הליגה האיטלקית נמצאת במקום הראשון בדירוג אופ”א העונתי

בזכות ההצלחות של הקבוצות האיטלקיות העונה בזירות האירופאיות, הליגה האיטלקית היא בעלת הניקוד הגבוהה ביותר באירופה השנה. במקום השני נמצאת גרמניה וגם: איפה ישראל ממוקמת?

דירוג הנקודות של אופ”א הוא כלי מאוד חשוב עבור הגוף שמנהל את ליגת האלופות, ליגה אירופית והקונפרנס ליג. הדירוג תלוי בהצלחת הקבוצות המקומיות במפעלים האירופאים בחמש שנים האחרונות. כל שנה הדירוג הישן ביותר נמחק והדירוג של השנה הנוכחית נכנס. הנקודות והדירוג עוזרים לאופ”א להחליט כמה נציגים כל ליגה יכולה לשלוח למפעלים האירופאים שלה.

כיום לצורך ההמחשה מקומות 1-4 בדירוג האירופי זוכים בארבעה כרטיסים לשלב הבתים של ליגת אלופות, מקום חמישי זוכה אף הוא בארבעה כרטיסים אך כרטיס אחד הוא לסיבוב השלישי של המוקדמות, וכן הלאה. לישראל כיום יש נציגה אחד במוקדמות ליגת אלופות ו-3 נציגות במוקדמות הקונפרנס ליג.

בנוסף לדירוג שמסכם את חמש השנים של הנציגות בכל ליגה, יש דירוג נוסף שמסכם את העונה של הנציגות מכל ליגה. כל קבוצה מקבלת ניקוד על סמך ההישגים העונתיים שלה באירופה. הניקוד של כל אחד מהקבוצות מתווסף לניקוד הכללי של הליגה ממנה הם הגיעו וככל שהנציגות של אותה מדינה יצליחו במפעלים האירופים כך גם הדירוג של הליגה באופ”א יעלה.

בגלל השינוי במבנה של ליגת אלופות ובמקום 32 קבוצות בשלב הבתים יש 36 קבוצות בשלב הליגה, ישנו גם שינוי בכמות הכרטיסים שמקבלות הליגות. כרגע, ישנם 4 כרטיסים נוספים לשלב הבית והוא יחולק ככה:

  • ליגות 1-5 ישלחו 4 נציגות.
  • הליגה שישית תשלח 3 נציגות.
  • ליגות 7-15 שולחות 2 נציגות.
  • ליגות המדורגות 16-55 שולחות נציגה אחת.
  • מחזיקות ליגת אלופות וליגה אירופאית יקבלו גם הן כרטיס נוסף, במידה וזכו בו הן ישלחו נציג נוסף.
  • ליגות שסיימו 1-2 בדירוג העונתי של השנה האחרונה יקבלו אף הן נציג נוסף.

נכון לכתיבת שורות אלו הליגות שנמצאות במקום הראשון והשני הן: הליגה האיטלקית (14.714) אשר כל הנציגות שלה עדיין נמצאות במפעלים האירופאים בנוסף לניצחון של לאציו על באיירן במפגש הראשון בין שתי הקבוצות בליגת האלופות שהוסיף לנקודות של הליגה, והליגה הגרמנית (13.875) שלמעט אוניון ברלין שהודחה מהמפעלים האירופאים כל שאר הקבוצות עדיין מתחרות. הליגה האנגלית (13.875) ו-הליגה הספרדית (12.937) נמצאות עם 6 נציגות שנותרו במפעל לכל אחת.

לפי הכתוב לעיל, כרגע הליגה האיטלקית והליגה הגרמנית ישלחו נציגה נוספת לשלב הבית של ליגת אלופות בעונה הבאה. המטרה של אופ”א בדבר הזה היא ליצור תחרות גם בין חמש הליגות הבכירות ורצון להשאיר את הליגות הבכירות במפעלים האירופאים שלה ולא לערוק לסופרליג שמחכה מעבר לפינה.

אז מה לגבי ישראל?

אתמול מכבי חיפה ניצחה 1-0 את גנט והוסיפה ניקוד למאגר של ישראל שעומד על כ-7.750 העונה ו-30.125 בדירוג הכללי, הניקוד של עונה זו הוא הניקוד הגבוה ביותר של ישראל בחמש שנים האחרונות. כרגע הליגה ממוקמת במקום ה-16 ששולח נציגה אחת בלבד לסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת אלופות. במקום ה-15 וה-14 שמקבלים 2 נציגות נמצאות דנמרק ונורבגיה.

דנמרק: נכון לרגע זה הליגה הדנית ממוקמת במקום ה-14 עם 31.450 נקודות דירוג, אך כנראה הליגה הזו תאבד את הנציגה האחרונה שלה קופנהאגן שהפסידה 3-1 למנצ’סטר סיטי בשלב השמינית של ליגת אלופות. נורבגיה: הליגה הנורבגית במקום ה-15 עם 30.625 נקודות דירוג. כרגע יש לליגה הזו שתי נציגות פעילות בקונפרנס ליג, מולדה שניצחה 3-2 בבית את ליגה ורשה ובודו גלימט שעשתה תיקו בחוץ עם אייאקס 2-2.

לישראל כרגע יש שני נציגות פעילות, הראשונה מכבי חיפה שניצחה 1-0 את גנט והשנייה היא מכבי תל אביב שתחכה בשמינית גמר הקונפרנס ליריבה הבאה שלה. צריך לזכור שעד חצי הגמר הקבוצות הישראליות יכולות להביא נקודות רק דרך תוצאות של ניצחון/תיקו וההעפלה לשלב הבא לא תניב נקודות.

נציגה נוספת בליגת אלופות בעונה הבאה זה יעד בר השגה אם מכבי חיפה ומכבי תל אביב ימשיכו לעשות חיל. וגם אם לא נזכה שנה הבאה לראות קבוצה נוספת אם נמשיך לשמר את ההישגים האחרונים של הקבוצות הישראליות אולי נזכה לראות בקרוב את מה שלא קרה מאז 2004/05.

1 תגובה
  1. דור כותב

    תודה על ההסבר

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן