התחלה אגדית – על הפתיחה של ג’וד בריאל מדריד

לאורך השנים כוכבים רבים הגיעו לברנבאו תמורת מליונים רבים ועם ציפיות גדולות. חלקם הצליחו יותר חלקם פחות, וחלקם פשוט קרסו תחת הלחץ של החולצה הלבנה ממדריד. פתיחת העונה (הראשונה) החלומית של ג'וד בלינגהאם בריאל מדריד, גרמה לנו לתהות עד כמה מהר באמת הסתגל הכוכב הצעיר למדים הלבנים, בהשוואה לחלק מההחתמות הגדולות של המועדון הספרדי בעשורים האחרונים.

“אנחנו לא רוצים לשבח אותו יותר מדי כי הרף גבוה מאוד כבר מהאימונים הראשונים שעשינו איתו החברה הוותיקים הסתכלו אחד על השני ואמרו, ‘היי, הבחור הזה יודע מה הוא עושה’.

אתה לא רואה אותו כשחקן מהיר במיוחד, או שאתה לא באמת חושב שהוא יוצא מן הכלל מבחינה טכנית, אבל יש לו הכל. הוא יכול להבקיע, אתה יכול לתת לו את הכדור ופשוט לראות את מה שהוא עושה”

כך התייחס דני קרבחאל לחברו החדש בחדר ההלבשה – ג’וד בלינגהאם הצעיר.

מאז ערך הכוכב הצעיר את הופעת הבכורה של במדי ריאל מדריד המחמאות לא מפסיקות להגיע.  אחרי שע”פ הדיווחים דחה הצעות מיונייטד, סיטי, צלסי וליברפול, האנגלי הצעיר פורח בברנבאו  “תודה על היום החשוב בחיי, הגעתי למועדון הגדול בעולם”, אמר בלינגהאם במעמד ההצגה בריאל מדריד, “אני רוצה להגיד תודה גדולה לכל מי שסייע בהגעה שלי לפה. זה היום שבו אני הכי גאה בחיי, עכשיו אני שייך למועדון הכי גדול בעולם”.

הקשר הצעיר שחתם בריאל מדריד תמורת 103 מליון אירו, אחרי שלוש עונות בצהוב שחור של דורטמונד בהן הוא רושם 25 שערים ו- 24 בישולים ב-132 הופעות, ומוסיף זכייה בגביע הגרמני, קיבל את מס’ 5 היוקרתי שלבש בעבר במועדון זידאן. “זינדין זידאן הוא אחד הטובים בהיסטוריה, ואני רק מקווה לשמר את המורשת של מספר 5”, כך התייחס הכוכב האנגלי להשוואות לזיזו.

ביחס לשאר שחקני ריאל העונה בליגנהאם מוביל ב- שערים (17), איומים למסגרת (27), מסירות מדויקות לתוך הרחבה (39), ומסירות מפתח מדויקות (41),

ומעל הכל כמובן התרומה הגדולה ביותר של בלינגהאם היא מעורבות ישירה בשערים.

בלינגהאם מוביל את טבלת הכובשים בלה ליגה עם – 13 שערים להם הוא מוסיף עוד 2 בישולים. בליגת האלופות  האנגלי כבש 4 שערים ובישל עוד 3, נתון  אשר מציב אותו בראש רשימת השחקנים שמעורבים בהכי הרבה שערים  בצ’מפיונס העונה ביחד עם בוקאיו סאקה והארי קיין (7 כל אחד.)

תוסיפו לזה את ההצגה המדהימה שלו בקלאסיקו הראשון שלו, כאשר הוא כובש צמד והופך את התוצאה מ -1:0 לברצלונה לטובת 2:1 ללבנים ממדריד.

לשם השוואה כריסטיאנו רונאלדו מצא את הרשת של ברצלונה רק במפגש השישי שלו מול הקטאלונים.

בסה”כ עד כה העונה בלינגהאם כבש 17 שערים להם הוא מוסיף 5 בישולים, כך שהוא מעורב באופן ישיר ב- 22 שערים ב- 21 הופעות, מה שללא ספק הופך אותו לשחקן בעל משמעות גדולה בקבוצה של אנצ’לוטי.

אז כמה באמת בלינגהאם הסתגל מהר לחולצה הלבנה לעומת חלק מכוכבי הכדורגל שנחתו בברנבאו תמורת לא מעט מליונים.

זינדין זידאן

בקיץ 2001 ריאל מדריד החתימה את אלוף העולם ואירופה, זינדין זידאן תמורת 77.5 מליון אירו מיובנטוס.

זידאן ששנה קודם לכן זכה בפרס שחקן השנה של פיפ”א, חתם ברנבאו ללא ספק ככוכב כדורגל מוכח:

הצרפתי הגיע לבירת ספרד כאשר בארון התארים שלו 2 אליפויות עם יובנטוס, זכייה בסופרקאפ האיטלקי והאירופי, זכיה ביורו 2000 עם נבחרת צרפת וכמובן הזכייה במונדיאל הביתי ב- 1998, שהובילה לזכייתו בכדור הזהב בסיום אותה שנה.

בחמש העונות שלו ביובנטוס רשם זידאן 31 ו – 50 בשולים ב- 212 הופעות במדי הגברת הזקנה. עמה זכה כאמור ב- אליפויות סופרקאפ איטלקי וסופרקאפ אירופי.

ב-21 משחקיו הראשונים של זידאן במדי הבלנאקוס כבש הצרפתי  6 שערים ובישל עוד 5 ב – 1813 דקות משחק.

את אותה עונת הבכורה שלו במדריד סיים זידאן עם זכייה בליגת האלופות כאשר הוא כובש את שער הניצחון המפורסם בגמר נגד לברקוזן.

בסה”כ זיזו סיים את עונת הבכורה שלו בריאל מדריד עם 12 שערים ו – 15 בישולים ב- 49 הופעות.

לואיס פיגו

עוד שם גדול שהגיע לריאל מדריד הוא כמובן לואיס פיגו.

בשנת 2000 שילמה ריאל מדריד 60 מיליון אירו ליריבה המרה ברצלונה תמורת שירותיו של הפורטוגלי.

פיגו הגיע לאחר 5 עונות בברצלונה בהן הוא מבשל 69 שערים וכובש עוד 45 ב- 249 הופעות במדי הקטאלונים.
ב- 21 משחקיו הראשונים בריאל כבש הפורטוגלי 7 שערים והוסיף 13 בישולים ב- 1832 דקות.
את עונת הבכורה שלו בלבן סיים הקשר עם 14 שערים ו-27 בישולים. כאשר בסיום אותה עונה זכה פיגו עם ריאל מדריד באליפות ספרד והוסיף זכייה יוקרתית בפרס שחקן השנה של פיפ”א.

דיוויד בקהאם

קשר נוסף שהגיע במעבר נוצץ למדריד הוא כמובן דיוויד בקהאם.

אחרי 8 עונות במדי השדים האדומים בהן בקס מיקם את עצמו בין השחקנים הטובים בעולם באותה תקופה עם 6 זכיות באליפות, 2 גביעים וזכייה היסטורית בליגת האלופות באותו גמר בלתי נשכח נגד באיירן מינכן, שהשלימה זכייה ראשונה של קבוצה אנגלית בטרבל הגדול.

בקהאם סיפק 85 שערים ו – 120 בישולים בתקופתו באולד טראפורד  ואף הגיע למקום השני ברשימת כדור הזה בשנת 1999 כאשר ריבאלדו מקדים אותו בזכייה בפרס.

בקיץ 2003 החתימה ריאל מדריד את דייויד בקהאם בן ה- 28 באחת מהעסקאות היותר מוקשרות של אותה תקופה, ושילמה למנצ’סטר יונייטד 37.50 מליון אירו עבור הכוכב.

בקהאם רשם ב- 21 משחקיו הראשונים בבלנאקוס 1870 דקות משחק בהן הוא כובש 4 שערים ומבשל עוד 7, סה”כ מעורבות ישירה בשערים – 11 שערים.
את אותה עונה סיים בקהאם עם 7 שערים להם הוא הוסיף עוד 17 בישולים ב- 46 הופעות.

כרים בנזמה

ביולי 2009 שילמה ריאל מדריד לליון 35 מיליון אירו עבור החלוץ הצעיר והמוכשר כרים בנזמה.

הצרפתי עזב את מועדון נעוריו והצטרף למה שנראה אז כגלאקטיקוס החדש של פלורנטינו פרז.
בנזמה הגיע למדריד אחרי שב-5 עונות בליון החלוץ רשם 148 הופעות בהן הוא כבש 66 שערים ובישל עוד 27 פעמים.

על התקופה המופלאה של בנזמה בריאל מדריד לא ניתן לערער, החלוץ סיים את תקופתו במדריד כמלך הבישולים של המועדון בכל הזמנים, ובתקופתו בלבן רשם בנזמה 5 זכיות בליגת האלופות, 4 זכיות באליפות ספרד, 3 זכיות בגביע המלך, 4 זכיות בסופרקאפ האירופי ו-5 זכיות בגביע העולם למועדונים, והוכיח בשנותיו האחרונות במדריד כי הוא מסוגל להנהיג את הבלאנקוס ולהוביל אותם לזכייה בתארים גם אחרי עזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו.

כרים בנזמה רשם ב- 21 משחקיו הראשונים במדי ריאל מדריד 6 שערים ו- 5 בישולים.

את עונת הבכורה שלו בברנבאו סיים הצרפתי עם 9 שערים ו- 6 בישולים, כאשר הבלאנקוס מסיימים את העונה במקום השני בטבלת הליגה אחרי ברצלונה ומודחים בליגת האלופות בשמינית הגמר דווקא  נגד האקסית של הצרפתי, ליון.

רונאלדו נזאריו

שם נוצץ נוסף שנחת בברנבאו הוא כמובן רונאלדו נזאריו, או בשמו שכולנו מכירים – רונאלדו הברזילאי.

אל פנומנו הגיע אחרי עונה לא פשוטה בכלל במדי אינטר כאשר הוא סובל מפציעות מרובות ורשם רק 16 הופעות בהן הוא מצא את הרשת 7 פעמים והוסיף עוד 2 בישולים.

רונאלדו שנחשב בעיני רבים לאחד מגדול השחקנים אי פעם, נרכש מאינטר תמורת 45 מליון אירו, ואת עונת הבכרוה שלו במדריד סיים עם זכייה באליפות כאשר הוא רושם 44 הופעות בהן הוא הבקיע 30 שערים ובישל עוד – 8.

לשם השוואה לבלינגהאם, לרונאלדו ב – 21 משחקיו הראשונים במדי הבלנאקוס היו 13 שערים ו – 7 בישולים ב -1464 דק.
מעורבות ישירה ב- 20 שערים לעומת 22 של בלינגהאם – 17 שערים ו – 5 בישולים.

גארת’ בייל

בסוף עונת 2013 ואחרי 6 עונות ו -237 הופעות במדי התרנגולים בהם הוא כבש 72 שערים ובישל עוד 58, גארת’ בייל חתם בריאל מדריד.

101 מיליון אירו קיבלה טוטנהאם עבור הוולשי שבעונתו האחרונה בלונדון כבש 26 שערים ובישל עוד  14  ב- 44 הופעות כולל ההופעה הנהדרת במשחק נגד אינטר בשמינית גמר ליגת האלופות בו הוא כובש ומבשל.

בייל סיפק את הסחורה כבר מהרגע הראשון ואת הרשת הוא מצא כבר בהופעת הבכורה שלו במדי הבלאנקוס.

הוולשי המשיך ביכולת הנפלאה שלו בפתיחת העונה ובהשוואה לבלינגהאם ב- 21 משחקיו הראשונים במדריד בייל סיפק 12 שערים ו- 9 בישולים ב – 1498 דק’ – בסה”כ מעורבות ישירה ב- 21 שערים ב-21 משחקים. רק שער אחד פחות מבלינגהאם.

את עונת הבכורה שלו במדריד סיים בייל בצורה נהדרת כאשר הוא כובש את שער הניצחון בגמר הגביע נגד ברצלונה וזוכה בתואר הראשון שלו בקריירה, וכמובן בייל וריאל מדריד זכו באותה עונה בגביע העשירי של המועדון בליגת האלופות כאשר הוא כובש גם בגמר הזה.

כריסטיאנו רונאלדו

בקיץ 2009 ריאל מדריד שילמה לנצ’סטר יונייטד 94 מיליון אירו עבור כריסטיאנו רונאלדו ובכך הפכה את הפורטוגלי לשחקן היקר בעולם.  CR7 הגיע לבירת ספרד אחרי שכבבר כבש במדי השדים האדומים כל פסגה אפשרית.

ב-292 הופעות במדי השדים האדומים כריסטיאנו מצא את הרשת 118 פעמים והוסיף 59 בישולים.

הפורטוגלי זכה בתקופתו באולד טראפורד ב- 3 אליפויות (רצופות), גביע ה-FA שני גביעי ליגה, אליפות העולם למועדונים וכמובן זכייה ראשונה מבין רבות שלו בעתיד בליגת האלופות כאשר הוא כובש בגמר נגד צ’לסי ואברם גרנט ובסיום אותה שנה הוא גם זוכה בכדור הזהב הראשון שלו בקריירה.

כריסטיאנו רונאלדו הוא כנראה גדול שחקני ריאל מדריד בכל הזמנים.  הענק הפורטוגלי זכה בתקופתו בלבן ב-2 אליפויות, 2 גביעים, פעמיים בסופרקאפ הספרדי, פעמיים בסופרקאפ האירופי, 3 פעמים בגביע העולם למועדונים ו- 4 פעמים בליגת האלופות כולל הרצף המדהים של 3 זכיות רצופות בגביע עם האוזניים הגדולות.

CR7 מצא את הרשת בתקופתו במדריד 450 פעמים, בישל עוד 131 ב-438 הופעות.

הפורטוגלי הפך ב-9 השנים שלו בבירת ספרד למלך השערים בכל הזמנים של ריאל מדריד ובאותה תקופת זמן גם הפך למלך השערים בכל הזמנים של ליגת  האלופות.

אז איך נראתה ההתחלה של רונאלדו במדי ריאל מדריד?

הכוכב פתח את תקופתו במדריד בסערה, רונאלדו מצא את הרשת כבר בהופעת הבכורה שלו, וב- 21 משחקיו הראשונים בקבוצתו החדשה הוא כבש 19 שערים והוסיף עוד 5 בישולים. בסה”כ מעורבות ישירה בכ- 24 שערים, . כריסטיאנו כבש ב-15 משחקיו הראשונים במדי הבלאנקוס 13 שערים ובכך השווה את שיאו של די סטפנו, שיא שכאמור נשבר רק העונה, ע”י בלינגהאם.

בסה”כ רונאלדו היה מעורב ב-24 שערים ב-21 משחקיו הראשונים בקבוצה לעומת 22 של בלינגהאם (17 שערים ו- 5 בישולים).

לסיכום:

מכל רשימת השחקנים שהצגנו כאן רק אחד כאמור גבר על בלינגהאם במעורבות ישירה בשערים ב-21 משחקיו הראשונים וזה כמובן כריסטיאנו רונאלדו.

אין ספק כי אם ימשיך בכושר הנפלא שלו, האנגלי הצעיר בדרך הבטוחה להפוך למלך החדש של הברנבאו.

 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן