השדים של פאקטה | הקשר הברזילאי יורחק לעשר שנים?

כוכבה של ווסטהאם נמצא אשם לגבי צבירת כרטיסים צהובים כחלק מתרמית הימורים. במידה והערעור שלו לא יתקבל, הוא עשוי להיות מורחק לתקופה של עד עשר שנים עם סיכון ממשי להמשך הקריירה

אתמול (חמישי) התפרסם באופן רשמי שהתאחדות הכדורגל האנגלית החליטה להעמיד לדין את שחקנה הברזילאי של ווסטהאם, לוקאס פאקטה, תחת האשמות של צבירת כרטיסים צהובים מכוונים והטיית משחקים לצורכי הימורים.

באוגוסט שעבר ההתאחדות האנגלית (FA) החלה בחקירה של פאקטה תוך התמקדות בארבעה משחקים: נגד לסטר ב-12.11.2022; אסטון וילה ב-12.03.2023; לידס יונייטד ב-21.05.2023 ונגד בורנמות’ ב-12.08.2023. חשוב לציין שמרבית ההימורים שבהם מתמקדת החקירה הגיעו מהאי ”פאקטה”, אי קטן לחופי ריו דה ז’נרו בו לוקאס גדל וממנו קיבל את הכינוי פאקטה (שמו המלא הוא לוקאס טולנטינו קואלו דה לימה).

ההצהרה רשמית מטעמו של פאקטה:”אני מאוד מופתע ועצבני שההתאחדות האנגלית החליטה להאשים אותי. במשך תשעה חודשים שיתפתי פעולה בכל שלב בחקירה וסיפקתי את כל המידע שהיה לי. אני מכחיש את כל ההאשמות ואני אלחם כדי לנקות את השם שלי. עקב החקירה המתמשכת, אני לא אגיב עוד”.‌‌ כרגע יש באפשרותו של הברזילאי לערער על האישומים עד ל-3.6

במקרה וימצא אשם, קשרה של ווסטהאם עשוי להיות מורחק לתקופה של עד עשר שנים, מה שבאופן מעשי יגמור לו את הקריירה. זו לא תהיה הפעם הראשונה שההתאחדות האנגלית פועלת בצורה חמורה כזו למיגור הימורים, כאשר הדוגמאות המוכרות ביותר הן של איוון טוניי חלוץ ברנטפורד וסנדרו טונאלי קשר ניוקאסל, שהורחקו לשמונה ועשרה חודשים בהתאמה. נוסף אליהם גם בלמה לשעבר של סטרטפורד, טאון קיינן אייזק, ”זכה” להרחקה לעשור לאחר שנמצא אשם בקבלת כרטיס צהוב מכוון במהלך משחק גביע נגד שרוסברי לפני שלוש שנים.

פאקטה, 26, הוא אחד השחקנים הבולטים של ווסטהאם מאז הגעתו, ובקיץ האחרון היה על סף מעבר למנצ’סטר סיטי, אך העסקה לא יצאה לפועל בסופו של דבר, ככל הנראה בשל החקירה שהתקיימה באותה העת. כעת, כששמו עולה בשנית בכל הנוגע למעבר לסיטיזנס, נראה כי גם הפעם המעבר לא יצא לפועל.

הברזילאי משתייך לסגל הנבחרת המקומית למשחקי הקופה אמריקה ובנבחרת הברזילאית מקווים שהדבר הזה לא ישפיע על הופעותיו במדים הלאומיים, כשהם מכוונים לזכייה בתואר לראשונה מאז 2018/19.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן