“הנרי – ברמה של רונאלדו ומסי” | גאל קלישי בראיון

המגן הצרפתי הותיק ישב לראיון על עונתו הראשונה בארסנל, הבלתי מנוצחים, ארסן ונגר והאהבה להנרי


“זה משעשע להיות בצד השני (מאמן), כי לא עובר יום בלי רגע שלוקח אותי אחורה לתקופה עם ארסן, פפ או לורן בלאן”

גאל קלישי אגדת ארסנל, מנצ’סטר סיטי ונבחרת צרפת אשר משמש כיום כעוזרו של תיירי הנרי בנבחרת צרפת הצעירה, התיישב לראיון על העונה הראשונה בארסנל והעבודה עם כוכב גדול כמו תיירי הנרי. בקיץ 2003 ובגיל 18 בלבד כאלמוני מוחלט הוחתם קלישי בתותחנים על ידי ארסן ונגר במטרה לשמש כמחליפו של האנגלי הבינלאומי אשלי קול.

על המעבר לארסנל סיפר, “כמובן שהייתי משוכנע לעבור לארסנל, אבל בראש שלי חשבתי לעלות אולי ליגה אחת ובסוף לסיים באיזו קבוצת צמרת כאן בצרפת”. קילשי שהגיע אל לונדון מ-‘קאן’ מהליגה השלישית בצרפת המשיך לספר, “אבל אז הגיע ונגר נעמד מולי בקאן ואמר לי שהוא רוצה שאצטרף למועדון. בראייה לאחור על עונת הבכורה שלי, לא הבנתי כל כך מה הולך באותו הזמן. רק הגעתי מהליגה השלישית בצרפת, ועכשיו אני משחק עם השחקנים הגדולים האלה במועדון הנהדר הזה”.

“אין לי שום יכולת להבטיח לך שתשחק, אבל יש לך את המילה שלי. אם תתאמן ותוכיח את היכולות שלך, כמו שאנחנו מאמינים שאתה מסוגל, כשאשלי לא יהיה זמין אתה תשחק” אמר המאמן הצרפתי. “ואז כעבור מספר שבועות הצטרפתי, ואן ברונקהורסט יצא בהשאלה לברצלונה ובאותו הרגע הבנתי מי זה ארסן ונגר ראיתי את הכנות שבו, הכל היה תלוי בי בעבודה שנתתי והייתי צריך לתת”. קלישי השלים 22 הופעות מתוכם 12 משחקי ליגה בעונתו הראשונה במועדון וסייע לה לזכות באליפות הבלתי מנוצחת שהפכה לאחרונה עד היום עבור ארסנל.

קלישי סיפר על הופעת הבכורה שלו בקבוצה, “באותו הזמן לא היה ממני ציפיות וזה היה כל היופי. אני זוכר שארסן אמר לי ‘לתת את כל כולי ושיש סביבי שחקנים נהדרים שיעזרו לי לשחק ברמה הנדרשת’, אז פשוט נהנתי. עכשיו כמאמן בעצמי, אני מבין שזה היה הדבר הכי נכון להגיד לשחקן צעיר. ניצחנו את המשחק הזה כך שזה היה עוד יותר טוב, אבל לעד אזכור כמה בר מזל הייתי לשחק שם”.

קלישי הוסיף לספר, “כל שבוע הייתי לוקח שיעורי אנגלית, הייתי רוצה להיות קרוב לכולם בחדר ההלבשה לא רק אל הצרפתים, אשלי היה אחד האנשים שהכי רציתי להכיר כמובן, אף אחד לא היה יכול להשתוות ליכולת הנהדרת של השחקן הזה. הגישה שלו הייתה תמיד לתת את ההכי טוב שלך, הוא היה מכבד את כולם ומתאמן תמיד עם חיוך על הפנים”.

קלישי המשיך לספר על אשלי קול, “הוא תמיד היה זמין עבורי. הייתי ממש בר מזל להגיע לחדר הלבשה שכזה כי לא הייתה רוח רעה בו. תמיד אמרתי שזכיתי בקריירה שעברתי, בגלל כל התזמון שהיה בה. אף אדם בחדר הלבשה היה דמות רעה, וכשחקן צעיר זה חשוב עבורך”.

קלישי ששיתף פעולה עם שחקנים גדולים לאורך הקריירה, סיפר איך היה לעבוד תיירי הנרי מלך שערי ארסנל בכל הזמנים, “הוא הקשה עליי לפעמים, אבל זה היה בשביל שאשתפר. לדוגמא, הוא לקח אותי אחרי האימון והכריח אותי למסור לו את הכדור בעזרת השרוכים של הרגל הימינית שלי. בהתחלה הכדור הלך לכל עבר, והוא היה משתלט עליו בפשטות, רגל ימין רגל שמאל. חשבתי לעצמי ‘בן-אדם למה אתה גורם לי להרגיש ככה?’. או שאתה מרגיש בושה, אשם ומוותר או שאתה מתמיד ומשתפר. זה היה קשה, הוא דחף אותי. הייתי נוהג להגיד ‘אני לא יכול להבטיח לך שאביא לך את הכדור, אבל אנסה’. אני יודע שהוא הסתכל עליי כדי לראות אם אני מושך את עצמי לקצה”.

גאל הוסיף וסיפר על הנריי, “אתה צריך להבין כשהצטרפתי לקבוצה, הבחור הזה (הנרי), לא היה סופרסטאר אלה האיידול של הדור שלי. הוא מאותו מקום כמוני, אז אתה בטח יכול לדמיין איך הרגשתי כשהגעתי לשם. ואז אתה צריך לדרוש מעצמך להשתפר ולהגיע לרמה גבוהה כי הוא דורש ממך את זה”. יתר על כן סיפר גאל, “כשאנשים לא מכירים אותו קל לקטלג אותו כיהיר אבל הוא לא. אני ממקם אותו יחד עם רונאלדו ומסי. כשהייתי משחק בהייברי או באמירויות, ידעתי שהקהל לא מגיע כדי לצפות בגאל קלישי, הם הגיע לצפות בתיירי הנרי”.

קלישי הביע ביקורת על העלייה החדה בכוכבים בדור שלנו כשאמר, “הבעיה של היום עם הרשתות החברתיות היא שכל אדם עם כמה מיליוני עוקבים חושב שהוא שייך לקטגורית הכוכבים, אבל הם לא. אז הייתה צריך להיות בן אדם מיוחד כדי לקבל כזאת התייחסות, והוא (הנרי) כזה בן-אדם. זידאן, רונאלדו, מייקל ג’ורדן הנרי הוא אחד מאלה. הוא כישרון של פעם בדור. ולא כולם יכולים להיות כאלה”.

קלישי שהיה שותף לזכייה הבלתי מנוצחת של ארסנל, בעודו בן 18 הפך לשחק הצעיר ביותר שעושה זאת סיפר על כך ואמר, “אני זוכר את הרגע ממש, בהייברי הולכים לפני כל האוהדים מחזיקים את הגביע. עשרה חודשים לפני עוד שיחקתי בקאן בליגה השלישית, ועכשיו אני כאן. זכיתי להיות הצעיר ביותר שזוכה בתואר הזה, ולמרות שאני לא בן-אדם שמרים לעצמו, אולי אז הייתי כזה ממש קצת אבל! אבל אז הנרי הגיע תפס אותי מהצוואר היינו אל מול היציע המערבי והוא אמר לי ‘תהנה מהרגע, תהנה הכי טוב שתוכל ותנצור את הרגע הזה במוח. בגלל, תסמוך עליי שחקנים גדולים אחרים לא יזכו לו, אז אף פעם אל תקל ותחשוב שזה משהו קל”’.

“באותו רגע חשבתי לעצמי ‘זאת העונה הראשונה שלי כמקצוען, אנחנו בלתי מנוצחים, אני הכי צעיר אי פעם על מה אני מדבר בכלל?!’ אבל מיד אחרי זה עברתי שמונה שנים ללא זכייה בתואר”.

קלישי המשיך לשחק בתותחנים כ-7 עונות ו-250 הופעות, בסופם חתם במנצ’סטר סיטי בה שיחק 7 עונות כשאת סוף הקריירה העביר בסרבט ז’נבה. בסך הכל זכה המגן הצרפתי ב-3 אליפויות אנגליה, גביע אנגלי אחד, שני גביעי ליגה ושני צלחות סופר-קאפ.

 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן