“המטרה מספר אחת שלי היא להמשיך בג’ירונה” | מיצ’ל בראיון

השחקנים שלו, התקופה הקשה, תפקיד המאמן והמשך הקריירה. מאמנה של ג'ירונה מדבר על הכל. וגם: איזה שחקן של בארסה הוא היה לוקח, ובאיזו קבוצה הוא אוהב לצפות?

מיצ’ל סאנצ’ס ממשיך לשבור את תקרות הזכוכית. המאמן של הפתעת העונה בלידה הספרדית, ממשיך לחלום בגדול. הקבוצה הקטנה שלו עושה עונה אדירה, ובמשך שבועות ארוכים אף הייתה במקום הראשון בליגה הספרדית. אמש(חמישי), התיישב המאמן הספרדי לראיון מיוחד, בו הוא דיבר על הרבה נושאים חשובים.

אומנם, התוצאות הלא טובות שהגיעו לאחרונה גרמו לחלק מהאנשים להטיל ספקות במעמדו. גם בתקופה הקשה, המנהל הספורטיבי של המועדון, אנריקה קרסל, המשיך לתת בו אמון: “אנריקה אמר לי שהוא הולך להמר עליי” פתח מיצ’ל את הראיון. ” הוא שידר להנהלה שאני האדם הנכון. הנתונים הראו שמגיעות לנו עוד הרבה נקודות, ושאנחנו הולכים בכיוון הנכון. למרות זאת, הנתונים האלה חייבים להימשך גם להמשך התחרות. הרעיון של המשחק הוא להשתפר ועם שינויים קטנים התוצאות בסופו של דבר יהיו טובות”.

מיצ’ל הסביר בראיון כיצד הוא תופס את תפקידו של המאמן: “שביעות הרצון הגדולה ביותר שלך אינה מגיעה רק מקבלת מספר הנקודות הרב ביותר. אני מתמקד הרבה בביצועים של כל שחקן, ומנסה לעבוד כדי לשפר אותם בכל יום. הייעוד שלי הוא לשפר את הכדורגלן. יש שלושה דברים מאוד חשובים עבורי: שהקבוצה תשחק בצורה שאני מנסה להעביר, תשיג תוצאות טובות ובעיקר השחקנים שלי. הסיפוק הכי טוב עבורי הוא שכל אחד מהשחקנים יראה בסוף הדרך שעברנו איך הוא השתפר ככדורגלן”.

למרות הירידה במשחקים האחרונים, מאמנה של הפתעת העונה ממשיך לכוון גבוה: “דיברנו על המשחק האחרון עם השחקנים ועל הדרישות שמגיעות מבחוץ, שאינן שלנו. אמרתי להם שאם נשחק ברמה המוכרת שלנו נהיה בליגת האלופות, כי מה שעושה אותנו טובים או רעים זה בסופו של יום הביצועים שלנו. יש משחקים שבהם השחקנים שלי עושים טעויות, לדוגמא במשחק נגד מיורקה הם לא היו מספיק טובים. אני תמיד ישיר עם השחקנים שלי. לפעמים אני מעיר להם מול כל הקבוצה, וההערה הזו יכולה לפגוע להם באגו. היא יכולה ליצור תחושה לא נעימה אצל השחקן, כי הוא חושב שאני לא מעריך מספיק את כל מה שהוא עושה. אבל השחקנים שלי יודעים שאני הולך איתם, לא נגדם”.

במהלך הראיון, נזכר מיצ’ל בניצחון הכי משמעותי עבורו העונה: “אני אקח את המשחק מול ברצלונה, כדוגמא למה שהקבוצה הזו מייצגת. בארסה בדיוק ניצחה את אתלטיקו, והיא הייתה בדינמיקה טובה. אני חושב ששיחקנו משחק טוב. שמה הפכנו לקבוצה בעלת סגנון מוכר. באותו יום גם דיברתי עם צ’אבי. אמרתי לו שאם אני מפסיד – שום דבר לא יקרה, אבל אם אני אנצח – זו תהיה תוצאה נהדרת. אבל בשבילך, יקרה ההפך”.


עבור מיצ’ל, הדרישות של בארסה כמועדון והלחץ שיש למאמן בארסה שונה לחלוטין ממה שיש לו בג’ירונה: “אין לי ידיעה מאוד ברורה של מה שקורה שם. אני שמח שאנשים מעריכים את העבודה שלי. במועדון ואפילו בתקשורת. במובן הזה אני מרגיש טוב יותר בג’ירונה. כשהקבוצה משחקת עם הרעיונות שלי אנחנו גרועים יותר, אבל כשהם משתחררים לדרך המשחק שלהם הם טובים מאוד. זה מה שהיה חסר לי במשחק מאיורקה, לא ראיתי את הקשרים האלה ביניהם. אני לעולם לא אוכל לנצח משחק מהספסל, הכל יהיה תלוי בהם. אני לא רוצה שהם יהיו כמו במשחק שחמט, אני רוצה שהם יזרמו. והתוצאות הטובות מגיעות בגלל שהם מסוגלים להשתחרר”.

מיצ’ל דיבר גם על היעדים והמטרות שנשארו לעונה הנוכחית: “האתגר של ליגת האלופות עדיין קיים, אבל יש עוד הרבה על מה להתגבר. כמאמן אני מרגיש הגשמה כאן. אני מרגיש שאני משיג את המטרה שלי, שהיא לייצר ולהביע רעיון. זה מה שתמיד רציתי להשיג, מעבר לשיפור השחקן. להגיע לליגת האלופות יהיה אתגר, ואתגר נוסף יהיה לעבוד בעונה הבאה עם קבוצה שמתחרה בשלוש תחרויות. אני לא יודע איך זה לאמן כשהקבוצה משחקת ברביעי ובראשון, אני לא יודע את עומס העבודה שצריך להתמודד איתו. זה אתגר יפה והחלום שלי הוא לאמן בשנה הבאה כאן בג’ירונה לקראת משחק בליגת האלופות”.


“המטרה מספר אחת שלי היא להמשיך בג’ירונה”, אמר מיצ’ל בהתייחסות לעתידו. “אבל אני מקווה שאוכל להיות בין המועמדים לאמן שתיים מהקבוצות הטובות בעולם, ריאל מדריד וברצלונה. זה אומר הרבה על העבודה שלי וגם יהיה טוב למועדון.אני מקדיש תשומת לב רבה לסיטי של פפ, מכיוון שהם משחקים מאוד דומה לסגנון המשחק שלי ואני רוצה להשתפר בפרטים רבים”.

לסיום נשאל מיצ’ל איזה שחקן הוא היה לוקח מהסגל של צ’אבי: “אם הייתי צריך לבחור אחד… זה כנראה יהיה אוריול רומאו. אני יודע שהוא אדם טוב והוא שחקן מוביל. אני לא יודע מה קורה לו העונה כי אני לא שם, אבל הוא שחקן נהדר. לבארסה יש גם את השוער הטוב בעולם, לפי השקפת המשחק שלי, שזה טר שטגן. אם הייתי צריך לבחור שחקן אחד לכל עמדה אז בהגנה הייתי משחק עם ואן דייק, עם דה בריינה במרכז השדה ועם אמבפה בהתקפה. אני חושב שאמבפה הוא השחקן שבאופן אישי יכול לסיים הכי הרבה מצבים עם שערים ולהכריע משחק”.

1 תגובה
  1. סער כותב

    תודה! כיף לקרוא

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן