המאמן החדש צריך להיות מישהו שמזוהה עם ליברפול | יוסי בניון בראיון ל’דיילי מייל’

המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון התראיין הבוקר (ראשון) לאתר הבריטי ‘דיילי מייל’ ודיבר על תקופתו באנגליה, עמדת המאמן בליברפול, צ’לסי, הנבחרת, והשאיפות לעתיד

“ליברפול הייתה מיוחדת עבורי, אלו היו שלוש השנים הטובות בחיי, נהניתי מאוד, האנשים הם אנשים טובים. הרגשתי שזה המקום הנכון עבורי ועבור משפחתי וכשחקן״.

לגבי עמדת המאמן באנפילד

“מבחינתי המאמן החדש  צריך להיות מישהו שמזוהה עם ליברפול. אם הם יכולים להביא מישהו כמו צ’אבי (אלונסו) או – וזו עשויה להיות הפתעה – מישהו כמו סטיבן ג’רארד, אחד מהם ימשיך את מה שקלופ בנה כי הוא מכיר את המועדון. צ’אבי הוא חבר טוב שלי ואני יכול להבין למה אנשים מדברים עליו כמאמן ליברפול.

מבחינת סטיבי, זה לא עבד טוב באסטון וילה עבורו, אבל הוא עשה עבודה נהדרת בסקוטלנד. מגיעה לו הזדמנות להיות מאמן בליברפול על כל מה שהוא עשה בקריירה שלו. אם הם מביאים את האדם הנכון, ליברפול יכולה לבנות על היציבות של קלופ בתשע השנים האחרונות. לא צריך להחליף 35 שחקנים, אוקיי, שחקנים מסוימים עשויים ללכת אבל שחקנים מובילים תמיד ירצו לבוא לליברפול. עכשיו הם נלחמים על תארים וקלופ הוא האיש הראשי, אבל זה מועדון גדול, יש להם את המתקנים והתנאים להמשיך להיות מועדון גדול גם אחריו”

לגבי מצבה הנוכחי של עוד אחת מקבוצתו לשעבר של הקשר באנגליה – צ’לסי 

״מאז שרומן אברמוביץ’ עזב המצב שלהם קשה. זה כמו לקחת את הבת שלך לחנות ממתקים והיא אומרת שהיא רוצה הכל. אתה קונה לה את כל הממתקים, אבל בסופו של יום כואב לה בטן. זה שיש לך כסף לא אומר שאתה קונה את כולם. צריך לבנות קבוצה וכרגע הם איבדו את הדרך. חייב להיות קול אחד ברור. אתה מביא את המנהל הספורטיבי הנכון ואתה סומך עליו. אם אתה סומך עליו, הוא צריך להיות הקול היחיד. אם יש יותר מדי דעות אז אתה מאבד הכל. טוכל עזב רק אחרי כמה משחקים, ואז הם מביאים את פוטר ומחליטים שהוא לא האחד, אז הם מביאים את פוצ’טינו. זה לא עובד.

בחודשים הראשונים הם רצו להראות שהם בשוק; ‘השחקן הזה…ליברפול וריאל מדריד רוצות אותו – בסדר, נציע 120 מיליון פאונד’. זה לא מביא הצלחה.

תראה את ניוקאסל – יש להם כסף אבל אני לא רואה אותם קונים את כולם. צ’לסי צריכה לעצור, לחשוב ולהירגע מהוצאת כסף. אולי יהיה לך את השחקן הנכון על ידי הוצאה של 15 מיליון ליש”ט או 20 מיליון ליש”ט.”

בניון דיבר גם החברים שרכש בתקופתו באנגליה, וכוונותיו לעתיד המקצועי שלו

“למפארד, אלונסו, ג’רארד. פרננדו טורס, אנחנו החברים הכי טובים, פפה ריינה, שעדיין משחק, אלבארו ארבלואה, אנחנו בקשר טוב. הייתי בחדרי הלבשה נהדרים, חבר’ה נהדרים. העובדה שנשארנו כידידים אומרת הרבה, הרבה יותר ממה שהשגנו על המגרש. אני משתמש באנשי הקשר האלה, זה חלק מהעבודה להצליח. השלמתי את החלום שלי כשחקן, לשחק באנגליה, וזה היה לא ייאמן עבורי. ווסטהאם, ליברפול, צ’לסי, ארסנל. אפילו לא יכולתי לחלום על לשחק במועדונים האלה.

עכשיו זה אותו דבר. החלום שלי הוא לחזור לאנגליה כי זו התרבות הטובה ביותר לכדורגל. זו השאיפה שלי”

על הסכסוך עם מאמנו בליברפול רפא בניטז, שהובילו למעברו לצ’לסי 

בניון טוען שמעולם לא רצה לעזוב את ליברפול, אך היחסים עם המאמן הספרדי הקשו עליו מאוד. אפילו סטיבן ג’רארד תיאר פעם את מערכת היחסים שלו עם בניטס כ’מרוחקת וחסרת רגשות’ ובניון בהחלט מסכים.

״בשלב הזה היו לנו כמה בעיות, זה נכנס לחדר ההלבשה וזה עבד נגדנו. מאמן צריך לדעת אילו אנשים לקרב אליו, לא רק מישהו שיגיד לו כן כל הזמן.

למה שתרצה שמישהו פשוט יגיד “רפא אתה צודק”? זה מה שהיה חסר לרפא, כי רפא הוא מאמן גדול על המגרש, טקטית אחד הטובים. הוא שיפר את השחקנים.

אבל מערכת היחסים שלו עם השחקנים, אתה צריך מישהו שיעזור. לא היה לנו את זה בזמנו. הרגשתי שאני לא יכול להמשיך. אבל אז כשבניטס עזב רק כמה ימים אחרי שהצטרפתי לצ’לסי חשבתי ‘למה עזבתי?’ כי רציתי להמשיך בליברפול. אבל גם היה לי מזל ללכת לצ’לסי. ואז הייתי בר מזל ללכת לארסנל ולהכיר את ארסן ונגר. אז ממצב רע, מצאתי דברים טובים״.

על נבחרת ישראל

“התפקיד שלנו הוא להביא אושר, זה מה שהרגשנו מאז שהמלחמה התחילה באוקטובר. קשה מאוד לשחק כשהמדינה שלך במלחמה כי יש לנו כמה שחקנים שהמשפחות שלהם מעורבות, וגם המשפחה שלי הייתה מעורבת.

קשה להתרכז בכדורגל. אבל במהלך הקריירה שלי הייתי עם שחקנים מכל הדתות – מוסלמים, נוצרים – וכולנו היינו החברים הכי טובים. יש לנו מוסלמים ויהודים בנבחרת ואף אחד לא ירגיש שונה אחד מהשני. זה היעד הראשון שלי. יש לנו ערבים שיושבים עם שחקנים יהודים. אפשר לערבב את כולם ביחד. אתה בא לנבחרת ומתרכז בכדורגל, אנחנו לא מערבבים פוליטיקה. אם אתה אדם טוב, הדת שלך לא משנה”

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן