העולם שייך לצעירים – 4 כוכבים שלא הכרתם מהבונדסליגה הגרמנית

הבונדסליגה שופעת כישרונות צעירים שצמאים לפרוץ ולהגיע לפסגות הכי גבוהות שיש. 4 שחקנים צעירים שלא הכרתם מהבונדסליגה, שמחכה להם עתיד מזהיר בכדורגל העולמי

הליגה הגרמנית ידועה בכך שהיא יודעת לפתח שחקנים צעירים בצורה מופתית. הליגה משמשת לרוב כמקפצה של שחקנים לרמות הגבוהות ביותר. ארלינג הולאנד, ג’וד בלינגהאם ורבים נוספים פרצו לתודעה העולמית בבונדסליגה ומשם הפכו לשחקנים הטובים בעולם. לעתים, הצעירים הללו פורחים כאשר אנו לא שמים לב, בקבוצות תחתית שרק אוהדיהם רואים את המשחקים שלהם. מעבר לג’מאל מוסיאלה ופלוריאן ווירץ, ישנם כישרונות עולים בבונדסליגה שעתידים לפרוץ את החומות ולכבוש את הכדורגל העולמי. הנה 4 כוכבים עולים מהבונדסליגה, שבעתיד, כשהם יפרצו ויובילו את הקבוצות הגדולות באירופה, תוכלו להגיד שקראתם עליהם לפני כולם.

מקסימיליאן באייר (21) – הופנהיים

ישנן כמה קבוצות שהצליחו לשפר את יכולתיהן מהעונה הקודמת באופן נאה למדי. המוכרות הן כמובן לברקוזן ושטוטגרט, אבל שווה לדבר גם על הופנהיים. הקבוצה מהעיירה הקטנה בדרום גרמניה הצליחה העונה לסיים במקום ה-7, במרחק נגיעה מהמקום ה-6 המוביל לאירופה, לאחר שבעונה שעברה היא סיימה במקום ה-12. אחד הגורמים המרכזיים לשיפור המשמעותי של הופנהיים העונה הוא החלוץ הגרמני מקסימיליאן באייר, שגם קיבל זימון בכורה לנבחרת גרמניה לקראת היורו הקרוב.

באייר כיכב במחלוקות הנוער של הופנהיים, עד שעלה לקבוצה הבוגרת בעונת 2019/20, בגיל 17 בלבד, כשהוא עדיין משחק במחלקת הנוער של הקבוצה. בסיום עונת 2020/21, בה באייר מיעט לשחק, הופנהיים השאילה אותו להאנובר מהליגה השנייה על מנת שהוא ירגיש את כר הדשא בכדורגל המקצועני. בשתי העונות בהאנובר, באייר שיחק 63 משחקי בונדסליגה וכבש 10 שערים. אמנם לא מדובר במספרים חריגים, אך באייר הרגיש בפעם הראשונה בקריירה שלו כיצד מרגיש לשחק עם שחקנים בוגרים. אין ספק שההרגשה תרמה לו העונה, בה הוא פרץ בגדול.

באייר הוביל את ההתקפה של הופנהיים העונה 16 שערים, מה שמציב אותו במקום ה-5 בטבלת מלכי השערים בגרמניה. גובהו המרשים, 1.83 מטרים, עלול לתת את הרושם שבאייר הוא חלוץ מגושם שיכול לכבוש רק בנגיעה כאשר הוא עולה מעל כולם. ההפך הוא הנכון. לבאייר יש יכולת שליטה מעולה ברגליים, ודווקא במאבקים אוויריים הוא לא מצטיין במיוחד. מצד אחד, הוא ביצע 32 דריבלים מוצלחים העונה, הכי הרבה בהופנהיים. מצד שני, הוא לא כבש אף שער בנגיחה, ב-8 ניסיונות בלבד.  סימן ההיכר של באייר הוא לקחת את הכדור עוד לפני הרחבה, לעשות הטעיה אחת או שניים ולבעוט בעוצמה מרחוק ומקרוב באופן שקשה לעצור. באייר יודע לסדר לעצמו את הבעיטה הכי נוחה עבורו, והוא מסוכן מכל המרחקים והזוויות. 47 אחוז מהבעיטות של באייר הלכו למסגרת, יותר מניקלאס פולקרוג, דניז אונדב ואפילו הארי קיין.

היכולת המעולה בהופנהיים גרמה לליברפול ולקבוצות פרמייר ליג נוספות ללטוש עיניים אליו בחלון ההעברות האחרון, וקיים סיכוי סביר שהוא לא יישאר בהופנהיים בעונה הבאה. היורו הקרוב יכול להוות קפיצת מדרגה משמעותית בקריירה הקצרה של החלוץ הגרמני. הוא מתחרה על עמדת החלוץ עם טובים ומנוסים ממנו, אבל לא מן הנמנע שנראה אותו עולה מן הספסל ומייצר קסם שיהמם את אירופה.

 

רוקו רייץ (21) – בורוסיה מנשנגלדבאך

בורוסיה מנשנגלדבאך עוברת עונה נוראית ביחס לסטנדרטים שלה, כאשר היא סיימה את העונה רק במקום ה-14, נקודה אחת בלבד מהמקום ה-16 המוביל למבחנים. הנפילה הגיעה בעיקר בשל העובדה שמנשנגלדבאך איבדה שני שחקנים משמעותיים בקיץ – את יונאס הופמן ללברקוזן ואת מרקוס תוראם לאינטר. ובכל זאת, בורוסיה מנשנגלדבאך יכולה להתעודד שבשורותיה גדל שחקן עם פוטנציאל עצום העונה לשם רוקו רייץ. הקשר הגרמני התחיל לשחק במנשנגלדבאך כאשר היה בן 7 בלבד, ודווקא לא הרבה לשחק במחלוקות הצעירות של הקבוצה.

כמו באייר, עם עלייתו לבוגרים הוא עבר בהשאלה לקבוצה נחותה יותר על מנת לקבל דקות. רייץ לא נשאר בגרמניה והושאל לסנט טרודן הבלגית. גם שם, רייץ לא היה שחקן משמועתי ופתח בהרכב רק 14 פעמים בשתי העונות שלו בקבוצה. הוא חזר לגלדבאך, והעונה הוא חווה עונת פריצה משמעותית. הוא כבש 6 שערים ובישל 3 נוספים, מה שהופך אותו לקשר שכבש הכי הרבה שערים במנשנגלדבאך העונה. הנתון היותר מרשים של רייץ הוא שהקשר הגרמני שותף בכל משחקי הבונדסליגה העונה של מנשנגלדבאך, והפך לבורג משמעותי בהרכב.

רוקו רייץ בולט באיזון ההתקפי וההגנתי החריג שלו. בצד ההתקפי, 42% מהבעיטות שלו העונה הלכו למסגרת, שזה נתון טוב יותר ממתיאס טל מבאיירן מינכן, ויקטור בוניפייס מלברקוזן וצ’אבי סימונס מלייפציג. בצד ההגנתי, רייץ מדורג 6 בליגה כולה בחסימות לבעיטות ו-7 במסירות שחסם. רייץ הוא חוטף מצטיין, ובכך הוא יוצר התקפות מעבר שיכולות להיות קטלניות. רייץ הוא אתלטי למדי, ומרגיש בטוח עם הכדור במגרש – דבר שקשה להגיד על ילד בן 21 בלבד שזוהי העונה הראשונה שבה הוא משחק בהרכב של קבוצת בונדסליגה. רייץ נחשב לאחד הכוכבים העולים בכדורגל הגרמני, ומצפה לו עתיד מזהיר.

נכון, הוא לא הצליח להושיע את גלדבאך, אך הוא חווה עונת שיא בקריירה הקצרה שלו, ומכאן השמיים הם הגבול. הוא האריך את חוזהו בקבוצה עד 2028, והצהיר: ” הייתי פה יותר מחצי מהחיים שלי וזה הבית השני שלי. אני יכול לחיות את החלומות שלי כאן”. נראה שרייץ כרגע מרוצה מהסיטואציה בגלדבאך, ועל כן הוא עדיין לא קיבל הצעות מקבוצות גדולות ביבשת. בעונה הבאה רייץ צפוי לפרוץ לתודעה אפילו יותר, ואז ככל הנראה אריות היבשת ינסו לשים את ידיהן על הכישרון הגרמני.

הוגו לארסון (19) – איינטכרט פרנקפורט

נישאר בגזרת הקשרים, ונגיע אל השוודי המוכשר, ששמו לא עלה המון בכותרות בתקשורת העולמית – אך מדובר בכישרון גדול. הוגו לארסון גדל במאלמו ועלה לבוגרים לראשונה בפברואר 2022, כאשר הוא עוד לא בן 18. כבר בהופעתו הראשונה הוא עשה רושם ראשוני חיובי ביותר. בעונת 2022 בליגה השבדית, שמתנהלת כל שנה מחודש מרץ עד נובמבר, הוא ערך 27 הופעות. קבוצתו חוותה עונה מאכזבת בה היא סיימה רק במקום השביעי, אך היא הצליחה לזכות בגביע השבדי. לארסון היה המצטיין של מאלמו באותה עונה, והוא זכה בתואר “השחקן הצעיר הטוב” בשבדיה בשנת 2022. את עונת 2023 הוא התחיל עם מאלמו, אך ביולי של אותה שנה הוא עבר לפרנקפורט. כבר מתחילת העונה לארסון היה חלק אינטגרלי מההרכב של פרקנפורט, כאשר הוא שיחק 38 משחקים העונה בכל המסגרות בהם הוא כבש 2 שערים ובישל 2 נוספים.

לארסון הוא קשר 50-50 קלאסי, אך עם אוריינטציה הגנתית יותר. בגרמניה משווים את לארסון לרודרי ממנצ’סטר סיטי מבחינת סגנון המשחק.  לארסון הוא ה”בלם שלפני הבלמים” ומסוגל לעצור ביעילות את התקפת היריבה עוד מלפני שזאת מגיעה לאזורים מסוכנים. היכולת שלו לרוץ קילומטרים רבים מסייעת לו גם לתרגם את הפעולות ההגנתיות הטובות להתקפת מעבר מסוכנת. בסך הכל העונה הוא רץ יותר קילומטרים מג’רמי פרימפונג, אלופנסו דיוויס ומרסל סביצר.

בנוסף, לארסון נודע ביכולות המסירה הגבוהות שלו כאשר העונה בבונדסליגה הוא מדייק ב-86% מהמסירות שלו, טוב יותר מפלוריאן ווירץ, ג’ושוע קימיך ואלכס גרימלדו. כרגע לארסון לא מצליח לתרגם את המסירות הללו לאיומים ממשיים על השער, שכן הוא לא מוסר מסירות מפתח רבות, אך זוהי העונה הראשונה שלו בכדורגל הגרמני, לאחר שכל חייו שיחק בשבדיה, ועם הזמן יכולות המסירה יתבטאו גם בבישולים קסומים.

לארסון מסתמן כמי שיוביל את דור העתיד של שבדיה ביחד עם חלוצה הנהדר של ספורטינג ליסבון, ויקטור גיוקרס. לארסון היה כבר העונה חלק משמעותי מההרכב של פרנקפורט, ולא מן הנמנע שבעונה הבאה נראה את הפריצה הגדולה של הקשר בן ה-19. ארסנל, ליברפול וקבוצות פרמייר ליג נוספות הביעו עניין בכישרון של לארסון, אשר חתום בפרנקפורט עד 2028. פרנקפורט מעוניינת להשאיר את הקשר השבדי, כדי שיהיה חלק משמעותי מהעונה האירופית הבאה עלייה לטובה. שווה לעקוב אחר לארסון מקרוב – הוא בעל פוטנציאל גדול להיות אחד הקשרים האחוריים הגדולים באירופה, כשלא מן הנמנע שהוא יהיה טוב לפחות כמו רודרי.

בראיין גרודה (19) – מיינץ

כמו מנשנגלבאך, גם מיינץ חוותה עונה קשה ביותר. מהמקום ה-9 בו סיימה בעונה שעברה, העונה היא נאבקה על הירידה, עד שניצחה בהפתעה את דורטמונד במחזור לפני האחרון והצילה את עצמה מירידת ליגה. הקבוצה הייתה כבויה לחלוטין ברוב שלבי העונה, חוץ משחקן אחד – שהיה מואר יותר כולם. קוראים לו בראיין גרודה, קיצוני ימני גרמני-אלבני בן 19.

גרודה גדל במחלקת הנוער של מיינץ, ובעונה שעברה הוא שיחק בקבוצת הנוער של מיינץ. הוא בלט  מעל כולם, כאשר הוא כבש 9 שערים ב-11 משחקים בלבד והוביל את הקבוצה למקום השני בבונדסליגה לנוער. באותה עונה, מיינץ העלתה אותו לדקות בודדות בשני משחקים בבוגרים, כדי שירגיש קצת את דשא הבונדסליגה הבכירה.

העונה, הוא כבר הגיע בשל יותר למיינץ הבוגרת. הוא סיים עונת בכורה נהדרת עם 28 הופעות בונדסליגה, בהם כבש 4 שערים ובישל 3 נוספים. הגדולה והפוטנציאל של גרודה גלומים לאו דווקא במספרים, אלא במה שמאחוריהם. גרודה הוא קיצוני ימני שיודע לכדרר את הכדור באופן מפליא ועושה זאת בצורה יעילה למדי. הוא עשה בסך הכל העונה 69 דריבלים מוצלחים, מקום 7 בליגה. הוא עשה זאת ב-46% אחוזים, טוב יותר מג’רמי פרימפונג ודונייל מאלן מדורטמונד.

גרודה הוא שחקן שיודע לייצר מצבים, אך לא תמיד באופן ישיר. הוא מדורג 18 בליגה כולה ב’פעולות שמובילות לבעיטה לשער’, כגון מסירה, דריבל וכו’, ביחד עם דניז אונדב, המוציא לפועל העיקרי של שטוטגרט הנהדרת. שחקני מיינץ נותנים לילד האלבני-גרמני את ההזדמנות להראות את מה שהוא יודע, והוא מוכיח את עצמו בכל מחזור מחדש. בנוסף, גרודה הוא שחקן מהיר ביותר, כאשר הגיע בשיאו לכמעט 34 קמ”ש, נתון זהה לצ’אבי סימנס מלייפציג ויותר ממהירות השיא של ג’יידון סאנצ’ו מדורטמונד.

גרודה מושך עניין בכל רחבי גרמניה, ובפרט מבאיירן מינכן שכבר החלה לגשש בנוגע אליו, כאשר גם בורוסיה דורטמונד הוזכרה בגרמניה כאופציה לקלוט את הקיצוני בן ה-19. מה שבטוח, לגרודה מצפה עתיד מזהיר בבונדסליגה, כאשר פעולותיו הרבות יובילו גם לשערים ובישולים. אם גרודה היה גדל בקבוצת בונדסליגה טובה יותר, סביר שמספריו היו עולים בהתאם. כרגע, גרודה הוא אחד מהכישרונות העולים היותר מרשימים בבונדסליגה, וברגע שהוא ישחק בקבוצה מהחלק העליון של הטבלה – אין ספק שהוא יוכיח את עצמו.

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אהבתי

  2. אלון פיאלקוב כותב

    כתבה נפלאה, מעמיקה, וסופר איכותית. שאפו ענק יוני

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן