הסגל המורחב של נבחרת ישראל לפריז 2024

גיא לוזון זימן את הסגל המורחב למשחקים האולימפיים, כשהליגיונרים עשויים להצטרף אליו. כל מי שזומן ואלו שמחכים לזימון

נבחרת ישראל מתכוננת ליציאה ההיסטורית לפריז.

בפעם האחרונה שהנבחרת שלנו זכתה לשחק במשחקים האולימפיים הייתה ב 1976 במונטראול, וכעת כאמור אנו חוזרים אל הבמה הספורטיבית הגדולה כשנפגוש בבית המקדים את מאלי, יפן ופראגוואי.

בשבוע שעבר פורסם הסגל המורחב שזימן גיא לוזון למשחקים האולימפיים, כשנכון לרגע זה הסגל עדיין לא כולל את הליגיונרים השונים. בנוסף, הנבחרת יכולה לרשום 3 חריגי גיל בסך הכל, כשעד כה זומנו 2 חריגים: שוערה של באיירן מינכן – דניאל פרץ, וקשרה של גנט – עומרי גאנדלמן. לנבחרת יש מקום לעוד שחקן אחד חריג גיל, כשבימים הקרובים יחליט מאמן הנבחרת גיא לוזון מיהו יהיה.

גיא לוזון מסר לאחר ההודעה על זימונו של גאנדלמן כי: “עומרי גאנדלמן היה חלק מרכזי מהעפלת הנבחרת לטורניר הגמר בגיאורגיה ושותף בכיר בהישג יוצא הדופן – חצי הגמר והבטחת הכרטיס לאולימפיאדה. את המעבר המאתגר מהליגה הישראלית לבלגית מבצע עומרי באופן מרשים במיוחד והפך שחקן מוביל בקבוצתו. אני מודה לגנט על שהבינה את חשיבות המשחקים האולימפיים עבורנו והבהירה כי עומרי יעמוד לרשות הנבחרת. הבחירה בדניאל ובעומרי היא בשל היותם שחקנים מצוינים וספורטאים בעלי אישיות נדירה. אני משוכנע שגם הפעם נעז לחלום הכי רחוק שאפשר ונדע להגשים”.

השחקן עצמו אמר לאחר ההודעה כי: “אני גאה להמשיך להיות חלק מהנבחרת הצעירה, שמצליחה פעם אחר פעם להתעלות ולהיות חלק מהבמות המרכזיות של הכדורגל האירופי והספורט העולמי. שיתוף הפעולה עם המאמן גיא לוזון והחברים שלי לנבחרת יצר חבורה מלוכדת ואיכותית שמסוגלת להתמודד עם כל אתגר. אני משוכנע שמחכים לנו בהמשך הדרך עוד הרבה רגעים שיביאו גאווה גדולה לכל המדינה”.

למשחקים עצמם יטוסו 22 שחקנים – 18 שחקני הסגל ועוד 4 שחקני רזרבה. הסגל שזומן לפתיחת האימונים אינו הסגל הסופי והוא אמור לעבור מספר שינויים עד מועד היציאה לפריז.

שוערים: דניאל פרץ, עומר ניראון, ניב אליאסי.

הגנה: רוי רביבו, עיליי פיינגולד, נועם בן הרוש, אור ישראלוב, נועם מלמוד.

קישור: עומרי גאנדלמן, עידו שחר, אושר דוידה, עיליי חג’ג’, איתן אזולאי, אמיר גנאח, איינאו פרדה, ניב יהושע, עדי יונה.

התקפה: ענאן חלאילי, דור תורג’מן, עידן טוקלומטי, אלעד מדמון ומוחמד אבו רומי.

בהסתכלות רחבה על הסגל שכן זומן, אפשר לזהות שלא מעט שחקנים שיכלו לקבל זימון מבחינת השנתונים שלהם לא זומנו, חלקם שחקנים בכירים יחסית.

זו הרשימה החלקית של השחקנים שיכלו לקבל זימון אך לא קיבלו (קרדיט לרשימה – ספורט 5):

שוערים: מוחמד אבו ניל, תומר צרפתי ושריף כיוף.

הגנה:  ליאון מזרחי, גיא דזנט, רועי אלימלך, זוהר זסנו, טל ארצ`ל, הדר פוקס ורותם קלר.

קישור: עילאי מדמון, אל ים קנצפולסקי, נדב נידם, רוי נאווי, לירן חזן, ליאור קאסה, בר נאווי, רן בנימין, אוהד אלמגור, נועם מוצ`ה, זאהי אחמד, אריאל לוגסי, בר לין, אריאל שרצקי.

שחקני התקפה: אור רויזמן, שליו הרוש, איתי בוגנים, עוז בילו,  טימוטי מוזי, עומר סניור, חמזה שיבלי, סוף פודגוראנו,  סתיו נחמני, כרם זועבי, רביד אברג`יל, עידן דהן, ליעד רמות, אדיר לוי, נהוראי דבוש.

ליגיונרים: דורון ליידנר, תאי עבד, סתיו למקין, ליאל עבדה, אוסקר גלוך.

אחרי ההעפלה ההיסטורית התראיינו שינו זוארץ, גיא לוזון ודניאל פרץ וסיפרו על תחושותיהם:

משה שינו זוארץ, יו”ר ההתאחדות לכדורגל בישראל: “זה מרגיש כמו חלום, אבל זו המציאות. מתוק, מדהים, מרגש. נבחרת ישראל הבטיחה את השתתפותה במשחקים האולימפיים. השחקנים הפגינו לב ענק, כישרון, מחויבות ואהבה עצומה אחד לשני בהנהגת מאמן נפלא וצוות מקצועי שעבד יום ולילה כדי לקחת את הכדורגל שלנו לגבהים ולרגעים בלתי נשכחים. זה הכל בשבילך מדינת ישראל האהובה שלנו”.

גיא לוזון אמר: “שמח, נרגש, לא יכול לחכות להגיע לשם. אנחנו הרבה יותר שמחים למדינה שלנו מאשר לעצמנו ואנחנו שמחים לייצג את הדגל ולא יכולים לחכות לשיר את ההמנון הלאומי, התקווה.  המטרה היא לעלות לגמר ונעשה הכל כדי להגיע לשם.”

השוער דניאל פרץ הוסיף: “מדהים. אנחנו עדיין לא כל כך מצליחים לעכל את זה. זה נובע מעבודת הצוות שלנו, מהראשון ועד האחרון, מהצוות המקצועי שעושה כל כך הרבה בשבילנו מאחורי הקלעים ועד כל שחקן בודד כולם חלק מאותה משימה ויוצרים אווירה כל כך חיובית כולנו רוצים שהצוות יצליח וזה הדבר הכי חשוב כולנו האמנו כל כך הרבה במטרה הזו, כל כך האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה עשינו, הצלחנו להגיע לשם”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן