וינצ’נזו איטאליאנו מונה כמאמן בולוניה

המאמן שעזב את פיורנטינה יחליף את טיאגו מוטה, יילמאז מועמד לחיזוק ההתקפה.

בולוניה הודיעה היום (רביעי) באופן רשמי כי וינצ’נזו איטאליאנו יעמוד על הקווים החל מהעונה הקרובה ויחליף את טיאגו מוטה הנהדר שעזב ליובנטוס.

איטליאנו חתם לשנתיים בבולוניה, עד 2026, והוא יאמן לראשונה בקריירה בליגת האלופות לאחר שבולוניה הצליחה לסיים במקום החמישי אשר הקנה לה העפלה אוטומטית לליגת האלופות. הכרטיס הנוסף לצ’מפיונס התאפשר בעקבות הצלחת הקבוצות האיטלקיות במפעלים האירופיים בעונה האחרונה, ובולוניה תשחק לראשונה במפעל הבכיר באירופה מאז עונת 1964-65.

איטאליאנו בן ה-46 הוא שחקן עבר, אשר שיחק בעמדת הקשר בהלאס ורונה, קייבו ורונה, גנואה וקבוצות נוספות באיטליה. איטאליאנו פרש ממשחק ב-2014 ומיד מונה לעוזר מאמן בונציה. לאחר מכן, איטליאנו מונה למאמנה של קבוצת הנוער של ויגוניטה סן פאולו האיטלקית וכבר לאחר עונה אחת מונה למאמן הקבוצה הבוגרת בליגה הרביעית באיטליה. הוא המשיך לקבוצה נוספת בליגות הנמוכות באיטליה, ואימן גם את אוניון ארזיגנו ואלצ’יאמפו עד שמונה למאמנה של טראפני מהליגה השלישית בעונת 2018-19. כבר בעונתו הראשונה בליגה, המאמן הצליח לעלות לליגה השנייה יחד עם הקבוצה ולאחר ההצלחה הוא מונה למאמנה של ספציה.

איטליאנו הצליח לעלות בפעם השנייה ברציפות ליגה, הפעם יחד עם ספציה לסרייה א’ בפעם הראשונה בתולדותיה. לאחר שזכה בפעם הראשונה לאמן בליגה הבכירה, הצליח איטליאנו להשאיר את ספציה בליגה הבכירה ובתום העונה עבר לפיורנטינה. ב-3 עונות על הקווים של הויולה, איטליאנו הצליח לסיים פעם אחת במקום השביעי, פעמיים במקום השמיני והגיע פעמיים לגמר הקונפרנס ליג אך בשני הגמרים הפסיד ולא הצליח לזכות בתואר. כעת, המאמן יצטרף לבולוניה ורק 6 שנים לאחר שאימן בליגה הרביעית באיטליה, המאמן יעמוד על הקווים בליגת האלופות.

בנוסף למינוי המאמן החדש, העיתונאי האיטלקי ג’יאנלוקה די מארציו מדווח כי בולוניה מעוניינת בבאריש אלפר יילמאז, שחקן הכנף בן ה-24 של אלופת טורקיה – גלאטסראיי. יילמאז שיחק במדי הקבוצה הטורקית העונה 55 משחקים בכל המסגרות, בהם הבקיע 7 שערים ובישל 12. בנוסף, יילמאז שיחק עד כה 14 משחקים במדי נבחרת טורקיה, בהם הבקיע שער אחד ובישל 2 נוספים, והוא גם זומן ליורו הקרוב שייערך בגרמניה. שחקן הכנף גדל בריז אוזל אידרספור עד שעבר לאנקרה דמירספור, מהליגות הנמוכות בטורקיה. לאחר 3 עונות, יילמאז עבר לאנקרה קצ’יורנגוצ’ו מהליגה השנייה, ורשם עונה מוצלחת של 8 שערים ו-5 בישולים שגרמה לקבוצת הפאר גלאטסראיי לרכוש אותו תמורת 2.1 מיליון יורו. ב-3 עונות בקבוצה, שחקן הכנף רשם 108 הופעות, בהם הוא הבקיע 11 שערים ובישל 14. כעת כאמור הוא מועמד לחזק את הקבוצה האיטלקית.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן