חדר 24 | פרק 2 – גיאורגיה: סיפתח גיאורגי

לכל דבר יש פעם ראשונה וכעת, גיאורגיה מגיעה להתחרות בטורניר יבשתי גדול לראשונה בתולדותיה

נבחרת גיאורגיה מגיעה ליורו הקרוב כשהיא אחת הנבחרות הכי פחות מדוברות בתקשורת העולמית ועין המצלמה אפילו לא פוזלת לכיוונה, אבל היא תגיע לגרמניה בקיץ הקרוב כדי להוכיח לאירופה שהיא ללא ספק יותר מקווארצחליה וחצ’פורי.

  • דירוג פיפ”א: 75
  • מאמן: וילי סניול
  • קפטן: גוראם קאשיה
  • השתתפויות: 1 (2024)
  • שיא: –
הסיפור שלנו מתחיל…

במקרה של הנבחרת הגיאורגית ובניגוד לכל שאר נציגות היורו, הסיפור של גיאורגיה יתחיל להיכתב בקיץ הקרוב.

אחרי 89 שנים, בחלקן הייתה חלק מברית המועצות ללא השתתפות בשום טורניר רשמי, הולדת ליגת האומות ב-2018/19 סיפקה לגיאורגיה את הבכורה שלה בכדורגל האירופי, כששיחקה בדרג ד’.

נריץ ארבע שנים קדימה, אל 22/23. גיאורגיה הקטנה כבר טיפסה לה לדרג ג’ של ליגת האומות ואחרי שסיימה בקלילות בראש הבית היא עלתה לדרג ב’ בקמפיין, אך הבשורה החשובה ביותר הייתה שלראשונה מזה שנים הנבחרת העפילה לפלייאוף היורו, בו תפגוש את שלושת ראשי הבתים שנותרו.

בחצי הגמר הראשון במסלול ג’ נפגשו גיאורגיה ולוקסמבורג. אחרי תצוגה נהדרת מול הקהל הביתי, ניצחון 2-0 הבטיח לה מקום בגמר הפלייאוף מול יוון, זוכת יורו 2004, שממנו המנצחת תקבל כרטיס לגרמניה.

גם 120 דקות של מלחמה לא הספיקו לשתיים שלא הצליחו לפרוץ את הסכר, אבל אחרי דו קרב מהנקודה הלבנה זו הייתה גיאורגיה שניצחה 4-2 ועשתה היסטוריה, כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לטורניר.

מי יכתוב את הסיפור של גיאורגיה?

למקרה שלמישהו בכלל היה ספק, איש המפתח הוא חביצ’ה קווארצחליה.

למרות גילו הצעיר, “הפלא הגאורגי” זוכה למעמד של כוכב במדינתו, כשהוא חולק את המקום השלישי בטבלת מלכי השערים בכל הזמנים והוא זה שהוביל אותה כל הדרך לגרמניה 2024.

הקיצוני השמאלי של נאפולי פשוט התפוצץ בעונת 22/23 לצד ויקטור אוסימהן, כשהשניים הובילו את הכחולים לאליפות ראשונה מזה 33 שנים, ולמרות שחווה ירידה העונה יחד עם כל קבוצתו, המספרים של קווארצחליה לא מאכזבים כשהוא מעורב ב-18 שערים ב-31 משחקי ליגה.

יחד עם המוניטין החדש שנבנה לו בעונת הפריצה, חביצ’ה נראה גם בעיני קבוצתו וגם בעיני היריבה כאיש המסוכן והוא האיש שיקבל את מירב תשומת הלב.

אולי הוא לא השם הכי מפוצץ ביורו, אבל החשיבות של ממרדשווילי היא דבר שאסור להמעיט בו אפילו לא לרגע.

השוער בן ה-23 של ולנסיה חווה עונה נהדרת בספרד, כשהוא מוביל את ההגנה הרביעית בטיבה בליגה (יחד עם אתלטיקו מדריד וריאל בטיס), והוא שומר על שער נקי 13 פעמים – מעליו רק אונאי סימון, טר שטגן ואלכס רמירו ומעל שני השוערים של ריאל מדריד.

ממרדשווילי ניחן ביכולת נהדרת במצבי אחד על אחד, בהצלות מבעיטות מרחוק ובמיוחד בדו קרב מהנקודה הלבנה.

למרות שלממרדשווילי אין חלק בבניית המשחק של הגיאורגים, אין לזלזל לרגע אחד בחשיבות של שוער שמשרה ביטחון על ההגנה שלו, ומספק את התוצאות פעם אחר פעם.

מה אפשר לצפות מגיאורגיה?

אני מאמין שגיאורגיה תעלה ביורו הקרוב במערך 3-3-2-2 דינמי.

למרות שהוא אינו מערך ‘סטנדרטי’, הוא תואם מאוד את הסגל ואת האופי שיש לנבחרת.

גיאורגיה היא נבחרת שלא אוהבת לשלוט בכדור, ומעדיפה לתת ליריבה לקבוע את קצב המשחק, כשהיא מתאימה את עצמה תוך כדי תנועה.

כשהיא מתגוננת, גיאורגיה עומדת בקו של 5-3-2: שלושה בלמים שעומדים נמוך ולצידם שני הקיצוניים שנאגליה וקאקאבאזדה מתופקדים כמגנים לכל דבר. לפניהם עומדת שלישיית קישור שנעה יחד עם חוליית הקישור של היריבה, ומלמעלה מחכים שני החלוצים זיבזיבאדה וקווארצחליה שמחכים לתקוף.

כשהכדור ברגליים של גיאורגיה, הדינמיות והורסטיליות שלה באים לידי ביטוי:

שלישיית ההגנה נותרת על כנה, אך לשני הקיצוניים כעת יש תפקיד הרבה יותר גמיש – כשמומנטום ההתקפה עם האגף הימני, זה יהיה קאקאבאזדה שיצטרף מימין וישמש כקיצוני ימני לכל דבר וכך גם להיפך, אם ההתקפה תגיע משמאל.

כשמגן אחד עולה לתקוף יחד עם החולייה הקדמית מי שמצטרף מהאגף השני באופן מפתיע, הוא לא המגן הימני אלא אחד משני הקשרים ההתקפיים – צ’אקבטאזדה וקוצ’וראשווילי, בעוד המגן השני יוצר רביעיית הגנה שמוכנה להתקפה מתפרצת.

החתיכה האחרונה בפאזל הטקטי של ווילי סניול היא מי אם לא, חביצ’ה קווארצחליה.

קווארצחליה מתופקד בגיאורגיה באופן מאוד דומה לדרך בה קרלו אנצ’לוטי משתמש בויניסיוס ג’וניור בריאל מדריד. למרות שהוא על הנייר אחד משני החלוצים של גיאורגיה, הוא מתופקד מתחת לזיבזיבאדה ומקבל חופש בכל אגף שמאל מהאגף עד המרכז כדי שיוכל מצד אחד להניע ולהתחיל התקפות ומצד שני שיהיה הרגל המסיימת מהתקפה שהתחילה מאחד האגפים.

למרות שהשיטה הזו יוצרת כאוס ברחבת היריבה כשיש הצטרפויות מקו ראשון ושני, גיאורגיה מאוד פגיעה לכל כדור שנהדף אחורה על ידי הגנת היריבה, והיא עשויה לספוג לא מעט ממתפרצות מהירות.

לסיכום

נכון, כנראה שהיא לא תעשה סנסציה אדירה ונכון, כנראה שניפרד ממנה כבר בשלבים הראשונים, אבל רוח הלחימה של הנבחרת הזו לא תיפגע לעולם ואין אחת שיכולה להרשות לעצמה לזלזל בה.

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אחלה פרויקט

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אתם מטורפים מחכה לנבחרות המשמעותיות!!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן