השור הזועם: ספרד 4 – 1 גיאורגיה

אולי בדקות הראשונות נראה היה שמתבשלת לנו הפתעה, אך מהר מאוד הספרדים דאגו לכבות את האש. ניצחון ספרדי אדיר בשלב רבע הגמר מעלה את השאלה: האם ה'לה רוחה'בדרך לגמר הגדול?

ה’אדומה הרוקדת’ רקדה הערב שוב על המגרש בקלן. גיאורגיה עשתה כמיטב יכולתה לקלקל את החגיגה הספרדית, אבל הפיאסטה תמשיך לרוץ לפחות עד לשלב רבע הגמר, שם ספרד תפגוש את גרמניה, לגמר של רבע הגמר.

סנסציה, אבל בטעות

ספרד הגיעה למשחק הערב מוכנה.

היא ידעה את החוזקות והחולשות של הנבחרת שעומדת מולה, וב-17 הדקות הראשונות היא ניצלה את הידע הזה באומנות. אבל בכדורגל, ה’מגיע’ לא תמיד מתואם עם המציאות. יציאה מהירה של הגיאורגים למתפרצת תפסה את הספרדים קצת דלילים בחלק האחורי, וקאקאבאדזה, הקיצוני-ימני, העביר כדור רוחב למרכז הרחבה. הכדור פגע ברובין לה נורמנד וקבע 1-0 סנסציוני לגיאורגים. לא רק שהשער הזה שם את האנדרדוג המוחלט ביתרון, אלא שהשער הזה למעשה הגיע מכלום ושום דבר – עד כדי מצב שגיאורגיה מצאה את עצמה מובילה כשהיא עוד לא בועטת לשער!

בסופו של יום, הניסיון קובע

ספרד היא נבחרת צעירה מאוד. וכיאה לנבחרת צעירה כל כך, היא צריכה מבוגר שינהיג אותם ברגעי משבר. ספרד עבדה כמו מכונה משומנת עד השער הראשון, אבל אחרי שנכנסה לפיגור היא התחילה לחרוק. פדרי נהיה פחות מעורב בבניית המשחק וניקו וויליאמס לקח פחות סיכונים, אך מעל הכול נראה שהביטחון האדיר של לאמין ימאל קצת נפגע.

הגיאורגים התכוננו היטב לבן ה-16, והפילו אותו במה שאני אכנה כ’מלכודת הטייס’. כל מי שעבר בשדה תעופה במהלך חייו, זכה לראות את פועלי השדה מכוונים את המטוסים בדיוק למסלול אליו הם מיועדים באמצעות מקלות הסטיקלייט הזוהרים. ההגנה הגיאורגית כיוונה את לאמין למבוי סתום שם חיכה לו בלם, ממש כמו שפועל השדה מכוון את המטוס למסלולו. נראה היה לרגעים בודדים שלספרד אין תשובה להצטופפות האדירה של הגיאורגים, אבל ברגע אחד של ניסיון – המשחק התהפך.

אחרי הנעת כדור מצד לצד ללא מטרה, פתאום רודרי השתחרר על סף הרחבה ובבעיטה מהירה מצא את הפינה הרחוקה של ממרדשווילי וכבש שער כל כך חשוב, אולי החשוב ביותר של ספרד עד כה בטורניר וקבע 1-1, וכך ירדו שתי הנבחרות למחצית.

פיאסטה ב-45 דקות

המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לחלוטין. מה שעשה לואיס דה לה פואנטה במחצית העיר את חניכיו, שפשוט שטפו את המגרש כמו הגשם שדפק בקלן. חמש דקות משריקת הפתיחה למחצית, הגיע המהפך המיוחל, אך אפשר להגיד שחדי העין בינינו כבר ראו את השער הזה ב-8 ביוני.

מישהו כבר כתב את השיר הזה?

עכברי הכדורגל שבנינו, שלא יכולים לעמוד בפיתוי של המשחק גם במשחקי ידידות, כבר ראו את השער השני של ספרד לפני 23 ימים בדיוק, במפגש בין ספרד לצפון אירלנד. במקרה הזה, התמונות פשוט מדברות בעד עצמן:

דמיון זו ממש לא מילה גסה לתאר את השער הזה. בשני המקרים ההתקפה מתחילה מהאגף הימני ונעה לאט לכיוון לאמין, שבמסירת אמן מוצא פעמיים את פביאן רואיז שהסתנן מקו שני ודייק אל הרשת. 2-1 לספרד, שהוריד הר מהלב הספרדי והעביר את הלחץ לצד הגרוזיני של המגרש.

הגיאורגים שהבינו שבמצב הנוכחי אין להם מה להפסיד, יצאו ותקפו, אך ההתקפות הללו באו במחיר של הפקרות מאחור. ניקו הצעיר העניש בדקה ה-75 וגמר את המשחק אחרי מהלך אישי מרהיב. שבע דקות לאחר מכן, ואפילו דני אולמו המחליף זכה להצטרף לחגיגה הספרדית.

המחצית השנייה הייתה בסימן אדום צהוב, וגם הסטטיסטיקה היבשה מגבה את זה:

  • 2.16 שערים צפויים לספרד, 0.2 לגיאורגיה.
  • 5 מצבים גדולים לספרד, 0 לגיאורגיה.
  • 18 בעיטות לשער של ספרד, 2 של גיאורגיה.
  • 7 בעיטות למסגרת של ספרד, 0 לגיאורגיה.

גיאורגיה ניסתה, אך בפועל היא לא יכלה להתמודד עם העוצמות של נבחרת ספרד, ששלחו אותה בצדק לרבע הגמר.

סטארבוי שקצת דהה בגשם

נורת אזהרה שצריכה להידלק אצל הצוות הספרדי היום, היא החדות של לאמין ימאל. לא סתם אני מפריד בין ההופעה של לאמין שהייתה מצוינת, לבין החדות או שמא הקהות שלו. לאמין הגיע לא פעם ולא פעמיים למצבים קורצים במיוחד אחרי שגיאורגיה התחילה להשאיר שטחים מאחור, אך לא יישם את המצבים. ללאמין היו 2 הזדמנויות גדולות ו-XG של 0.96, אך הוא בכל זאת לא שם כדור ברשת, זה בניגוד לחברו לקבוצה ניקו וויליאמס שכבש שער ממצב גדול אחד שהיה שווה 0.4 XG. אולי ביום נהדר כזה של ספרד אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח, אך בשלבים המאוחרים מול היריבות הנוקשות ספרד לא תוכל להרשות לעצמה החמצות כאלו.

המצטיין: ניקו וויליאמס

  • שער.
  • בישול.
  • 3 דריבלים מוצלחים – ואחד שהוביל לשער.
  • 4 מסירות מפתח.

יום אדיר לקיצוני של אתלטיק בילבאו, שדהר על אגף שמאל של גיאורגיה כל המשחק, וסיפק חתיכת הצהרה לפתח חלון ההעברות.

שווים ציון: פביאן רואיז (שער ובישול) ולאמין ימאל שהיו ביום נהדר גם כן.

המאכזב: ז’ורז’ מיקאוטדזה

למרות שעמד מול הגנה חזקה ונוקשה, ולא באמת יכל לעשות שינוי משמעותי – כמו כל שחקני הנבחרת הגאורגית. היו רגעים בהם היה נראה שמלך שערי הטורניר קצת כפה את המשחק על עצמו והלך עם הראש בקיר במקרים בהם יכל לעצור ולמסור לשחקן פנוי.

כעת, כל העיניים יופנו לעבר שטוטגארט, יום שישי, שעה 19:00 שעון ישראל. הגמר של רבע הגמר. שתי הנבחרות המרשימות ביותר עד כה בטורניר, ובראש דירוג העוצמה של BALLERZ, הולכות ראש בראש על המקום בחצי הגמר ולנו נותר רק לבדוק שהכבלים מחוברים טוב, ושיש גרעינים בארון.

2 תגובות
  1. טרנטינו כותב

    ירדן אוהב את הסיכומים שלך

  2. פאבל נדבד 🐐 כותב

    מדויק

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן