חמסה עולמית | חמשת האירועים הנבחרים השבוע בעולם

"חמסה עולמית" של Ballerz מביאה לכם בקצרה חמישה אירועים או משחקים מהשבוע בכדורגל העולמי, שלא כדאי לכם לפספס. הבלאגן בטורקיה, העימות של חלוץ סביליה, ההתרסקות של ג'ירונה והמנהל המקצועי שנפטר בטרם עת. וגם: הקאמבק ההירואי של ליון בדרך חזרה לאירופה.

1. סרט טורקי – המשחק של פנרבחצ’ה נגד טרבזונספור שהסתיים בצורה כואבת

הניצחון המאוחר של פנרבחצ’ה, שממוקמת במקום השני בטבלה, על טרבזונספור, שנמצאת מקום אחד (מינוס 30 נקודות..) מתחתיה, לא תפס מקום גדול מידי בתקשורת הטורקית והעולמית, בעיקר בגלל מה שקרה בסוף המשחק. אוהדי טרבזונספור פרצו למגרש בזה אחר זה, והחלו לתקוף את שחקני האורחת. בתקשורת הטורקית דיווחו בתחילת השבוע על איומים של פנרבחצ’ה לפרוש מהליגה הטורקית, בטענה שביטחון השחקנים מופקר בליגה הזו. סביר מאוד להניח שהאיום הזו לא באמת יתממש, אבל מי שפספס את מיצ’י באטשוואי עושה מספרת (ולא במטרה לבעוט בכדור נאמר את זה כך) ופוגע בראש של אוהד, מומלץ מאוד לראות מה קרה שם.

2. סביליה עוד לא ירדה מתחת לקו האדום, אבל החלוץ שלה חצה אחד כזה

על העונה האיומה של סביליה אין עוד הרבה מה להגיד. הקבוצה, שממוקמת במקום ה-16, הפסידה בתחילת השבוע ליריבה ישירה שלה על הירידה, סלטה ויגו. אבל למרות ההפסד, מה שגנב את תשומת הלב במשחק הוא החילוף של יוסף אנסירי, החלוץ המוביל של הקבוצה. בדקה ה-61, החליט מאמן סביליה, קיקה סאנצ’ס פלורס, להוציא את אנסירי. החלוץ המרוקאי לא אהב את החילוף בלשון המעטה. חילופי מילים החלו בין המאמן לשחקן, ואם לוקאס אוקמפוס לא היה נמצא שם להפריד בגופו, כנראה שלא רק מילים היו עפות באוויר. האם התגובה הזו של השחקן תשליך על המשך דרכו העונה בקבוצה ואולי גם מעבר לעונה זו? ימים יגידו.

3. ג’ירונה בצניחה חופשית – המקום החמישי כבר באופק?

הפתעת העונה בספרד ממשיכה לצנוח. אחרי הפסד נוסף של הקבוצה מקטלוניה, הפעם 1:0 לחטאפה, ג’ירונה מתרסקת. היא איבדה את המקום הראשון לריאל, ותוך חודש היא איבדה גם את המקום השני לברצלונה. בשבעת המשחקים האחרונים, ג’ירונה נמצאת עם מאזן עגום של 4 הפסדים, שני ניצחונות ותיקו אחד, 7 נקודות מ21 אפשריות! אחרי שאת האליפות היא כבר הבינה שלא תיקח, וכשגם המקום ב’סופרקופה’ מתחיל להתרחק, כל מה שנשאר לג’ירונה להלחם עליו זה מקום בליגת האלופות לראשונה בתולדותיה.

אבל לא רק קצב צבירת הנקודות ההולך ודועך הוא מה שמדאיג את הקבוצה הקטנה מקטלוניה, אלא גם היכולת על המגרש. ג’ירונה כבר לא משחקת כמו ג’ירונה של תחילת העונה, ומציגה יכולת רחוקה מזו שהתרגלנו לקבל. דובביק, מלך השערים שלה, לא כבש כבר במשך שבעה מחזורים (!), ציגנקוב נפצע, ונראה שהראש של סאביו כבר במנצ’סטר.

בקיצור, שווה להעיף מבט על ההתרסקות של ג’ירונה במה שמתפתח לקרב משולש אדיר על שני מקומות בליגת האלופות, ג’ירונה (62 נקודות), אתלטיק בילבאו (56 נקודות) ואתלטיקו מדריד (55 נקודות) – מתחרות ראש בראש על מקום בליגה הטובה בעולם.

*הערה חשובה – יש מצב לא רע בכלל שגם המקום החמישי בספרד יוביל בסופו של דבר לליגת האלופות בעקבות הפורמט החדש שיחל בעונה הבאה, ואז מיצ’ל ושחקניו יוכלו להרגע.

4. ‘התקף לב בפירנצה’ – המנהל המקצועי של פיורנטינה הלך לעולמו

ביום ראשון בערב אמורה הייתה אטאלנטה לארח את פיורנטינה למשחק בעל חלק גדול ומשמעותי במאבקים על אירופה בסרייה א’. 4 נקודות מפרידות בין אטלאנטה מהמקום השישי, שמוביל לאירופה, לבין פיורנטינה במקום ה-8. למשחק הזה היה יכול להיות ערך גדול לכל אחת מהן, רק שאירוע שקרה בפיורנטינה גרם לדחייה של המשחק. המנהל המקצועי של הסגולים מפירנצה, ג’ו בארונה, לקה בליבו והובהל לבית החולים במצב קשה, יממה לפני יום הולדתו ה-58. המועדון והתקשורת באיטליה לא שפכו יותר מידי אור על המקרה או על מצבו הרפואי של בארונה, אך ביום שלישי בצהריים הוציא המועדון הצהרה רשמית שמודיעה בצער על פטירתו של המנהל המקצועי של הקבוצה.

ג’ו בארונה, המנהל המקצועי לשעבר של פיורנטינה

5. איך אומרים ‘רצף ניצחונות’ בצרפתית? ליון חוזרת לעצמה

ליון היא ללא ספק אחת מקבוצות הכדורגל הגדולות ביותר בצרפת, ומה שהיא עברה בעונה הזו היה פשוט לא מוסבר. הקבוצה כבר מצאה את עצמה מתחת לקו האדום, כשהיא השיגה ניצחון אחד בלבד בעשרת המחזורים הראשונים של הליגה.

אבל התקופה האחרונה פשוט פנטסטית מבחינת האימפריה הצרפתית, כשביום שישי האחרון היא המשיכה את קצב צבירת הנקודות המעולה עם מהפך מאוחר על טולוז, ושער ניצחון בדקה ה-81. ליון נמצאת כבר במקום העשירי, והיא ללא ספק יכולה לחלום על מקום באירופה אחרי פתיחת עונה מסויטת. ליון נמצאת במרחק של רק 9 נקודות מהמקום החמישי, שמוביל לקונפרנס ליג. בנוסף, היא נמצאת מרחק 9 נקודות גם מהמקום הרביעי, שמוביל לליגה האירופאית, ומרחק 12 נקודות ממונאקו שממוקמת במקום השלישי שמוביל לליגת האלופות בסיום העונה.  בקיצור, שימו לב לליון.

1 תגובה
  1. אלון פיאלקוב כותב

    תענוג של כתבה אלירן. פגעת בול.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן