הקרב על סביליה | El Gran Derby

הגרסה ה-141 של הדרבי הגדול באנדלוסיה תצא הערב בבניטו ויאמרין לדרך ואנחנו כאן כדי לתת לכם את המדריך המלא לקראת המפגש

זהו לא סתם עוד מפגש סטנדרטי בליגה הספרדית. זה קרב על כבוד. זה קרב על מוניטין. זה קרב על גאווה. מעל הכול, זה קרב על העיר סביליה.

חבל אנדלוסיה שבספרד כולל בתוכו מספר מכובד של קבוצות שהתקבעו חזק בטבלת הלה ליגה, אך ישנם שני מועדונים ששייכים לצמרת הגבוהה, ה’קרם דלה קרם’ של ספרד, והם ריאל בטיס וסביליה.

8 שנים אחרי היווסדות שתי הקבוצות, נפגשו השתיים בפעם הראשונה למשחק שזכה לתואר El Gran Derby (הדרבי הגדול). 119 שנים ו-2 תארי ליגה לאחר מכן, הן נפגשות שוב והפעם בפעם ה-141 לקרב על סביליה.

המפגש הזה הוא לא רק דרבי בין שתי קבוצות מאותה העיר, הוא קרב בין מעמדים.

המועדון סביליה משחק באיצטדיון הראמון סאנצ’ס פיחואן, וממוקם במחוז ‘נרביון’ של העיר שמזוהה בעיקר עם החברה הגבוהה, המעמד הגבוה. ריאל בטיס לעומתה שמשחקת באיצטדיון הבניטו ויאמרין, ממוקמת במחוז הליופוליס שמייצג ברובו את מעמד הפועלים. המאבק הזה בין המעמדים השונים הוא זה שהפך את הדרבי האנדלוסי עם השנים ליותר מרק משחק.

HEAD TO HEAD:

היריבות המרות נפגשו 140 פעמים בסך הכול, כשמתוכן שיחקו 14 משחקים בליגה השניה, 105 בלה ליגה, 19 בגביע ופעמיים במסגרות אירופיות.

ריאל בטיס –

  • 4 ניצחונות בסגונדה, 30 בלה ליגה, 5 בגביע ו-1 באירופה.
  • 162 שערים.
  • הכי הרבה שערים: בנייט, רינקון, קרדניוסה (3).

סביליה –

  • 6 ניצחונות בסגונדה, 49 בלה ליגה, 9 בגביע ו-1 באירופה.
  • 213 שערים.
  • הכי הרבה שערים:  חוסה אנטוניו רייס, איבן ראקיטיץ’ (5).

בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו הן נפרדו ב-1-1 בראמון סאנצ’ס פיחואן כשאיוזה פרז העלה את האורחת ליתרון והקפטן איבן ראקיטיץ’ השווה בדקות הסיום.

כושר נוכחי:

בניגוד להיסטוריה ביו השתיים, אל המפגש הערב תגיע דווקא ריאל בטיס כפייבוריטית.

הנפילה של סביליה שהתחילה בעונת 22/23 שינתה את מאזן הכוחות בדו קרב, כשלשלושת המפגשים האחרונים בטיס היא זו שהגיעה במקום הגבוה יותר בטבלה. שינוי מאזן הכוחות מתבטא גם במטרה של כל אחת מהן במשחק הקרוב – בטיס תרצה לנצל את הפסדה של ריאל סוסיאדד לריאל מדריד ביום שישי ולהשתוות לצ’ורי אורדין במקום שמוביל לליגה האירופית, בעוד סביליה דוחפת כדי להישאר באופן מוחלט מחוץ למאבקי ההישרדות בליגה.

ריאל בטיס מגיעה באותו כושר שלמעשה מייצג את כל העונה שלה – לא יציב.

עם 3 הפסדים ו-2 ניצחונות ב-5 המשחקים האחרונים שלה, בטיס איפשרה לולנסיה לצמצם את הפער ממנה בטבלה ורק בזכות היכולת הירודה של ריאל סוסיאדד היא לא מחוץ לקרב על אירופה.

שחקן המפתח:

למרות הכושר הלא יציב, בטיס קיבלה חזרה את השחקן הטוב ביותר שלה עד כה העונה, איסקו, כשבועיים לפני המשחק מול סביליה.

איסקו הוא סגן מלך השערים של בטיס (6) ומלך הבישולים (4) שלה נכון להיום, והחזרה שלו היא קריטית עבור הירוקים הערב.

סביליה מגיעה במומנטום טוב למשחק, כשהיא רושמת 3 ניצחונות רצופים שמרחיקים אותה עוד מקרבות התחתית וככל הנראה מבטיחים את הישארותה בליגה גם בעונה הבאה.

שחקן המפתח: 

החלוץ המרכזי של סביליה מגיע בכושר אדיר לדרבי, כשהוא מעורב ב-3 שערים בשני משחקי הליגה האחרונים, ומול ההגנה ה-7 בטיבה בלבד בליגה חלוץ בכושר טוב הוא סכנה אדירה לחולייה האחורית של בטיס.

הימורי Ballerz:

עם כל הכבוד לסטטיסטיקה, האימרה הישנה ‘לדרבי חוקים משלו’ תופסת גם הפעם. חברי צוות Ballerz התיישבו לנסות ולנחש את זהות המנצחת של El Gran Derby:

איתי כהן – ריאל בטיס 1 – 0 סביליה.

אליעד פנש – ריאל בטיס 2 – 1 סביליה.

ELCAPITAN – ריאל בטיס 2 – 2 סביליה.

ניסים חליבה – ריאל בטיס 0 – 1 סביליה.

ירדן סבח – ריאל בטיס 1 – 1 סביליה.

מה אתם חושבים שתהיה תוצאת הסיום?

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן