ה’מטרונום’ ממילאנו: אנדראה פירלו חוגג 45

השאלה הגדולה בחיים ובכדורגל בפרט, היא שאלת המה אם? מה היה קורה, אם ריאל מדריד הייתה מקבלת לשורותיה את הילד הארגנטינאי עם בעיות הגדילה? אם אלכס פרגוסון היה מפוטר בתחילת דרכו? אם מראדונה לא היה נוגע ביד ברבע גמר המונדיאל? ועוד. היום נתחיל בשאלה: מה היה קורה אם אנדראה פירלו, שחוגג היום יום הולדת ה-45, היה בוחר בעסק המשפחתי ומוותר על הכדורגל?

אנדראה פירלו נולד ב-19 במאי 1979 בקומונה פלרו בצפון איטליה. פלרו היא חלק ממחוז לומברדיה, בה שוכנת העיר מילאנו. כילד צעיר, פירלו אהד את אינטר מילאנו, אחת משתי הקבוצות הגדולות של העיר מילאנו ואחת הקבוצות הגדולות באיטליה ובאירופה כולה.

פירלו מייצרים פלדה

משפחת פירלו היא משפחת עסקים עשירה שעיסוקה העיקרי הוא ייצור פלדה, ולאנדראה הצעיר הוצע להצטרף לעסק המשפחתי. אך למרות ההצעה, הוא בחר באהבה הגדולה – הכדורגל. הוא החל את דרכו במועדון הנוער של ברשה, העיר הסמוכה לפלרו, וב-1995, כשהיה בן 16, עלה פירלו לקבוצת הבוגרים של המועדון. הוא שיחק בקבוצה כקשר התקפי במשך כשלוש שנים, בסיומן הוא נמכר לקבוצה האהובה עליו – אינטר מילאנו.

התקופה בה היה שייך לאינטר לא הייתה מוצלחת. הוא מיעט לשחק באינטר והושאל בין היתר לרג’ינה וחזרה לברשה. בשנת 2000 הוא זכה עם נבחרת איטליה עד גיל 21 באליפות אירופה, כשהוא מבקיע שלושה שערים שהפכו אותו למלך השערים של הטורניר ולשחקן המצטיין.

אנדראה פירלו הופך לאגדה במילאן

בשנת 2001 נמכר פירלו ליריבה העירונית מילאן, שם הוא התחיל לפרוח. הוא הפך לשחקן קבוע בהרכב הקבוצה, ולבורג מרכזי וחשוב. כבר בעונתו השנייה, זכה פירלו עם הקבוצה בליגת האלופות אחרי ניצחון בדו-קרב פנדלים בגמר על יובנטוס. הוא המשיך לככב במילאן, וזכה איתה בעונה שלאחר מכן באליפות הראשונה שלו.

בספטמבר 2002 ערך פירלו את הופעת הבכורה בנבחרת הלאומית הבוגרת, במשחק מול אזרבייג’ן במוקדמות יורו 2004. אגב, ביורו עצמו הודחה איטליה בשלב הבתים. במקביל הוא שיחק עם הנבחרת הצעירה באולימפיאדת אתונה, בה זכו האיטלקים במדליית הארד. בעונת 2004/05 הגיעו מילאן ופירלו לגמר ליגת האלופות מול ליברפול, שם הם הובילו 0:3 במחצית, אך לבסוף הם איבדו את היתרון והגיעו שוב לדו קרב פנדלים. בפנדלים, שוערה של ליברפול, יז’י דודק, עצר את בעיטתו של פירלו ומילאן הפסידה 3:2 ואיבדה את הגביע.

זכייה במונדיאל

בקיץ 2006 התפוצצה באיטליה פרשת הקאלצ’ופולי, בה הואשמו מספר קבוצות ביניהן מילאן בהטיית משחקים. מילאן סיימה במקום השני אחרי יובנטוס אך נענשה בהפחתת 30 נקודות. בקיץ הקשה שעבר על הקבוצה שלו, הגיע פירלו לשיא עם הנבחרת הלאומית במונדיאל 2006, בו הוא בישל ארבעה שערים והבקיע אחד. הוא גם זכה שלוש פעמים בתואר “איש המשחק”, והבקיע בדו קרב הפנדלים בגמר בדרך לזכייה. בסיום המונדיאל קיבל פירלו את תואר “כדור הארד”, התואר השלישי בחשיבתו שמוענק לשחקנים בודדים בסיום הטורניר. הוא המשיך בנבחרת עד 2011, ובמהלך תשע השנים בנבחרת הוא הופיע 116 פעמים והשתתף בשישה טורנירים גדולים.

אנדראה פירלו עובר ליריבה השנואה

העונש הקשה שקיבלה מילאן לא שבר אותה, וכבר בעונה שלאחר מכן היא הגיעה לגמר ליגת האלופות, שלישי תוך שש שנים. הפעם היא נקמה בליברפול עם ניצחון 1:2, בדרך לגביע השביעי בתולדותיה. פירלו המשיך במילאן עד קיץ 2011, והוסיף עוד אליפות אחת.

בקיץ 2011, אחרי שמעמדו בקבוצה התחיל להיחלש, עבר פירלו הישר אל היריבה השנואה יובנטוס אחרי 401 הופעות במדי ה’רוסנרי’. את הקדנציה ביובנטוס הוא פתח בסערה עם שני בישולים במשחק הבכורה. פירלו המשיך להצטיין גם בשחור לבן, והיה חלק משמעותי בזכייתה של יובנטוס בארבע אליפויות רצופות, רצף שהמשיך גם אחרי עזיבתו. הוא גם עזר לקבוצה להגיע ב-2015 לגמר ליגת האלופות, הרביעי בקריירה שלו, אך הוא הפסיד בו 3:1 לברצלונה.

קריירת אימון

ביולי 2015 עזב פירלו לראשונה בקריירה את איטליה, כשחתם בניו יורק קוסמוס מליגת ה-MLS. הוא שיחק במדיה שנה וחצי, עד שפרש מכדורגל בנובמבר 2017, אחרי 872 משחקים בקבוצות השונות ובנבחרת הלאומית. את קריירת האימון הוא התחיל ביובנטוס, הקבוצה בה הוא סיים את דרכו באיטליה, כשמונה למאמן קבוצת המילואים של המועדון באוגוסט 2020.

שבוע בלבד לאחר מינויו, הוקפץ פירלו לאימון הקבוצה הבוגרת, אותה אימן במשך שנה אחת, בסיום העונה הוא פוטר לאחר שסיים עם הקבוצה במקום הרביעי והודח בשמינית גמר ליגת האלופות. ביוני 2022 הוא מונה למאמן קבוצת פתיח קארגומרוק הטורקית, בה אימן שנה אחת לפני שחזר למולדתו כשמונה למאמן סמפדוריה האיטלקית, אותה הוא מאמן כיום.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן