד האחות הקטנה. אך בדקה ה-93(!) הקסם של ריאל בליגת האלופות החל לפעול. לוקה מודריץ’ הגביה כדור קרן וסרחיו ראמוס עלה מעל כולם כדי לנגוח את הכדור אל הרשת ולקבוע שוויון דרמטי. בהארכה ריאל הביסה את אתלטיקו כשגארת’ בייל, מרסלו וכריסטיאנו רונאלדו מבקיעים וריאל מדריד מנצחת 4:1 וזוכה בפעם העשירית בליגת האלופות.

גמר ליגת האלופות 2015/16 – ריאל מדריד 1:1 אתלטיקו מדריד (5:4פ)

שנתיים לאחר אותו גמר דרמטי בליסבון, נפגשו שוב אתלטיקו וריאל בגמר הצ’מפיונס במילאנו, בו אתלטיקו קיוותה לנקום בריאל. פתיחת המשחק הייתה שייכת כולה לריאל מדריד, ובדקה ה-15 טוני קרוס העלה כדור לרחבת אתלטיקו, גארת’ בייל נגח את הכדור לאזור קו השער, וסרחיו ראמוס ניצל את הבלגן, דחק את הרגל וקבע 1:0 לריאל מדריד. יאניק קרסקו השווה בדקה ה-79 והמשחק הלך להארכה ודו קרב פנדלים, בו ניצחה ריאל 5:4 וזכתה בליגת האלופות, שוב על חשבון היריבה העירונית, כשסרחיו ראמוס הוא הכוכב הגדול פעם נוספת.

שחקנים שכבשו יותר משער אחד באותו משחק גמר של ליגת האלופות החל מעונת 1992/93

5 תגובות
  1. דוד עטר כותב

    חחחח איזה מפלצת סרחיו ראמוס פאקינג בלם

  2. שד אדום כותב

    איזה מוגזמת ריאל מדריד פשוט הרסו את המפעל הזה

  3. עדי כותב

    אין על הכתבות של אלון!!
    רעבים לעוד תוכן כזה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    רשימה מכובדת

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אין אין על האתר הזה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן