מלחמה על כל ה’קופה’ | הכנה לגמר הגביע האיטלקי

יובנטוס ואטאלנטה ייפגשו היום באולימפיקו (רביעי, 22:00) במסגרת גמר הגביע האיטלקי למשחק אחד על התואר השני בחשיבותו בארץ המגף. הפורמות של שתי הקבוצות, הדרך של כל קבוצה לגמר, הרכבים משוערים, סטטיסטיקות ועוד.

1. הקדמה:

יובנטוס ואטאלנטה ייפגשו היום (רביעי) ראש בראש בסטאדיו אולימפיקו ברומא למשחק הגמר של הגביע האיטלקי. שתי הקבוצות רוצות לזכות בתואר הראשון שלהם העונה, והם יעשו הכל כדי לזכות בגביע האיטלקי. אם יובה תזכה – זה יהיה התואר היחיד שלה העונה. במידה ואטאלנטה תזכה, זה גם יהיה התואר הראשון שלה העונה, אך לה יש עוד סיכוי לתואר שני, כאשר היא תתמודד בעוד כשבוע בגמר הליגה האירופית נגד המפלצת מלברקוזן.

2. מומנטום, סטטיסטיקות וציפיות:

יובנטוס:

מקס אלגרי הצהיר מאז תחילת העונה שהמטרה של המועדון היא לסיים בטופ 4 ולזכות בגביע האיטלקי. את המשימה הראשונה יובה “צלחה” ביום ראשון האחרון, ועכשיו נותר לה להצליח במשימה השניה.

החבורה המדשדשת של אלגרי נמצאת בפורמה נוראית. ב-15 משחקי ליגה האחרונים שלה, היא השיגה 15 נקודות בלבד! ממוצע של נקודה למשחק!המאזן של יובה ב15 המשחקים האלו הוא: 4 הפסדים, 9 תוצאות תיקו ו-2 נצחונות בלבד. קצב צבירת נקודות של קבוצת תחתית.

במשחק האחרון שלה בתחילת השבוע, הגברת הזקנה הייתה צריכה ניצחון ביתי על סלרניטנה כדי לעלות רשמית לליגת האלופות. יובה שמטה נקודות נוספות נגד הקבוצה מהמקום האחרון בטבלה, שהבטיחה כבר ירידה לסריה ב’, והמשחק נגמר בתוצאה 1-1 משער מאוחר של ראביו בדקה ה-91. גם במשחק הזה יובה המשיכה לאכזב אחרי 4 תוצאות תיקו רצופות בליגה לפני המשחק נגדם(רומא, מילאן, טורינו וקליארי).

למרות שלא ניצחה, יובה עלתה בכל זאת לליגת האלופות אחרי שיותר מאוחר באותו היום אטאלנטה ניצחה את רומא 2-1 מה שקבע שיובה לא תוכל לסיים מתחת למקום שמוביל לליגת האלופות. כרגע יובנטוס ניצבת במקום הרביעי בטבלה, עם 67 נקודות בשוויון נקודות עם בולוניה הרותחת של מוטה מהמקום השלישי. ביום ראשון הבא השתיים ייפגשו למשחק על המקום השלישי במסגרת המחזור ה-37 של הליגה האיטלקית. אמנם בליגה העניינים לא מאירים פנים ליובה, אך בסופו של דבר היא השיגה את הכרטיס שלה לליגת האלופות והמבחינה הזאת היא יכולה להיות רגועה.

המשימה השניה תהיה לא פשוטה מול המכונה של גספריני, אבל הניסיון של יובה והקהל שלה יכול להוביל אותה לזכיה בגביע אחרי 2 עונות. בנוסף לכך, יובה של הגביע העונה היא לא אותה יובה של הליגה, וניתן לראות את זה בצורת המשחק שהיא משחקת כאשר היא הרבה יותר התקפית, כובשת יותר ומעזה יותר. במשחק האחרון בגביע, יובה הפסידה 2-1 ללאציו, אך עלתה בזכות התוצאה הכוללת בחצי הגמר – 3-2 בסיכום.

מבחינת חיסורים, יובה תחסר את מנואל לוקאטלי במשחק הגמר עקב צבירת צהובים ואת מתיאה דה שיליו עקב פציעה. כל השאר זמינים ונמצאים בסגל.

הסגל של יובה לגמר הקופה איטליה:

בכל הקדנציה השניה של אלגרי עם יובה, הוא לא זכה איתה בתואר אחד. היום תהיה לאלגרי הזדמנות אחרונה לזכות בתואר בקדנציה השניה שלו. זכיה בגביע תיתן לביאנקונרי ואוהדיה סיום מתוק לעונה מרה. אם הגברת הזקנה תזכה זה יהיה התואר הראשון שלה אחרי שנתיים ללא זכיה בשום תואר, כאשר התואר האחרון שלה היה זכיה בגביע האיטלקי אחרי ניצחון 2-1 על אטאלנטה בגמר לפני 3 עונות.

סטטיסטיקה:

– מלך השערים של יובה בקופה איטליה הוא ארקדיוש מיליק עם 4 שערים, כאשר הוא כובש שער כל 36 דקות בממוצע. הפולני הוא גם השחקן עם הכי הרבה מעורבות בשערים בקופה איטליה (4 שערים).

– מלך הבישולים של יובה ושל כל הקופה איטליה הוא ווסטון מקני עם 3 בישולים, לתאו הרננדז יש גם 3 בישולים.

– יובה הפסידה משחק אחד מתוך 4 משחקים בקופה איטליה העונה, כאשר היא הפסידה 2-1 ללאציו במשחק הגומלין של חצי הגמר אחרי 2-0 במשחק הראשון.

– מאזן השערים של יובה בקופה איטליה הוא 13:3, יחס של +10.

אטאלנטה:

החבורה המלהיבה של ג’אן פיירו גספריני יכולה להשלים דאבל בתוך שבוע אחד בלבד, כאשר ביום רביעי הבא היא תפגוש את באייר לברקוזן בגמר הליגה האירופית. הקבוצה מברגמו לוהטת לאחרונה והיא נמצאת במומנטום חיובי.

בעשרת משחקיה האחרונים בכל המסגרות היא הפסידה פעם אחת בלבד, כאשר ליברפול ניצחה 1-0 בברגמו ברבע גמר ליגת האירופית. לבסוף, ההפסד לליברפול לא היה משמעותי כלל, שכן במשחק הראשון היא התפוצצה עליה עם 3 שערים באנפילד אחרי תצוגה אדירה. המאזן של אטאלנטה בעשרת המשחקים האחרונים הוא: הפסד, 7 נצחונות ו2 תוצאות תיקו. בין היתר, היו לאטאלנטה לאחרונה נצחונות מרשימים, כמו ה 3-0 על ליברפול בחוץ, 3-0 על מארסיי בבית במסגרת חצי הגמר ו4-1 על פיורנטינה במסגרת חצי גמר הגביע.

במשחק האחרון שלה בכל המסגרות, אטאלנטה ניצחה את רומא 2-1 מה שהעלה אותה למקום החמישי בטבלה, שמוביל לליגת האלופות. כעת היא תלויה בעצמה לגבי עליה לליגת האלופות, עם 3 משחקים שנותרו לה לשחק בליגה. “האלה” ניצבת במקום החמישי בטבלה עם 63 נקודות, כאשר רומא ניצבת ממש מאחוריה עם 60 נקודות. המועדון מברגמו צריך 3 נקודות בלבד ב3 משחקים כדי להעפיל לליגת האלופות. לחילופין, זכייה בליגה האירופית תבטיח לאטאלנטה גם כן מקום בליגת האלופות.

מבחינת חיסורים, אטאלנטה תחסר את אמיל הולם עקב פציעה, ואת ג’אנלוקה סקאמאקה שנמצא בכושר אדיר עקב כרטיסים צהובים. הסגל של אטאלנטה לגמר הקופה איטליה:

אטאלנטה יכולה לזכות בתואר הראשון שלה מאז הזכיה בסריה ב’ בעונת 2010/2011. גספריני נמצא באטאלנטה מאז שנת 2016, והוא הפך את הקבוצה מברגמו לקבוצת צמרת בליגה האיטלקית והגיע איתה להישגים מאוד יפים בתקופה הזאת אך עד כה הוא לא זכה איתה בשם תואר קבוצתי. המאמן האיטלקי בן ה-66, שחוזהו מסתיים בסוף העונה עם אטאלנטה  ועדיין לא ידוע אם יאריך את חוזהו, ירצה לעשות הכל כדי לזכות בתואר הראשון שלו עם אטאלנטה ובתואר הראשון שלו בכלל בתור מאמן.

סטטיסטיקה:

– מלך השערים של אטאלנטה בקופה איטליה הוא טון קופמיינרס, עם 3 שערים. השחקן ההולנדי המצטיין מחוזר על ידי הרבה קבוצות לקראת הקיץ הקרוב.

– לאטאלנטה אין מלך בישולים יחיד, כאשר מספר שחקנים נמצאים עם בישול אחד.

– אטאלנטה הפסידה משחק אחד העונה בקופה איטליה מתוך 4 משחקים, כאשר היא הפסידה 1-0 לפיורנטינה במשחק חצי הגמר הראשון.

– מאזן השערים שלה בקופה איטליה הוא 9:4. יחס של 5+.

3. הדרך אל הגמר:

יובה ואטאלנטה התחילו לשחק בקופה איטליה משלב שמינית הגמר ולא מסיבובים מוקדמים יותר. חצי הגמר היה השלב היחיד שבו התקיימו 2 משחקים בשיטת בית וחוץ.:

בשמינית הגמר יובה ניצחה 6-1 מוחץ את סלרניטנה ועלתה בסטייל לרבע הגמר. ברבע הגמר היא המשיכה למחוץ וניצחה 4-0 את פרוסינונה, עם שלושער של מיליק ושער נוסף של יילדיז. בחצי הגמר הראשון היא ניצחה בבית 2-0 את לאציו, ובגומלין לאציו השוותה את תוצאת הסיכום אך מיליק צימק, והעלה את יובה לתוצאה כוללת של 3-2 בדקות הסיום של המשחק.

אטאלנטה ניצחה 3-1 את ססאולו ללא קושי בשמינית הגמר. ברבע הגמר היא ניצחה 2-1 את מילאן, אחרי מהפך עם צמד של קופמיינרס. בחצי הגמר היא הפסידה 1-0 במשחק הראשון לפיורנטינה בפירנצה, אך במשחק השני היא הפכה את התוצאה וניצחה 4-1 משכנע ועלתה בסטייל לגמר.

4. ראש בראש:

יובנטוס ואטאלנטה נפגשו 17 פעמים לאורך ההסטוריה במסגרת הקופה איטליה:

– המאזן עומד על 7 נצחונות ליובה, 6 תוצאות תיקו ו4 נצחונות לאטאלנטה.

– מאזן השערים במפגשים האלה הוא 36 שערים לזכותה של יובה ו-29 לזכותה של אטאלנטה.

– מלך השערים במפגשים האלה הוא אנדראה לצארי, קשר העבר של אטאלנטה, עם 5 שערים.

– מלך השערים של יובה במפגשים האלה הוא ניקולה אמורוסו, ביחד עם מרסלו סאלאייטה, עם 3 שערים כל אחד.

– השתיים נפגשו פעם אחת בלבד בשלב הגמר של הקופה איטליה. זה קרה לפני 3 עונות, בעונת 20/21, כאשר אז יובה ניצחה 2-1 משערים של קייזה ודג’אן קולוסבסקי. מלינובסקי השווה זמנית את התוצאה עבור אטאלנטה עד שקייזה החזיר ליובה את היתרון.

– אטאלנטה הגיעה 5 פעמים לגמר הקופה איטליה, וניצחה פעם אחת בלבד.

– יובנטוס עלתה הכי הרבה פעמים בהיסטוריה לגמר הגביע האיטלקי, 21 גמרים. הגברת הזקנה ניצחה ב-14 מתוכם, מה שהפך אותה לשיאנית הזכיות בקופה איטליה.

– אטאלנטה זכתה פעם אחת בלבד בגביע האיטלקי בעונת 1962/1963.

5. הרכבים משוערים:

הרכב משוער של יובנטוס (3-5-2): מתיה פרין, דנילו, גלייסון ברמר, פדריקו גאטי, סמואל אילינג ג’וניור, אדריאן ראביו, האנס ניקוליסי קאוויליה (יחליף את לוקאטלי המורחק), אנדראה קמביאסו, ווסטון מקני, פדריקו קייזה ודושאן ולאחוביץ’.

הרכב משוער של אטאלנטה (3-4-3): מרקו קארנסצ’י, ג’יורג’יו סקאלביני, איסאק היאן, בראט דג’ימסיטי, מתיאו רוג’רי, אדרסון, מארטן דה רון, דוידה זפאקוסטה, אדמולה לוקמן, טון קופמיינרס וצ’ארלס דה קטלארה.

6. סיכום:

לסיכום, מצפה לנו משחק מרתק ומותח מאוד, האולימפיקו יהיה הר געש בהתחשב בכך שזה משחק הגמר ולאור העובדה שכל הכרטיסים למשחק אזלו. באצטדיון יהיו 40,000 אוהדי יובה ועוד 20,000 אוהדי אטאלנטה, ושתי הקבוצות ירצו לעשות הכל כדי לזכות בתואר השני בחשיבותו באיטליה.

5 תגובות
  1. אלון פיאלקוב כותב

    ואו! איזו עבודה מטורפת, שיצרה כתבה מדהימה. שאפו ענק.

  2. אליעד פנש כותב

    תודה רבה אלון!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    גספריני אנדרייטד הוא יביע גביע אולי 2

  4. אליעד פנש כותב

    מאמן בהחלט אנדרייטד. מסכים איתך.

  5. פאבל נדבד 🐐 כותב

    פורצה פורצה פורצה!!! יאללה אלגרי אל תחרבן לנו את זה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן