הנוקאאוט של מוריניו | רומא 2 – 0 נאפולי

ביום שבת ה 23/12 נאפולי הגיעה להתארח אצל רומא בסטדיו אולימפיקו כששתי הקבוצות במומנטום שלילי- רומא אחרי הפסד 2-0 לבולוניה המפתיעה ונאפולי שספגה בביתה לא פחות מארבעה שערים מפרוסינונה בשמינית גמר הגביע האיטלקי.

נאפולי הגיעה כפייבוריטית למשחק, הנאפוליטנים אמנם החזיקו במאזן שערים זהה בדיוק לרומאים (28 שערי זכות לעומת 19 שערי חובה) אך הם ניצבו במקום החמישי, שלושה מקומות מעל חניכיו של מוריניו.

ואם כבר מדברים על מוריניו, הפורטוגלי היה צריך להסתדר בלי כוכבה של הקבוצה העונה פאולו דיבאלה, האנגלים כריס סמאלינג ותמי אברהם וחוסאם אווער האלג’יראי. בנוסף לנתוני הפתיחה האלו גם ההיסטוריה לא הייתה לצידו של ה”מיוחד”, הניצחון האחרון של רומא על נאפולי התרחש בנובמבר 2019, מאז נפגשו הקבוצות שבע פעמים כאשר נאפולי מנצחת חמישה ובשניים הקבוצות נפרדו בשיוויון.

עכשיו הגיע הזמן להכנס קצת למספרים

0 שערים: זהו בסך הכל המשחק החמישי העונה בליגה האיטלקית שבו רומא לא סופגת שער, הנתון השמיני בטיבו יחד עם מונזה ופיורנטינה.

לא פחות מ 12 כרטיסים צהובים חולקו במשחק הזה לשחקני השדה ( ושניים נוספים למאמני הקבוצות) נוסף לכך ויקטור אוסימן ומתיאו פוליאטנו ”זכו” לראות את הכרטיס האדום. הפעם האחרונה שבה היו שני מורחקים לקבוצה אחת בליגה האיטלקית… הייתה ממש לפני שבועיים, כשרומא פגשה את פיורנטינה. באותו המשחק רומאלו לוקאקו וניקולה זוואלסקי ירדו מוקדם לחדרי ההלבשה.

רומאלו לוקאקו כבש את שערו השמיני העונה והוא ניצב במקום השלישי, בשיוויון עם אוליבייה ז’ירו של מילאן ומתחת לדומיניקו ברארדי מססואולו עם 9, לאוטרו מרטינז המשחק באינטר מוביל כרגע את הליגה עם 15 שערים.

במהלך שהוביל לגול השני של רומא היו על המגרש רק 8 שחקני נאפולי, כאשר נוסף לאוסימן ופוליאטנו המורחקים, גם הבלם נאתן הברזילאי קיבל טיפול לאחר פציעה ולא יכל לסייע באותה מתפרצת קטלנית.

ניתן לראות בלם יחיד שנותר כתוצאה מהחסרון המספרי מול ארבעה שחקני רומא

2- מערכים שונים, העונה רומא של מוריניו משחקת בשני מערכים שונים -3-5-2 (3 בלמים, שלישיית קישור אמצע, שני שחקני כנף ושני חלוצים).במערך הזה שלישיית הקישור יוצרת דומיננטיות במרכז וחיפוי נוסף להגנה וכך שחקני הכנף מקבלים חופש התקפי, קריסטיאנסן בימין וזאלווסקי בשמאל בילו את רוב המשחק בשליש ההתקפי כפי שניתן לראות במפות החום שלהם.
ו3-4-2-1 ( שלושה בלמים,שני קשרי אמצע, שני שחקני כנף, שני קשרים התקפיים וחלוץ מרכזי), השלישייה ההתקפית יחד עם שחקני הכנף יוצרת עומס רב על ההגנה ומאפשר מצבי הבקעה רבים.
לאחר ההרחקה של פוליאטנו מוריניו זיהה הזדמנות פז והכניס שלושה שחקני התקפה (פלגריני,אזמון ואל שעראווי) על חשבונם של פארדס הקשר, זאלווסקי שחקן הכנף ובלוטי החלוץ. החילופים האלו אפשרו לשנות את המערך בדקה ה71 ואפשרו לרומא לכבוש שני שערים ולנצח.

ניתן לראות שלא פחות משבעה שחקני רומא נמצאים בקרבת הרחבה, שארבעה מהם בתוכה

הניצחון הזה העלה את רומא למקום השישי והזאבים מקווים לצבור מומנטום חיובי מהמשחק ולהתקרב לחלק העליון של הטבלה, ואולי סוף סוף לחזור לליגת האלופות לראשונה מאז עונת 18-19.

נתון בונוס: זו הפעם הראשונה מאז עונת 18-19 שרומא מצליחה למנוע מהאלופה המכהנת לכבוש נגדה שער, בפעם האחרונה שזה קרה רומא, אז תחת הדרכתו של קלאודיו ראניירי, ניצחה 2-0 את האלופה יובנטוס.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן