התנגשות הטיטאנים – לקראת משחק העונה בבונדסליגה

משחק הבונדסליגה בסוף השבוע הקרוב בביי-ארנה הוא לא סתם משחק; מדובר בקרב מכריע על הפסגה בין מוליכת הטבלה באייר לברקוזן לסגניתה באיירן מינכן, כשרק שתי נקודות מפרידות ביניהן אחרי 20 משחקים. הרצף הבלתי מנוצח והיכולת ההגנתית של לברקוזן פוגשים את יכולת ההבקעה האימתנית של באיירן. ההתנגשות הזו מבטיחה להיות רגע מכונן במירוץ לתואר העונה.

העימות המעניין בבונדסליגה בסוף השבוע בין באייר לברקוזן לבאיירן מינכן בביי-ארנה הוא לא עוד משחק; מדובר בקרב איתנים בפסגת הכדורגל הגרמני שיכול בהחלט להכתיב את כיוון המירוץ לאליפות העונה. כששתי הקבוצות נעולות בחיבוק צמוד בחלק העליון של הטבלה, כשביניהן מפרידות שתי נקודות בלבד אחרי 20 משחקים, ההתרגשות לא יכולה הייתה להיות גבוהה יותר. המנצחת לא רק טוענת לעליונות בקרב הזה ביניהן, אלא גם למקום הראשון בבונדסליגה.

באייר לברקוזן, מוליכת הטבלה, נמצאת בכושר מעורר קנאה כשהיא עד כה נמצאת ללא הפסד העונה, עם מאזן מרשים של 16 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. יכולת ההבקעה המרשימה שלהם, עם ממוצע של שני שערים למשחק, בשילוב עם הגנה עיקשת שספגה רק 14 שערים ושמרה על עשרה שערים נקיים, מציגים קבוצה במצב שיא. היכולת ההתקפית של לברקוזן, יחד עם היציבות ההגנתית שלהם, הופכת אותם ליריבה אימתנית בכל יום נתון.

גם באיירן מינכן, הלוהטת על העקבים של לברקוזן, הציגה כושר נהדר העונה. התפוקה ההתקפית שלהם הייתה לא פחות ממרהיבה, והם מובילים את הליגה עם 56 שערים ב-20 משחקים, ממוצע של כמעט 3 שערים למשחק. בראשות הארי קיין, שכבר כבש 23 שערים העונה בליגה, האיום ההתקפי של באיירן אינו מוטל בספק. למרות שני הפסדים, אסור להתעלם מהמאזן ההגנתי שלהם, לאחר שספגו 19 שערים ושמרה על תשעה שערים נקיים.

ההיסטוריה בין שני הצדדים הללו מוסיפה נדבך מסקרן לעימות הקרוב. ב-98 המפגשים הקודמים ביניהן, ידה של באיירן מינכן על העליונה עם 60 ניצחונות. עם זאת, אי אפשר לזלזל ב-20 הניצחונות של לברקוזן, במיוחד בהתחשב בכושר שלהם העונה. המפגשים האחרונים ביניהן היו תחרותיים ועמוסי רגעים מהנים, מה שמרמז על עוד משחק מחשמל בסוף השבוע.

הכושר של לברקוזן בתקופה האחרונה היה מרשים, עם ניצחונות מאוחרים ודרמטיים מול אוגסבורג, לייפציג ושטוטגארט. היכולת שלהם למצוא את הרשת ברגעים מכריעים, יחד עם הדומיננטיות שלהם בהחזקת הכדור, מראה את האיכות והחוסן שלהם. פטיק שיק, ביחד עם בורחה איגלסייס, שהגיע כמחליף לויקטור בוניפייס שנפצע, יצרכו להוכיח שהם מסוגלים לתרום בחלק ההתקפי של הקבוצה.

באיירן, לעומת זאת, הראתה שהיא יכולה להתאושש ממפלות, כפי שמעידה התגובה שלה להפסד מול ורדר ברמן. עם ניצחונות על אוניון ברלין והופעות מרשימות מול אוגסבורג ומנשנגלאדבך, באיירן הוכיחה את לחימתה על השארת צלחת האליפות במינכן. שחקנים כמו ג’מאל מוסיאלה, לצד קיין, היו מרכזיים העונה, וסיפקו לבאיירן את כוח האש הדרוש כדי לקרוא תיגר על המעוז של לברקוזן בצמרת.

הבמה המרכזית ואולי החלק אולי הכי מעניין שצפוי על המגרש ויכריע את התמודדות לכאן או לכאן זהו משחק האגפים של שתי הקבוצות; אלכס גרימלדו וז’רמי פרימפונג של לברקוזן ידהרו בצד אחד, בעוד אלפונסו דייויס של באיירן ואולי סשה בוי ישרפו את הקו מהצד השני.  הכישרון של השחקנים האלה לעבור מהגנה להתקפה ברגע יכול בהחלט להיות הגורם המכריע במאצ’-אפ המחשמל הזה.

ולא נשכח את הקוסמים הצעירים באמצע, פלוריאן וירץ וג’מאל מוסיאלה. השניים האלה לא רק משחקים כדורגל; הם לא פחות ממכשפים כשהכדור לרגליהם, מוכנים להעלות בדמיונם את אותם רגעים שומטי לסתות שגורמים לכולנו לא למצמץ לרגע. עם השילוב המדהים שלהם של יצירתיות, תובנה וטכניקה מופלאת, הם לא שחקנים רגילים; הם משנים את כללי המשחק. תאמינו לי, אתם לא תרצו לפספס את המאצ’-אפ הזה, כי כשהם עם הכדור, קסם חייב לקרות.

בזמן ששני הטיטאנים מתכוננים להתנגשות, הקרב הטקטי בין המאמנים והדו-קרב על המגרש בין השחקנים יהיה מרתק לצפייה. הריצה הבלתי מנוצחת של לברקוזן והחוסן ההגנתי שלה מול האיכות ההתקפית של באיירן הכינו את הקרקע למפגש מרתק. כשכל כך הרבה מונח על כף המאזניים, המשחק הזה עומד להיות רגע מכונן במירוץ לאליפות הבונדסליגה העונה.

בלי קשר לתוצאה, דבר אחד בטוח: לאוהדי הכדורגל מחכה פינוק. המשחק הזה הוא לא רק על שלוש הנקודות; מדובר במומנטום, ביטחון להמשך הדרך ואולי גם כיוון אליו תנשב רוח הכתר של הבונדסליגה. האם לברקוזן תגדיל את היתרון ותישאר בלתי מנוצחת, או שבאיירן תזניק את עצמה לפסגה? נגלה זאת רק בשבת, אבל דבר אחד בטוח, הביי-ארנה צפוי לארח התנגשות בין ענקי הבונדסליגה שתיזכר לעונות הבאות.

7 תגובות
  1. עוז כותב

    אחד המשחקים הגדולים של השנה

  2. אלון פיאלקוב כותב

    סיכום פריגיים מצויין ירדן… עושה חשק למשחק הנהדר שמצפה לנו:)

  3. or7m כותב

    יש לי תחושה חזקה שבאיירן מינכן בדרך לדרוס אותם וסוף סוף לברקוזן המצוינת תפסיד, הלוואי אני טועה אלונסו אני מת עלייך והלוואי תיקח אליפות. לצערי 3 1 באיירן

  4. or7m כותב

    היו חייבים לעשות אותו יום ושעה ריאל גירונה איזה מבאס

  5. סאלי כותב

    הלב רוצה לברקוזן הראש אומר באיירן.
    משחק אדיר לפנינו !

  6. אלון פיאלקוב כותב

    באיירן לא תדרוס, זה משחק חוץ. באיירן צריכה להיזהר לא לספוג בדקות הראשונות בהר הגעש שיהיה לה בבאיי ארינה

  7. קובי כותב

    3-2 לבאייר לברקוזן, מסע האליפות מתחיל באמת בשבת.
    אלונסו יהיה מאמן השנה, עוד תראו.

    תודה על ההכנה, אני אוהד כדורגל ספרדי והפעם אוותר על קרב הצמרת בין מדריד לקטלוניה (והפעם לא הנציגה הקבועה) בכדי לראות באמת משחק השנה באירופה עד כה בליגות המקומיות, לברקוזן נגד מינכן שאצל הבווארים הסתיים ללא הכרעה ועכשיו אנחנו משוועים לכזאת, ונשמח שהספרדי יהיה עם ידו על העליונה…אחרי הכל הכדורגל הוא ספורט רומנטי.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן